לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

הכל צפוי והרשות נתונה


"הכל צפוי והרשות נתונה" אמר רבי עקיבא בפרקי אבות.

לא באתי הבוקר לדון בשאלה הקיומית הזו.

הבוקר אני עסוק בתרמיל הדרכים שלי.

רק רציתי לומר שאת חלומותיי אני שוזר במרחב שהוא בין לבין.

לא יודע אם הכל צפוי, אני משער שכן.

ולו ממבט סוקר את חיי שלי.

לאחר שאני מסיים את הסריקה, אני רואה שמעבר לאירועים הבלתי נשלטים של חיי, יש עוד ודי הרבה.

בולטים שם מימוש הרצונות והשאיפות שלי.

מימוש. כן.  הצלחתי לממש.

יש שם גם כמה חלומות שנשזרו לידי אריג שמיש לחיים שלי.

ובחלומות אני מתעסק היום.

אני יוצא מחר עם שחר לכתוב עוד פרק בחלום.

אולי אצליח לארוג בגד חדש שישמש אותי לחיים.

כולי תקווה שכן.

 

הרי הרשות נתונה!

* * *

 

עֶרְגָּה

 

בֵּין כְּמִיהָה לְגַעְגּוּעַ

יוֹשֵׁב סֶדֶק -

בַּמֶּרְחָבִים

שֶׁל פָּנַי שֶׁהָיוּ

 

גֶּשֶׁם - -

 

מִזֶּרַע עֶרְגָּה בּוֹעֶרֶת

מְגַשֵּׁשׁ נֶבֶט זָעִיר

מַבָּטוֹ

* * *

 

אני נוסע ואשוב בעוד כשלושה שבועות.

תשמרו לי על הבית

עם הרבה אהבה ו- care

  Foz do Iguacu
   Foz do Iguacu                             

נכתב על ידי , 27/4/2007 11:49   בקטגוריות מונגוליה שלי  
71 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-19/5/2007 13:45
 



מַפַּת חֲלוֹמוֹת


שַׂמְתִּי בְּתַרְמִילִי
צִיּוּרֵי חֲלוֹמוֹת
שֶׁל אָבָק דְּרָכִים

כְּדֵי שֶׁאֲזַהֶה
אֶת הַדֶּרֶךְ הַנְּכוֹנָה

נכתב על ידי , 26/4/2007 20:34   בקטגוריות מונגוליה שלי  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-18/5/2007 13:10
 



עֵץ הַלִּימוֹנִים


הַלַּיְלָה חָלַמְתִּי בַּמַּיִם
אֶת עֵץ הַלִּימוֹנִים -
עֲגֻלִּים וּמְלֵאִים

שְׁנַיִם רָאִיתִי
אֶחָד נִרְעַשְׁתִּי
שְׁנַיִם אֶת לִבֵּךְ חַשְׁתִּי
אֶחָד אֶל פָּנַיִךְ צָפִיתִי
נכתב על ידי , 25/4/2007 20:25  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-27/4/2007 10:47
 



דגלים בכחול


זה סיפור על אלה שנשארו נערים שקטים.

מחפשים יתדות כדי להישאר כאן איתנו.

עוד זיק של שימחה לעיניהם.

אני רוצה לספר סיפור על איש ודגל כחול.

 

רפי ואיציק הסתובבו בתערוכה שקטים.

פוסעים לאורך הקירות.

מחפשים את יצירותיהם.

אוספים חיוכים ואור.

 

לרפי היה אוסף של בקבוקי סִיפוֹן.

הבקבוקים השמנים האלה של סודה, שנכחדו מהעולם עם המצאת הסיפולוקס.

אך רפי נאחז בהם כביתדות בכדי לעצור את הנפילה לתהום.

היו לו בקבוקים שקופים ועם זכוכית מלאת בועות.

הכי הוא אהב את אלה שהיו בגוון כחול.

הם היו סדורים בחדרו בכל מקום.

מתחת למיטה.  על המדפים ועל השולחן הקטן.

