לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

אני מצחיק את עצמי


שעות שלפני היום שמציין את לידתי. ואני צוחק.
צוחק בכל פה על אשר כתבתי בימים האחרונים ועל אשר הגבתי לכתיבה הזו.
הצחוק של היום כמו מציין את הגבול שבין אתמול למחר.
בין ימים בהם צל המוות איים שוב על חיי לבין מחר של שימחה.
כדי לאשר את תחושת הצחוק שפעמה בי היום באה השמש ויצאה מכסות העננים.
שמיכת צל שהיא לבשה במשך ימים ארוכים וקרים.
כך אני לעיתים, בטוח שרק ממני מסתתרת השמש,
ורק לכבודי היא יוצאת.
אין לי חיזוקים מדעיים לתחושות האלה, אך קיומם מחזק מאוד.
גם אם זו תחושה אשלייתית.

אשליות.
גם זיכרונות נוטים להביאני למחוזות האשליה.
נזכרתי היום בימים אחרים. ימים של מסע.
שוב עלו בי שורות מהפואמה הבלתי גמורה של אלכסנדר פן: "משה".
שְׁבִיל אֲהוּב-סֶלַע. שְׁבִיל אַחֲרוֹן.
שְׁבִיל שֶׁל סְתוּמֵי-גּוֹלָל.
שְׁבִיל שׁוֹתֵת לַעַג. שְׁבִיל חַד-חָרוֹן.
שְׁבִיל הָאוֹחֵז לְטַרְפּוֹ בְּגָרוֹן.
שְׁבִיל מְקֻדָּשׁ וּמְקֻלָּל.

ממש כך חשתי בימים האחרונים.
כמו שביל אחרון שבעוד רגע יסתום את הגולל על פי.

עוד לפני שלמדתי את משמעותם של החיים.
והמות.
זלדה ניסחה את זה בארנים נדהמי שמש:

אֳרָנִים נִדְהֲמֵי שֶׁמֶשׁ
הִדִּיפוּ נִיחוֹחַ פִּרְאִי –
אוֹתוֹ אוֹן מְהַמֵּם מִפְּנִימִיּוּת הַצְּמִיחָה
    עָשָׂה אוֹתִי שׁוּב
    בַּת-בַּיִת בָּעוֹלָם,
אַךְ אֶת הָעִקָּר לֹא הִגִּיד לִי;
מָה הַכַּוָּנָה הָאֱלֹהִית
בִּצְמַחִים צָצִים וְנוֹבְלִים.
גַּם תַּכְלִית חַיַי
    וְתַכְלִית מוֹתִי
לֹא אֵדַע בָּעוֹלָם הַזֶּה.

אני מכיר אישה אחת.
אבואלה מכנים אותה אוהביה.
היא ניסחה את משמעות החיים לעצמה באופן ברור ומוצק.
פעם אחת, כך היא לחשה במעלה צוק אליו נשאתיה.

היה קר וצורב ורטוב.
היא התיישרה משעינה יד אחת על האדמה הקרה.
בידה השנייה ליטפה-החליקה את קליפת הגזע.

לאחר זמן החלה למלמל מילים בלחש.
חשבתי שהיא מתפללת.
לא הבנתי את המילים.
ביקשתי שתחזור על דבריה.
וכך אמרה:

זֶה שֶׁלִּי
אֲנִי בָּרָאתִי אֶת נוֹכְחוּתִי כָּאן
בִּשְׁבִילִי בָּרָא אֱלֹהִים
אֶת הַקֶּנְיוֹן
אֶת הָאֳרָנִים
אֶת הָאוֹר.

אור היה שפוך על פניה.
מבהיקות וחלקות
כפניה של נערה.

כמה כוח יש במילים של אישה אחת.
למדתי זאת על בשרי ורוחי בימים הקשים האלה שעברתי.
המילים האלה עם קרני השמש הביאו אותי לצחוק גדול.
פרוע.
שהתפרץ היום ממני.

יכול להיות שהמילים האלה של אבואלה אשר בקעו ממני היום,
הן אלה שהביאו את השמש.
כן, אשליה. אני יודע.
ואולי לא...
גמזאת אני יודע.

עתה אני מוכן למחר.
עם אהבה ו- care
נכתב על ידי , 5/2/2007 20:58  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-7/2/2007 11:45



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)