לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

סטייק במלח


בניקר שלי,
אתה יודע, שכחתי. עברו כבר קרוב לשמונה שנים. אני לא זוכר איך מכינים סטייק פילה במלח. אני יכול לשער, אך את המתכון שהכנתי אז אני לא זוכר. אני יכול כמובן לאלתר. הרי אני מבלה מספיק שעות במטבח בכדי לְאַהֵב. אך לא, אני אוותר. פעמיים הכנתי וכנראה שרק פעמיים הייתי אמור להכין את סטייק השחיתות הזה.

מפליא שאתה זכרת את הסטייק הזה. איך שטעמים משתלבים בצמתים של חיינו. אני הייתי בצומת ששחררה אותך לחיים ואתה, אתה אף פעם לא מגדיר לך צמתים. אתה הולך ומייצר אותם ואז אתה מביט ואומר... 'אהה. אז זו הייתה צומת. כך חשתי כשחציתי את הרחוב.'

רק פעמיים עשיתי את הסטייק הזה. כל פעם עם בן אחר שלי. לא יודע אם הייתי עושה אותו שוב עם עוד ילד. כך יצא. בפעם השנייה עשיתי אותו מהזיכרון ולא משום שזכרתי שעשיתי אותו. כך זה עם צמתים. בראש אני זוכר שחציתי את אותה הצומת, לא ברגליים.

באותו הערב צחצחתי את המטבח, כמו לפני מסדר המפקד. תמיד בישול מתחיל אצלי בניקיון וצחצוח. לפתות את מרכיבי המזון להתמיר את צורתם. שיהפכו לחומר רך וגמיש בידיי. כי מה כבר יש להכין בסטייק במלח. נתח בשר טוב ורצוי שיקראו לו פילה. מעט כבד אווז מוקפץ בבצל ופטריות לא יזיק, והרבה הרבה מלח גס.

ממש לפני שהגעתי להכנה, נכנסת למטבח. כדרכך התיישבת בקפיצה על השיש, מסתכל ובוחן. אולי זה היה הרגע שבו בחרת להתאהב בבישול. אני זוכר שהתפלאת לכמויות המסחריות של מלח ים גס ואני הסברתי לך שהסטייק ייעשה בחום השׂימלה של המלח. ואיך יודעים שזה יצליח? בינגו. זה בדיוק העניין של סטייק במלח. לא יודעים. כמו באפיית עוגה. אי אפשר לתקן ולהוסיף אחרי ששמת את יהבך בחום. אלה ההכנות שאתה עושה שקובעות את מידה ההצלחה. אחר כך הסטייק יוצא לדרכו עד למיפגש שֶׁבַּחֵיךְ.
* * *

כמה טעימה היא הנשיקה שלך.
החיבוק הזה.
הצליח לך בני יקירי...
וגם לי
נכתב על ידי , 26/1/2008 14:56   בקטגוריות אוכל מאהב  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-28/1/2008 11:50



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)