כל יום הוא היה מנקה את האבק מהם.  מלטף.

המטפלים ניסו בהתחלה להניא אותו מההתמכרות האובססיבית הזו.

לאחר זמן כאשר דבר לא הועיל, הם לקחו לו את כל עשרות בקבוקי הסיפון.

רפי לא התנגד.

הוא הביט בהם במבטו הכבוי שכבה מעט יותר.

עד אותו היום עוד היה אפשר לראות את ניצוצות החיים שהבריקו בעיניו.

ניצוצות כחולים ושקופים עם שימחה.

בקבוקי הסיפון נצצו בעיניו.

לאחר שבוע הוחזר כל האוסף לחדרו.

זו הייתה הדרך היחידה שנותרה בכדי להקים את רפי מהמיטה.

הבקבוקים האלה היו השריד היחיד שהעיר משהו באותם קשרים עצביים במוחו.

 

יום אחד רפי נכנס לחדר היצירה בפעם ראשונה.

הוא חיבק בקבוק סיפון והסתובב בין האנשים.

בסוף הוא נעצר מול איציק שהיה מצייר חמניות.

תמיד הוא צייר חמניות.  בגווני אש.  עם הרבה אש ברקע.

בלי שמיים ובלי שמש.  רק אש וחמניות.

בלי לומר מילה רפי לקח מכחול רווי בצבע והעביר אותו על הבקבוק.

הוא נרתע בבהלה כאשר ראה את גוון האש על הזכוכית.

כמו עלתה צריבה מזכרונות שערמו עליו החיים.

קרן שמש ראשונה של צבע על בקבוק סיפון.

כלכך ברור ויחד עם זאת כלכך סתום.

יותר מידי אור ויותר מידי אש למי שלא ראה אור זמן רב.

אחד המטפלים עקב אחר האורח החדש בחדר היצירה.

הוא ניגש בשקט אל רפי ואיציק והקשיב.

לא היו מילים.  רק פחד וחשש ואולי תיקווה קטנה.

המטפל לקח מכחול, טבל אותו בכחול והגיש אותו בחשש לרפי.

רפי הסתכל על קצה המכחול שטפטף טיפה כחולה.

מנסה לטעום את חומו של הצבע.

להריח האם יש בו פחד.

ביד חוששת הוא נטל את המכחול והעביר אותו על צידו השני של הבקבוק.

כחול של ים ושמים האיר את הבקבוק בצבע רך ומבריק.

הוא קירב את הבקבוק לעיניו כקצר רואי.

כאילו לראשונה הוא רואה צבע כחול בחייו.

לאט לאט חיוך ניסדק על שפתיו.

בוקע את השפתיים החרבות שלא ידעו חיוך הרבה עונות.

זה היה הצבע שהוא רצה כלכך.

 

בימים הבאים רפי בא לחדר היצירה כל יום ובילה בו שעות.

הוא צייר נקודות ופסים על בקבוקיו.

בתחילה לא היה פשר למריחות הכחול האלה.

אחר כך התחילו המשיכות להתבהר וללבוש צורה.

דגלים הוא צייר.

דגלים בכחול על בקבוקי סודה שכלו מהעולם.  עם כוכבים ובלעדיהם.

דגלים מרובעים ודגלים שנעים עם הרוח.

קטנים וגדולים.

החיוכים עלו והתרחבו על פניו.

ועם כל דגל וכל כוכב עיניו האירו.

 

רפי עם דגלים ואיציק עם חמניות.

 

ביום העצמאות באותה שנה הציגו את יצירותיהם בתערוכה של כל המטופלים.

והייתה שם שימחה רבה.

מהולה בעצב של האורחים.

 

זה סיפור על אלה שקצת שוכחים אותם. הנערים בלבן המהלכים בין חיים למוות שנים ארוכות. אותם שנקברים ונמחצים יומיום ושעה שעה תחת הוריקן הסיוטים שלהם.

היום אנחנו שמחים בעצמאות המדינה.

שמחים בחיינו.

