לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

מיצפטל


רגעים הרבה אני לוקח מיומולדתי זה. היה שם רגע אחד מפתיע של חבורת ילדים שמחה וצוהלת שותה מיצפטל מכוסות זכוכית גבוהות. שנים אחרכך, כאשר התוודעתי לספר, כלכך התחברתי וחייכתי כאשר הגעתי לסוף הסיפור של השפן והג'ירפה והאריה. ואתמול, אני בכלל שתיתי וויסקי, וחבורה שלמה של ילדים באה שוב לחגוג איתי. הם ואני ביומולדת אחרת שלי. הייתי בן פחות מעשר. אולי שמונה. חבורה שמחה של ילדים סביב השולחן בסלון עם שתי הארכותיו. וופלות וסוכריות ועוגתיומולדת עם קרם מרגרינה בצבעי צהוב וירוק. עוגה מצופה בהמון סוכריות קטנות שנתקעות בשיניים וצובעות את הלשון ואת הבגדים. כך לפתע, ללא אזהרה, הם הגיעו אלי עם הוויסקי שמתגלגל בגרון. מוזר. ילדים וויסקי. כנראה שהיום אני צריך וויסקי בכדי לטעום מיצפטל של אז. יכולתי ממש לחוש את חספוס הכוסות עם ציורי חול עליהם, ואת הטעם המתקתק של מיצפטל על הלשון והחיך.

כלאלה הסתתרו להם בתוך הטעם הענברי של הוויסקי. עוד כמה שנים אצטרך לשוטט כאן עד שאבין את החוטים האלה של ילדותי שעלו והציצו מתוך כוס הויסקי.

אנלאזוכר אף יומולדת אחרת בבית. אנזוכר שעמלתי על ההזמנות שבועות מראש. שהלכתי עם אמא לשוק לקנות פיצוחים וופלים. בימים ההם, אצלנו בשכונה, לא היו חוגגים את ימי ההולדת בבתים. בדרכלל היו חוגגים בביצפר, והיו מצרפים כמה כלות וחתנים למסיבה אחת. הרי הימים לא היו ימי עושר במדינה, ולא היו הפקות גרנדיוזיות. ימי ההולדת נחוגו בצינעה, וזו שלי נחרטה בי רק משום הייחוד שנחגגה בבית ולא בביצפר. יומולדת פרטית שלא צריך להתחלק בה, ושאחרכך עוד דיברו בה הרבה במסדרונות ביצפר. יש לי חשד שההורים שלי בכלל, הסכימו למבצע בכדי להציג את אצילותם הפולנית. תהא אשר תהא הסיבה, עובדה היא שעשרות שנים אחרכך אני ניזכר ומחבר את האירוע לכאן. ארץ אחרת, תקופה אחרת, ורק האיש אותו האיש. איש עם ילד בתוכו.

אותו הילד שכיום עמל כל השבוע לכתוב לעצמו סונֶטה ולספר אותה ואת חלקיה לכל מי שרק רצה לשמוע. כמו הילד ההוא של אז שכתב הזמנות בחרוזים ליומולדתו וטרח בפולניות הטבועה בו מלידה, לספר על היומולדת שלו הממשמש ובא. זה עבד אז וזה עבד גם השבוע. כל מי ששמע על כתיבת הסונֶטה התרשם מהמאמץ והאהבה העצמית והשאיר משהו. כן, הרבה מתנות אהבה זכיתי לקבל השבוע, עוד לפני יום הולדתי.
לחמים אפויים במיני תוספות מדהימות, גבינות עיזים מיושנות באהבה, עציצים פורחים והרבה הרבה חיוכים ונשיקות. אהבה ו - care.

מסע של קסם היה זה, מהוויסקי המיטיב, למיצפטל המתקתק של אז בכוסות זכוכית גבוהות.

ותודה לכם חברים טובים של כאן.
שהייתם איתי בעת כתיבת הסונֶטה .
שהייתם איתי ביומשלפני.
שהייתם איתי אתמול.
ביומחג אישי כלכך.
תודה
נכתב על ידי , 7/2/2008 14:21   בקטגוריות חברים, חיבוקים, מבעד פנס הקסם  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-13/2/2008 14:00



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)