לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

דוכן זיכרונות


אני עומד מול האנדרטה של לוחמי גטו וורשה ולא מצליח לעצור את הדמעות. הן בוקעות בכוח ממקומות שלא ידעתי שדמעות מתהוות. קר. הרוח נושבת באימה. רק חודש ספטמבר. טיפות הגשם מנסרות בפנים. אני מזיע ולא יכול לעצור. הגוף בוכה. כל נתיבי הזיעה נכבשים על-ידי דמעות. שוטפים בלחץ מתגבר ומנקים כאב לא שלי. כאב שנאגר בילדות ונערות במדינה יהודית. כאב שהוזרק לדמי בכל יום שואה ובכל מפגש משפחתי עם דמויות גדועות וסיפורים שמחליפים דמויות חיות. תמונות ששקועות בקירות החיים.

הרוח חותכת בי ואני מנהל שיחה על מספרים עם בעל דוכן המזכרות ברחבת האנדרטה. הוא מספר את מיספר מתי משפחתו ושוזר אותם במיליוני הולכים שנכחדו על-ידי סטלין והיטלר. אני מהנהן ומוסיף את המספרים שלי שעולים מאבני זיכרון ששקעו בימים אחרים. כוח הכבידה לא יכול עליהם. אני כורע ואוסף אבנים מהאדמה הבוצית ומתחיל לסדר אותם בין הספרים והגלויות ואלבומי המוות. מצייר את מפת פולין שלי.

כל אבן היא אדם וכל אלבום קהילה. אני סופר אלפים ומוסיף מאות אלפים. המיליונים סובבים את נוכחותי ומעלים רוח גדולה בגבי. באחת, כל הגלויות והאלבומים מתרוממים ברוח כנפי המתים. מניחים את עצמם מתחת לאבנים. מייצרים לעצמם עוד קבר שמחתל את מנוחתם. מביאים אותי ואת האיש אל זיכרון משותף של הרגע הזה.
הוא לא יישכח.
אני לא אשכח.



כך נראה היום מחנה ההשמדה בבלז'ץ - אבנים

ספטמבר 2006
נכתב על ידי , 14/4/2007 22:23   בקטגוריות מסע בפולין  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-17/4/2007 11:11



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)