אני רוצה לשמוח היום גם עם הנערים בלבן.

רוצה לברך אותם ואותנו שתואר השנה הזו עם תקווה ושימחה.

 

חג עצמאות שמח

נכתב על ידי , 24/4/2007 14:34   בקטגוריות נערים בלבן  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי ב-24/4/2012 17:15
 



קו דק


בין יום הזיכרון לערב יום העצמאות עובר קו דק.
קו לא נראה שמבדיל ביניהם ומחבר אותם.
אני מתאר לעצמי כי לו הייתי עתה בישראל הרי הייתי יונק את הקו הסמוי הזה מהיכן שהוא.
מהרדיו ומהטלוויזיה.
עוד יותר מהאווירה וממבטי האנשים.
מהדגלים על המכוניות ובמרפסות הבתים.
הכל היה מספר לי על היום הזה ועל הערב שקרב.
כאשר מעצבות וכבדות השימחה פורצת, מהיכן שהוא ואיך שהוא.
כאשר נסעתי לכאן שכחתי לקחת את המנגנון שיודע כך להפוך עצב לשימחה.
שיודע במחי 12 משואות ואנו נוסעים לפידים, להעיר בי את שימחת יום העצמאות.
כאן אני אחראי על הטקס.
אני מנהל אותו ומשתתף בו.
אני מדליק את המשׂואות.
ואפילו מנסה לומר לתיפארת מדינת ישראל.
ולא תמיד זה מצליח לי.
כי הדבר דורש ממני התכוונות מלאה.
להיות שלם עם הטקס שמבקש לנבוע ממני.
דווקא בשנים האחרונות אני לומד להתכוון אל תוך עצמי פנימה.
לדלות משם את השימחה שהייתה בי בשנים אחרות.
שתפריח את השימחה של היום.
כמו קו דק וסמוי.
ימינה לו עצב ושמאלה ממנו שימחה.
מימיני הנר מהבהב עדיין בזיכרון ההולכים.
משמאלי השמש כבר מאירה את הפרחים.
ואני מהלך על הקו הדק ומבטי פוסע בין ימין לשמאל.
בין עצב לשימחה.
בין אני שברוח שמביט לשמים ואני שישוב כאן בארץ בין השמש לפרחים.
בין צל לאור.
בין אפור לאדום של אביב.

החיים יקחוני עוד מעט, כמעט בכוח, אל אגף השימחה.
המשׂואות כבר כאן בדמותם של פרחי האָהָל שנפתחו להקרין את יופיים.
להאיר.
ואני עדיין מסרב. אני כאן מלטף עדיין את אור הנר המרצד.
עדיין זוכר.
אך הפרחים מפתים ומזמינים אותי במשׂואות של אור שמש.



החיים פונים לשימחה ומותירים את העצב.
הנרות יכבו בקרוב, והמשואות יאירו, עד אשר גם הם ייכלו.

אני מקווה שהן הנרות והן המשׂואות יציתו בי את האש הנכונה.
את האור להמשכה של שנה.
הן לזכור והן לחיות.

אני מקווה שתהיה שנה של שימחה.
עם הרבה נחמה ואור שמש ובריאות.
למדינת ישראל ולכולנו.

שדות
נכתב על ידי , 23/4/2007 18:33  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמלש ב-27/4/2007 20:34
 



היתה זו מלחמה


יום הזיכרון למערכות ישראל.

היום הקשה ביותר בתקופת בין המצרים הישראלית.

הקשה ביותר לי.

כך כבר עשרות שנים.

לזכור.

אני מאבד עם השנים את יכולתי לזכור.

לא, לא את יכולתי.

את מהות הזיכרון.

יש שיאמרו כי כך דרכו של עולם.

הזיכרון דוהה עם השנים.

ניכְרת משורשיו.

ואני רוצה לזכור.

להתאמן בחידודו של הזיכרון.

את חיי שלי אני מתחיל לאבד בקצוות.

משהו שם ניפרם.

אולי הזיכרון מתחיל להתפורר.

