לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2018    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כיפור ספקות


לא, היא איננה פשוטה התקופה שאני עובר.  ובכלזאת,  ללא אמירה לקראת יום הכיפור איני פטור.

אנסה לכתוב הרהור על הכיפור האישי שלי מול עצמי השנה. 

 

לפני יובלות (שלוש שנים) כך כתבתי: "ואפשר גם ממשרדו של רואהחשבון לשלוח מחשבה מתוקה שתחצה אוקיינוסים."

 

שלוש שנים עברו מאז, ועתה אני שרוי במעין משרד של שמאי, עם רגליים מתפקדות לסירוגין, מקרטעות.

אני מביט לרגלי הפלמנקו הצעירות, וכבתעתוע רואה את שבר המים ברגליי שלי.


 

אך גם היום, עדיין מרגיש שגם ממעמקי המקום הזה אני יכול לשלוח מחשבה מתוקה שתחצה אוקיינוסים.

 

האפשרות הזו מאירה את החדר בו אני נמצא ומשמחת אותי מאוד מאוד, בעיקר בימים האלה של לפני יום כיפור.

המחשבה הזו מפשיטה את המחשבות המכפרות של הימים האלה.

היא מאפשרת לי להביט אל הספקות שחלחלו פנימה השנה ובשנים קודמות.

 

אני שולח יד למעמקי נפשי ומעלה כמה ספקות בצבע לא מוכר.

אני מביט בספקה אחת והיא מביטה בי, נותנת לי מקום להכיר אותה.

היא הרי מכירה אותי, חודשים היא חייתה בי.  עתה יש לי הזכות להכיר אותה.

במשך הימים שיבואו אלמד להכיל את הספקה וכך היא תהפוך למשהו וודאי שיוכל להיות חלק מהבניין שהוא אני.

 

אני לומד שלא לחפש פתרונות מיידיים מפולפלים לספקות ולניכור שרוחשים בנפש פנימה.

נותן להם מקום מולי למען נלמד להכיר אחד את השני.

למען אכפר את ספקותיי וניכוריי.


לילנית (Diego de Noche)

 

על שיח הלילנית הופיע פרח בצבע היין בתפרחת פרחים צהובים.

הוא נתן ביטוי גנטי לאפשרויות הגלומות במעמקי הפרח הצהוב.

נפלא איך שני הפרחים מתקיימים בחן האחד לצד השני,  ללא כל ספק.

 

 

גמר חתימה טוב לכם חבריי היקרים ולכל בני ממשפחותיכם.

נכתב על ידי , 24/9/2012 14:32   בקטגוריות ימים אחרים, נפש ונשמה  
63 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-8/11/2012 09:47
 



מַשָּׁק כְּנָפַיִם


זוהי הדיה האדומה או בתרגום מספרדית הדיה המלכותית.

עוף טורף בינוני בגודל כ- 65 ס"מ.

עם מוטת כנפיים של כמטר וחצי אין כמוה בתרגילים אוירונאוטיים.


 

הביצועים האלה הם כורח ההתמחות של הדיה האדומה בחטיפת מזונות מציפורים אחרות.

יפה היא כלכך, וזו חוויה נפלאה להביט ולראות איך השמים נענים לכנפיה.

כל מופעה, ממשק כנפיה ועד לצלילים שממלאים את האוויר אומרים כוח וניצחון.


 

החוויה משתבחת בעת סערה, קולות משק כנפיה לא שובתים לרגע, רק מתכנסים בין נוצותיה עד לרגע הנכון.

 

 

הָאָרֶץ נֶחְצֵית

בְּמַשָּׁק שְׁתֵּי כְּנָפַיִם

שֶׁנּוֹגְעוֹת בִּצְלִיל.

