לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

פגישה בכיכר העיר


קבעתי איתך הרי פגישה.
באותה כיכר של עיר שעיצבה את ימי חייך.
אני קבעתי פגישה איתך ולא ידעתי אם תבוא.
האמנתי שכן, אך קשה לדעת בעיקר כאשר כלכך הרבה שנים היית חסר בי.

הגעתי לעיר שלך.
עיר יפהפייה. בכל קנה מידה.
לא התפלאתי שיש המכנים אותה פנינת הרנסנס.
אחרים ממשיכים בתיאור איכויותיה כעיר המושלמת.
הייתי המום מהמקום.
בית המלון שוכן ממש באותה הכיכר העתיקה אשר בה מהלומה אחת שינתה את מסלול חייך.
בערב חיפשתי את נוכחותך ולא מצאתי.
המולה רבה הייתה שם, גם בתוכי היה הומה מאוד.
למחרת השכמתי לחפש סימן, אות, משהו.
הסתובבתי ברחובות.
חיפשתי שמות, שרידים.
כלום.
לא נכון, זה רק אני שלא מצאתי, כי הרי לא הקשבתי.
מתרוצץ ומחפש כאילו ידעתי מה אני מחפש.
באמת רק עתה כששבתי מתגבש אצלי קצה החוט של החיפוש שבי.

במשך ימים הסתובבתי באזור, מחנה השמדה.
צעדת מוות.
בתי קברות.
אך הפגישה איתך, שלא התקיימה, לא הירפתה ממני.
ידעתי שאני עומד לפספס ובגדול.

ואז נהייתי שקט.
בלילה משהו העירני באשמורת אחרונה.
קמתי ויצאתי מסתובב בקור פולני של חודש ספטמבר.
הולך בשקט משוק הקצבים היהודי שהיה, לשוק הירקות גם הוא יהודי היה.
מביט בשקט בביתו של הרב שהיה, שמפורסם היום בזכות עיטורי הפרסקו המהממים שלו.

ביקשתי מתוך ליבי את נוכחותך.
ולו לרגע.
מצאתי את עצמי מול בית הכנסת העתיק.
התיישבתי נשען על הקיר העתיק. סופן את ראשי אל תוך ברכי הכפופות.
עצמתי עיניים ונתתי לשקט הקר לחדור פנימה.
בטוח אני שכך הייתי ספוג עם השקט לא יותר מכמה שניות.
קריאת התרנגול צימררה אותי מסרעפי.
קר היה ושקט.
הנה כבר אור ראשון או שני הגיע.
הנוכחות שלך הייתה ברורה כמו בילדות הרחוקה שלי.
"אבא", לחשתי.


כיכר העיר עם בנין העירייה.
נכתב על ידי , 15/9/2006 21:42   בקטגוריות מסע בפולין  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-24/9/2006 21:12



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)