להתגונן.

רציתי היום לזכור את אלה שהלכו.

למען.

ונזכרתי בי מחפש את אלה שנשארו אחרי המלחמה.

מתהלך בלימבו של ישראל של אז.

לא לכאן ולא לכאן.

הלכתי ומצאתי שיר כאב שכתב איש צעיר לאחר מלחמת יום הכיפורים.

המילים הכואבות האלה נכתבו ביום הזיכרון הראשון שלאחר המלחמה ההיא.

כלכך הרבה עבר מאז וכאילו כלום.

מילים שעולות מהלימבו של אז.
* * *

 

הָיְתָה זוֹ מִלְחָמָה

 

זֶה טֵרוּף שֶׁאֵין כְּדֻגְמָתוֹ

זֶה טִפְטוּף מַזְוִיעַ

שֶׁל חֶלְקֵי עָפָר וְעוֹפֶרֶת

לָלֶכֶת בְּעִיר דְּמוּמָה

לִצְעֹד עִם גְּוִיּוֹת נִשְׁמָטוֹת

זֶה חֹסֶר שֵׁנָה שֶׁהָיָה בְּעוֹכְרֶיךָ

אֵלֶּה עוֹרְקֶיךָ שֶׁמָּלְאוּ שִׂנְאָה

אֵלּוּ פָּנֶיךָ שֶׁהִתְכַּרְכְּמוּ

מִלֹּבֶן עֲצָמוֹת

וְזֶה לִבְּךָ שֶׁהִצְטַמֵּק מֵהַקֹּר

זֶה לָלֶכֶת בְּעִיר מֻכַּת טֵרוּף

שֶׁכֹּל תְּרִיסֶיהָ הוּגְפוּ

לִצְעֹד בִּשְׁבִיל שְׂפַת הַיָּם

שֶׁנִּשְׂרַף וְהִתְאַדָּה

זֶה לָלֶכֶת בַּדְּרָכִים אֲבֵקוֹת

לִצְעֹד מוּל הָאוֹר וְלִרְאוֹת מַחְשָׁךְ

זֶה לִזְכֹּר וְלֹא לִרְצוֹת לִשְׁכֹּחַ

זֶה קְלָאץ' מְרֻסָּק פַּרְצוּף

וְגִידֵי נְשָׁמָה קְרוּעִים

כְּתֹף מְנֻפָּץ

זֶהוּ שָׁמוּר שֶׁלֹּא בִּמְקוֹמוֹ

וְעֵינַיִם שֶׁלֹּבֶן אֵין לָהֵן

וְרָאִיתָ דְּמָעוֹת יָבְשׁוּ מִגָּרוֹן נִחָר

זֶה קֹר הַמְּשַׁוֵּעַ לְחֹם

זֶה עִלָּפוֹן הַזּוֹעֵק לְחַיִּים

זֶה גֵּרוּשִׁין לְלֹא רַבָּנוּת

זֶה אִישׁ צָהֹב

בְּלִי קֻפְסַת סִיגַרְיוֹת

זֶהוּ תֵּה לְלֹא בַּיִת

וּמַרְאוֹת לְלֹא אֲנָשִׁים.


אפריל, 1974

נכתב על ידי , 22/4/2007 13:51   בקטגוריות יזכור  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-27/4/2007 10:33
 



לַהֲבוֹת אָבִיב


אָבִיב בְּגַנִּי
נִצְבָּע בְּבָּרוֹק
שֶׁכּוֹבֵשׁ אֶת מְעוֹנִי

נכתב על ידי , 20/4/2007 20:45  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-24/4/2007 12:38
 



עוֹנַת הַתְּאֵנִים


הָרוּחַ מְשִׁיטָה עַל סֶלַע
צֵל עֵץ תְּאֵנָה גָּמִישׁ

אֶת הַסֶּלַע אֲנִי חָשׁ -
עַל מִצְחִי הָרָטֹב
הוּא קָשֶׁה

אֶת לִבֵּךְ יָדַעְתִּי
כִּתְאֵנָה מַגִּירָה בְּפִי
נכתב על ידי , 19/4/2007 20:27  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-22/4/2007 23:03
 



רַחַשׁ אָבִיב


בבוקר, עוד לפני שאני פוקח עיניים, אני מקשיב.
מתמסר לשירת הציפורים שנימסכת בדם שמתעורר לאט.
הבוקר, זרימת מי השלגים יצרה סימפוניה עליזה עם זימרת הציפורים.
הקשבתי בעיניים עצומות.
נודדים המים, כמו הציפורים.