מִיָּד יִרְקְדוּ הֶהָרִים

לִצְלִילִים שֶׁנָּפְלוּ מִשָּׁמַיִם -

וַאֲנִי כַּפַּי אָרִימָה לִסְפֹּג

מַשָּׁק צְלִילִים



נכתב על ידי , 29/6/2012 01:22   בקטגוריות נפש ונשמה  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-6/7/2012 16:55
 



אָעֵז בְּמִסְתּוֹר


לְרֶגַע הָיִיתִי עָזְנִיָּה

מְנַפֵּח מַקּוֹר כְּחַלְחַל,

מֵכִיל בְּמַבָּט. מַסְתִּיר

אֶת הָעוֹלָם תַּחַת נוֹצוֹתַי -

שֶׁלֹּא תִּרְאוּנִי בּוֹכֶה



נכתב על ידי , 24/6/2012 00:12   בקטגוריות נפש ונשמה  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-2/7/2012 12:53
 



מלכת הציפורים


ולוּ לא הייתי מצלם, הרי לא הייתי זוכה בחוויה המשחררת הזו.  מיד נטשתי את המחשבה הזו, כי היא לא תוביל אותי לשום מקום.  הצילום הביא אותי למקום הזה ושמחתי כלכך שכך הוא!  אך שום דבר לא הכין אותי למסה האדירה הזו של הגודל שכן קובע.  אני רגיל ליופי ולאור שבציפורים קטנות יחסית שמתקרבות אלי, שמעניקות לי.  ראיתי גם ציפורי טרף גדולים יחסית, גם במרחק של כמה מטרים ממני, אך מסה כזו של ציפורי ענק לא זכיתי לראות.  וממרחק אפס, המרחק שלא מאפשר לך להתחמק מהנוכחות החזקה שלהן.

 

הסיפור, הוא סיפור ההצלה של ציפורי הטרף הגדולות.  הן נכחדות כתוצאה מהשימוש ברעלים שחקלאים משתמשים בכדי להדביר מכרסמים, אשר מאיימים על שדותיהם.  בכדי להגן על טורפים וביניהן ציפורי טרף,  הולך וגדל השימוש בציפורים טורפות לילה כאויב טבעי של המכרסמים בשדות.  אך עדיין יש חקלאים שמשתמשים בחומרי הדברה, וציפורי הטרף ממשיכות להיענש.  מערך הגנה נוסף לשמור על ציפורי הטרף ועל המאזן החשוב כלכך לקיומן, הוא להאכילן במקומות גבוהים בהרים וכך יימנעו מלרדת לשדות החקלאיים שבהם הן עלולות למצוא את מותן.  באחת מתחנות ההאכלה האלה בנו שני תאי מסתור קבועים אשר קיר אחד שלהם בנוי מזכוכית שקופה מצידו הפנימי.  אותו הקיר נראה כמראה לכל דבר מצידו החיצוני.  כך שהציפור המביטה במראה רואה עוד ציפור מוכרה.  שעות  חולפות עד שהן מוכנות להתחיל בסעודה.  על הדינמיקה והיחסים בין הציפורים בתחנת ההאכלה בפוסט הבא.

 

היום אני רוצה להקדיש את הפוסט למלכת הציפורים – העוזניה השחורה.  בישראל היא מאוד נדירה ומבקרת מעט מאוד, בעיקר ברמת הגולן באזור גמלא ומעט בערבה.  רוב הזוגות המקננים בעולם נמצאים בספרד.  גם כאן אוכלוסיית העוזניות השחורות הולכת ומתמעטת, משום הלחץ של חיות מורעלות.  בהרצאת המבוא, הזהירו אותנו שלא נצפה, שעיקר המסה של הציפורים שתגענה לתחנת ההאכלה הן של דיות אדומות ונשר מקראי.  נו באמת, שיבואו בהמוניהן ואני גם באלה אסתפק.  השמועות דיברו על עשרות ציפורי טרף שמגיעת לתחנת האכלה אחת, בשטח של כמה מאות מ"ר.  אז לא ציפיתי ליותר מידי...  ואומנם כמצופה, לאחר ציפייה של שעות, הגיעו עשרות רבות של דיות ונשרים מקראיים.  וואווו, איזו התרגשות!!  ועוזניה שחורה – אין...

