לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2006

שימחת גידול דייגו


או פרח לשבת

לפני שלוש שנים התחלתי בניסיונותי לגדל את פרחי דייגו של הלילה.
בעברית הוא קרוי לילנית רבת פרחים, כי הוא פורח דווקא בשעות הלילה.
באנגלית מכנים אותו 4 אחר הצהריים כי הוא מתחיל לפרוח אחר הצהריים.
הפרח הרגיל הוא בגוונים של אדום עד סגול.
כפי שניתן לראות כאן.
אך יש גוונים נוספים כמו צהוב וצהוב עם סגול.
אספתי זרעים מכל שיח דייגו שמצאתי.
זרעתי וזרעתי אך קיבלתי רק את הפרחים האדומים והסגולים.
את הגוונים הצהובים לא הצלחתי לקבל.
הם לא נבטו.
ואם כבר נבטו, תמיד באה סופה מזרחית קשה וייבשה את הצמח.

השנה שוב ניסיתי ואתמול הפרח כבר נראה ממש לפני פריחה.
רוצה אלוהים (או אולי לא כלכך רוצה) ואמש התחילה סופה מזרחית קשה.
מהירות רוח של 70-80 קמ"ש.
והדייגו הצהבהב שאוטוטו הולך לפרוח מאותת סימני כמישה.
עליו דמו לסמרטוטים תלויים וניצני הפרחים לספגטי רך מאוד מאוד.

החלטתי לעשות מעשה והתחלתי להשקות אותו.
אני משקה והוא מתייבש.
אני משקה והוא מתאושש.
וכך שוב ושוב.
כך אמש וכך הבוקר.
ושוב בשעות הצהריים.
והרוח הקשה לא מסתיימת.
ואני מתעקש ומשקה.

לפני כשעה הפרח הראשון נפתח והמחזה היה מרהיב.
מעט מסמורטט מהרוח,
אך היופי והשימחה הציפו אותי.

הנה הוא הראשון.





הסופה ממשיכה להכות בעוז ואני רץ להשקות שוב....
ולהתבשם מיופיו וריחו
נכתב על ידי , 26/5/2006 21:08  
62 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אודיה ב-2/6/2006 02:38



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)