לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

שיעור על דגל


הבנתי מהר מאוד כי בברזיל נהיגה היא לאמיצי לב. טוב שוויתרתי על שכירת רכב. פרסיליה עיקלה את המכונית כלהטוטנית. אני דיברתי ספרדית ופרסיליה השיבה בספרדית מתובלת בפורטוגזית. הכל נשמע מפיה כה רך, מתנגן. לא תמיד ברור, אך נעים כלכך לאוזן. היא לא הפסיקה לרגע לדבר. מסבירה לי את המשמעות של כל עיקול ואת ניבזותו של כל נהג שהשארנו מאחור. לא את הכל הבנתי, אך מאוד אהבתי את הרכות של דיבורה. המיזוג לא פעל, כי לא היה כזה. רק הרוח הלוהטת היכתה מהחלונות. ניסיתי להתרכז במשהו מעבר לקשיי החום שליהט בריאותיי. וזה היה קל. הפניתי את המבט והייתה שם פרסיליה.

היא הייתה עטופה במטפחת שהייתה דגל ברזיל. אחר כך ראיתי הרבה לבושים בדגל. אך אז זה היה לי מוזר ועוד יותר כי ראיתי שעל הדגל יש כיתוב. כן, כן זכרתי שמשהו כתוב על הדגל, אך לא הצלחתי לזכור מה. למרות החוצפה והסכנה שבתגובתה, ניסיתי להבין מה כתוב שם. למה חוצפה? כי מתחת ליהלום המצוייר בדגל, היו יהלומיה של פרסיליה. שדיה היפים שלבשו קימורים מפתים מתחת לדגל. מודגשים כלכך עם חגורת הביטחון המהודקת באלכסון גופה. הפיטמה שלה הבליטה את ה- O של הדגל. ניסיתי לקרוא וכל שיכולתי לראות היה OR. אחרכך הכיתוב נעלם באלכסון, במורד שדה הימנית. עיניי המשיכו בשיטוטן וגילו המשך כיתוב במעלה שדה השמאלית. PRO היה כתוב שם, לפני שההמשך נעלם גמהוא במורד השד המרטט עם רעידות המכונית. המצב היה מוזר. היה חם ולוהט. פרסיליה שלוחשת את הסבריה רכות באוזניי ואני שחוקר את שדיה המסתירות את הכתוב על הדגל. קצת לא הבנתי וקצת נדהמתי. יכול להיות שהיא מכריזה קבל עולם ושדיים שהיא מקצוענית?! לא, האור של עיניה סיפר לי סיפורים אחרים.

באחד העיקולים הבחינה פרסיליה במבטיי וחיוכה לבש רובד של משועשעת מאוד. היא שאלה ברכות, האם הם יפים בעיניי. כל שהצלחתי לפלוט היו לחישות סדוקות וחמות שמקומן לא יכירנו כאן. בנואשות של מובך ומביך הצבעתי על הכיתוב ושאלתי מה כתוב שם. פרסיליה הציצה לכיוון שעליו הראיתי וגיחכה. אה, זה הדגל. במבוכה ובמילים קטועות הצבעתי שוב לכיוון שדיה ואמרתי משהו, כמו אבל מה הפירוש של OR PRO? עתה הגיעה עת הפליאה שלה. היא עצרה את המכונית בצד. פנתה אלי ואז ראיתי והמבוכה היכתה בי שוב. לא ידעתי היכן להניח את בושתי.
תראה, היא אמרה לי, מיישרת את הכיתוב מול עיניי המשתאות.
ORDEM E PROGRESSO או בתרגום, סדר וקידמה. זה מה שכתוב על דגל ברזיל.



הדממה רבצה בי בכבדות. היא הביטה בי מחייכת אלי כאילו כלום לא קרה.
הבנתי שהיא דווקא נהנית מהעניין האקדמי שלי בכיסוי שדיה.
לאחר שניות ארוכות, התעשתתי ופרצתי בצחוק והיא איתי.
הוקל לי. הרגשתי ממש לא טוב ממה שהתרחש.
פרסיליה הייתה דווקא משועשעת. כאישה, היא הרגישה די טוב במחיצת גבר מובך.
מה עוד שדווקא מצא חן בעיניה הכיוון שאליו כיוונתי.
היא רכנה לכיווני בכדי שהכיתוב יהיה ברור באפלולית של הערב.
ואני רק חשתי בריח שעלה ממנה.

אחר כך היא הסבירה לי את כל המשמעויות החבויות של הדגל.
הירוק של הטבע והיערות בברזיל.
הצהוב של זהב ברזיל.
הכחול של השמיים.
הלבן שהוא המסלול המדומה של כדור הארץ סביב השמש, שמסמל את התקווה לשלום עם הכיתוב הלאומי: סדר וקידמה.
הכוכבים כמספר המדינות של ברזיל.

היא דיברה ברכות ובאור.
מחכה לראות את אותות ההבנה מעיניי.
מקיפה את הכל בזרועות ועיניים.
בחיוכים.
ואני נהניתי וספגתי.
וספגתי.
אחר כך, היא סידרה את הדגל סביב גופה ועלתה שוב לדרך המובילה לעיר.
הכוכבים והשמים שבדגל עטפו שוב את שדיה היפים.
חשתי עתה קרוב אליה מעט יותר.
כמו קרח שנשבר.
היה לי פחות חם.

ויקיפדיה מציע הסברים מפורטים על הדגל.
נכתב על ידי , 24/5/2007 18:30   בקטגוריות צעדים אל אור  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סמדר ב-28/5/2007 12:44



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)