 

רעש משק הכנפיים היה מחריש והרעיד את הגג העשוי מענפים, גם את מעיי.  לפני שהבנתי מה ולמה עורי הפך חידודים חידודים, כמו פעם, כאשר המיגים שירדו עלינו פעם לפני שנות אלף...  גוש חום-שחור שהגיע מהפתח האחורי חסם את שדה הראיה ונחת ממש לפני חלון המסתור. ועוד נחיתה ועוד אחת, בסך הכל ארבע נחיתות הלמו באוויר וערבלו את דמי.  זה לא קשה עם מוטת כנפיים של 3 מטר שהולמות ומסעירות את כל אשר סביב.  הקירבה של הנחיתה לחלון המסתור לא איפשרה למצלמה לקלוט את כל גודל מוטת הכנפיים.  אחרכך זיהיתי שלושה בוגרים שמתנשאים לגובה של כ- 120 ס"מ ועוד צעיר אחד באותו הגודל, אך מעט כהה יותר.  ציפורים ענקיות ומרשימות!  הן התחילו להסתובב באתר ושאר הציפורים רחשו כבוד לגודל שלהן, לעוצמה.  גמני...


עזנייה שחורה בנחיתה - מבט אחורי (כל התמונות יגדלו במשהו לאחר הקלקה)...



 

מספרים כי בסין העתיקה, אחת מדרכי הריפוי למי שהיה בדיכאון, הייתה נוכחות ציפורים.  היו מכניסים את האדם הנזקק לתוך כלוב עם עשרות מיני ציפורים.  כל אחת בתדר אחר.  לאחר זמן, היה האדם יוצא מהכלוב מאוזן יותר.  מספרים...

 

 

ואני נזכרתי בסיפור הזה כאשר עוזנייה אחת נעמדה ממול פני, נועצת בי את מבטה ומבהירה לי כמה הגודל כן קובע!  העוצמה העזה של הראש שלה, כשמה כן היא!  עוצמה מהפנטת שלכדה בי משהו ושמשכ__ה ומשכ__ה אותו ממני, עד שלפתע עלה ממני פרץ דמעות שקטות.  לא מבין עדיין איך הכוח הלועס והטוחן הזה שמסוגל להתרומם עם עגל במשקל 40 ק"ג, הצליח להוציא ממני משהו ששכב שם וחיכה כלכך הרבה שנים, שידעתי את קיומו, אך לא ידעתי את הדרך אליו.  את כל מערכת העיכול שלי נציפור העזה הזו עברה ושלפה במדויק כאב עתיק יומין. 



 

ואחרכך הרגשתי שלווה ומנוחה – רגיעה.  כלכך נקי הרגשתי...  כמו נוצה בלונדינית שלה מרחפת ומלטפת.



נכתב על ידי , 18/6/2012 21:24   בקטגוריות מקלעת אור, נערים בלבן, נפש ונשמה  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-23/6/2012 00:44
 



לַיְלָה בֶּאֱלוּל


אֱלוּל כְּבָר כָּאן מְנַשֵּׁק
בִּרְכַּיִם וְגוּף וּשְׂפָתַיִם גַּם כֵּן.
זוֹ וֶנוּס שֶׁכּוֹרָה בּוֹ חֵשֶׁק
לְהַשְׁכִּיחַ אֶת אָב הַמִּזְדַּקֵּן.

רֹאשׁוֹ רָכוּן מַבִּיט
בְּגַלִּים מִשְׁתַּקְּפִים מִמֶּנּוּ.
אֶת עֵינָיו הוּא מֵלִיט
מִתִּקְווֹת שֶׁזָּקְנוּ.

עַתָּה הוּא חוֹלֵם אֶת תִּשְׁרֵי
עַל הַר שֶׁבַּכּוֹכָבִים נוֹגֵעַ,
שָׁם יָשׁוּב וְיִבָּרֵא.

וַעֲדַיִן כָּאן, אֱלוּל הַיָּגֵעַ
מְשַׂרְטֵט יָרֵחַ דַּק וְגֵאֶה,
שֶׁרוֹאֶה אֶת מִלּוּאוֹ מִתְגַּעְגֵּעַ.

נכתב על ידי , 16/8/2010 13:23   בקטגוריות ימים אחרים, נפש ונשמה  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-6/8/2013 13:38
 



טעם הירח


אני מתרגש לקראת חג הסוכות.
עוד כמה ימים הוא יעמוד בשערי גופי ואני אתרגש ואביט לקצה השמים.
למקום שבעוד דקות יעלה הכדור האדום שלו אני מייחל ארבע פעמים בשנה.
הריקוד הזה שבוער בי מיום שעמדתי על דעתי.
כה מגושם אני עדיין בצעדי ריקודי. אך מה לי לדעת את הקצב הנכון, והוא נוטלני בזרועותיו ומחולל את חיי מולי.
הירח הראשון של השנה יגאל אותי שוב מבתוליי.
בצעקת הפתעה ובהרגשת רווחה, של טעם השנה החדשה הנישא אליי עם אורו.

