לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

חוויה עברית


חיפשתי היום את משמעות המילה חֲוָיָה בשפה העברית.
חשדתי כי מקורה מ'חיים' ומה רבה הייתה הפתעתי לאשר גיליתי.
כן כן, מקור המילה הוא אכן מחיים אך הסתבר לי שזו מילה צעירה בשפה העברית.
ואביה מולידה הוא לא אחר מאשר א.ד. גורדון.  וכך הוא כותב:
החיים, הכוח החיוני של הטבע החי...  אבל פה אני רואה סוף סוף הכרח בדבר למצוא מבטא יותר מדויק למושג שאני רוצה לתת לו ביטוי בשם 'חיים', 'כוח חיוני', ובאין ברירה, אתרשה לחדש שם מיוחד חוויה (על משקל הוויה), בל אני מוצא צורך להדגיש בכל תוקף, כי אין זה שם מופשט או שם לאיזה כוח מיוחד, כי אם אותו הדבר, המובן בשם 'חיים', רק בבחינה מיוחדת, בבחינת אותו הכוח המהווה בטבע החי בכלל וכוח משיג באדם במיוחד.

המשכתי לקרוא וצללתי בהנאה מרובה לכתוב ולשפה העברית העשירה.
אהבתי את אשר הוא כותב במקום אחר על החיים ועל החוויה:
עולם מלא לפנינו, מרחבים, מרחקים, מעמקים חיים, לאין תכלית ואין חקר. טבול, בן אדם, בתוך מעמקי הים הגדול הזה, פתח כל חדרי לבך וכל בית נפשך לזרם החיים והאור ‐ חייה! חייה בכל אטומיך, חייה חיי עולם! חייה ‐ וראית כי עוד יש מקום לאהבה, לאמונה, לאידיליות, ליצירה! ואולי מי יודע? אולי עוד ישנם עולמות, שאין לך אפילו מושג עליהם!... והיה יהיו לך רגעים, אשר כמו תתמוגג כולך בתוך האין סוף. אז, תיאלם דומייה. לא רק הדיבור, כי גם השירה תהיה בעיניך כחילול הקודש, ואף גם המחשבה. והשגת את סוד השתיקה וקדושתה.

הוא אומנם כיוון לעבודה אשר באמצעותה הוא התחבר לרוח החיים.
אני מוצא את הקטע הזה יָשִׂים לחיים דרך כל חלון בו אני מסתכל.

מאוד שמחתי שנקרתה בדרכי החוויה.
נכתב על ידי , 28/10/2007 19:28  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-22/9/2010 00:30



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)