טעמים רבים לו לירח.
אני יכול לחוש אותו בפי ובקצות אצבעותיי.
הוא כן לימד אותי להפוך את רקמותיי מולו.
לחשוף את המקומות הרגישים והכואבים ביותר בי, לפניו ולפיו המנשק והטועם אותי.
נותן לו להשקיעני בתוכו לריקוד שפעם לא ידעתי לחולל, לא ידעתי להביע.
עד שאיני יודע אם הוא בא לענגני או לנגוס את מזון הלילה שלו.
המקום הזה שבו אני חש עונג הוא מרכז השימחה שבי. המקום השקט ביותר שאני מכיר.
אהבת נשים לוהטות פנים לא תשווה לו. אהבתי לבניי ניזונה משם.
שם מקורות תאוותי.
משם עולה שימחת היותי.

בלילה זה הירח יביט בי במבט שאין בו אהבה או רחמים.
במבט אשר ישקף את מעיי מול העולם.
כל תוכני יוגר ולא אובך.
כל עכבותיי יימסו מול הכוחות שהוא יעניק לי, ישירות לשורשים שבי.
השורשים הנעוצים בפתחי חיי, בין הסלעים המאיימים על פסגות ההרים.
ולאורו של הירח הסלעים לא יאיימו.
פסגות ההרים יישטפו באור בריאה.

נכתב על ידי , 15/10/2005 01:48   בקטגוריות נפש ונשמה  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-17/10/2008 09:01
 



אחרי הסערה


ביד רועדת כתבתי כאן בימים האחרונים.
לא ידעתי מה תלד הכתיבה ולאיפה יישאו אותי המילים.
כי הרי לבד אני כאן.
אין לי כאן את חבריי שהיו איתי.
אין כאן שיח לוחמים של אז.
אין כאן עניין.
רק אתם כאן.
קוראים ומקשיבים ומגיבים.
ביד רועדת קיבלתי את מילותיכם.
המנחמות והתומכות.
בפה מחייך אני אומר עתה תודה.

הרגליים עדיין רועדות מעוד שבוע של כפרה וזיכרון.
אני לא נכנס עדיין הביתה ברגל בוטחת.
אני שונה ממה שהייתי לפני שבוע.
הכלבים מרחרחים להכיר אותי שוב.
רוזנה מנשקת יותר כמנסה לקבלני שוב.
בני הוא הסלע היציב שתמיד יודע את אומנות הקבלה.
ברגל רועדת אני מסתובב בין החדרים.
הפינות נראות לי זרות מעט.
צריך ללמוד ולהכירן שוב מהמקום האחר שאני נמצא בו עתה.

הרבה אני משוטט מחוץ לבית.
שעות ארוכות אני מביט לכוכבים המאירים נקודות סמויות בפטיו ובי.
מתאים לי חג סוכות.
בסוכות שבעה ימים אשב עד שאלמד שוב את הבית.
עד שהבית יכיר בי שוב.
בפטיו אני יושב כתחליף הסוכה שלא אבנה.
הסוכה החדשה שמסוככת עליי עתה, כמו בכל שנה.

בעוד שלושה ימים יהיה הירח במילואו.
ירח ראשון של אחרי.
אחד מארבעת הירחים הגדולים של השנה.
והוא יאיר שוב את בטני מתוכה.
ואני אתחבר אליו גם הפעם ללא חשש וללא מורא.
עם לב רועד.

זמנים של שימחה באים.

נכתב על ידי , 14/10/2005 01:51   בקטגוריות נפש ונשמה  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-18/10/2005 18:36
 



נְבוּאָה


לָךְ יֵשׁ אֶת הַמִּלִּים
לִי אֶת הַשְּׁתִיקָה

אוֹקְיָנוֹס שֶׁל מִלִּים
מִמַּעֲמַקֵּי הַשְּׁתִיקָה

הַשְּׁקִיטָה אֵינֶנָּהּ
הַכַּדּוּר כְּבָר מִתְגַּלְגֵּל

נחשב באנגלית (לא נכתב),
(ימים אחרי דומי הלב.)
נכתב לראשונה בעברית ביוני 2004.
נכתב על ידי , 25/6/2005 02:26   בקטגוריות נפש ונשמה  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-28/6/2005 19:23
 



דמעות


בלילה בו הירח המלא פוגש את היום הארוך בשנה.
בא מרפא לחלק מהאנשים.
מתקשים עוד יותר לבבות קשים.
מתרככים לבבות רכים.
נבקעים לבבות עמוסי דמעות.

באותו הלילה בוקעים שדים מקליפותיהם.
קשקשי הדגים בוהקים באלפי עיניים פעורות.
ביטני פילים מלטפות צמות ילדות מרקדות.

באותו הלילה דמעות גברים מרפאות.
את עור הילד הבקוע בגופם.
את פצעי הנשים העולות ליצוען.

בלילה זה איש נוגע באישה.
עם מבטה.
נושם פיסה מליבה שהיא מניחה על הירח.

כל הערב רקחתי את ליבי.
גרגר קשה עם פיסת כותרת ורד.
שמתי מילה של שיר מליבי שתבעבע.
נתתי לשד שבי להתרוצץ בחופשיות.
לכדתי אור קשקשים בעיני.
חשתי את בטני העולה ויורדת.

דמעותיי פרצו כאשד חם ומתוק.
הרטבתי בעדינות את פני הילד.
אך ליצועי לא עליתי.
מבטי חיפש את נגיעת הלב בירח.
ומצא שתיקה.
מגעי נתקע בגרוני.
הסתבך בהרבה כפות ידיים נטושות.


זריחת הירח - 21 ביוני 2005
נכתב על ידי , 23/6/2005 02:42   בקטגוריות נפש ונשמה  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-15/10/2005 17:15
 



חלומות עלובים


יש לי חלומות עלובים. קומתי שם שחה. כזקן שפעם פגשתי בחלום אחר. בחלומות האלה קומתי מתאימה לחיים במערות נמוכות תיקרה ורבות זיזים.

לעומת זאת אני מצליח לנוע במהירות מפתיעה עד שאיני מצליח לעקוב אחריי. יש שהתנועה מדויקת כנחש ויש שהיא זורמת כפיל. כל מי שרואה אותי שם בחלום, מתייחס אליי כמי שלא נשאר להרבה זמן. בא ועושה משהו שאינו נהיר לי וממשיך שוב להיכן שבאתי או למקום אחר.

ובחלום אני תמיד פוגע גם במישהו. באישה או בילד. כולם מכירים את הרוע שבי ואף אחד לא נסוג מפניי. מקבלים את נוכחותי כמובנת מאליה.
נראה כאילו אני מנסה להתאים את הנפגשים איתי למימדי העלובים. ואני גם מצליח.

אני מתעורר מהחלום רועד ושטוף זיעה. תמיד.
זוכר את כל הפרטים של המכות. הסימנים והבכי.
הכי קשה הוא הבכי.

בלילות האחרונים הוא הופיע שוב הזקן המגובן הזה. אתמול בלילה הוא בא שוב, עם שינל הקרעים שלו ועיניו המהירות. ולהפתעתי הפעם הוא חייך. אני לא זוכר אותו אף פעם מחייך.
הפעם הייתה שם ילדה קטנה, בת חמש או שש. דקת זרועות ולבושה בסמרטוטים. משחקת בחול אפור במישחק מוזר. מכה בו בידיה החשופות, ולא מתייחסת לדם הניגר בין אצבעותיה.

האיש הזקן עף אליה מחייך. נותן לה אלה מחוספסת שתכה בחול. בצחקוק היא מתחילה להכות את האיש הזקן והוא מחייך ונמעך. מתגמד והולך, עד שהופך לבובתה.

הילדה אוספת את בובת האיש הזקן אל חיקה וניגשת למערה. זוחלת פנימה ונבלעת אל תוך הסלע הרועד לרגע.

התעוררתי רועד ודומע.
כל גופי כאב.

חלום עלוב.
נכתב על ידי , 22/6/2005 01:31   בקטגוריות נפש ונשמה  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-26/6/2005 00:30
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)