מַקְשִׁיב לַמַּיִם
עוֹקֵב אַחַר מוֹצָאָם
מֵהַר שֶׁל תִּקְווֹת
תָּבוֹא אִוְשָׁתָם הָרַכָּה
אֲשֶׁר תִּזְרֹם בְּגוּפִי
נכתב על ידי , 18/4/2007 17:54  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-20/4/2007 21:50
 



כריך יהודי


אני כרוך בתוך הסנדוויץ' היהודי.
אני זוכר שהנחתי פרוסה ראשונה של זיכרון החירות.
מעבדות לחירות מרחתי אותה לקראת הפסח.
כשהגיע המועד רצתי והחלפתי למצה כשרה.
עליה הוספתי מרור וחרוסת.
בדרך עוד ניקיתי פינות מחמץ ליבי שנראה ירוק ורענן מתמיד.
אך חמץ הוא חמץ.
אז השלכתי אותו ביחד עם החול והאבק שסימנו את הדרך לפסח שלא היה לי בבית.
נהניתי מהקנידלך ומהטלה בתנור והמשכתי.
עוד כל אלה מסרבים להתעכל במהירות של היומיום, וכבר הפסח תם.
את כל הכבודה הבלתי מעוכלת העברתי שוב לפרוסת לחם מרוחה יפה.
לא הספקתי להתארגן, וכבר בא יום הזיכרון לשואה ולגבורה שמעלה זיכרונות ומגביר את בעיות העיכול.
חלומות וזיכרונות נערמו על הפרוסה היהודית שלי.
עדיין ושוב עם מרור וחרוסת.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה תם והגיע הזמן לבחון את פרוסת יום העצמאות.
אותה הפרוסה שתכסה יפה על כל הכבודה היהודית שלי.
נהיה לי כבד, רק מלהביט ולדמיין שכל זאת יעשה את דרכו במעיים העייפות שלי.
וגם ,עדיין לא החלטתי היכן להניח בכריך העבה שלי את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
האם אמצא לו מקום, או שאצטרך למרוח אותו על רקיקים נפרדים.
לנסות ולעכל אותו עם איזה קוניאק משובח שיקל על הבליעה והעיכול.
אני מקדים מידי.
גם עניין השימחה של יום העצמאות עדיין לא ברור לי.
איך יבוא ומהיכן.
בינתיים אני עדיין עסוק בכריך היהודי שלי.
והוא לא קל לעיכול.
אפילו שיום הזיכרון לשואה ולגבורה תם.
אפילו.
עדיין אני עושה דרכי בשביל היער של הזיכרונות והחלומות ההם.
אני פוסע ומעכל.
על פניו נראה כי חמישה ימים לא יספיקו לעיכול.
מניסיוני אני יודע שכבר התרגלתי ואפילו למדתי לעכל את הדרוש בתוך ימים אלה.
בינתיים הגוש הזה של מצות וזיכרונות ומרור וחרוסת די תקוע במעיים שלי.
לאט לאט הוא עושה דרכו החוצה.
בדרכו הוא מותיר את אבות המזון היהודים שמחזקים ויחזקו אותי, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
שימחת יום העצמאות למדינת ישראל גם היא תגיע בזמן.
כבר חמישים ותשע שנים שהיא יודעת את המועד הנכון.
הגיע הזמן שאכיר בכך.
נכתב על ידי , 17/4/2007 20:09   בקטגוריות לא יודע  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-24/4/2010 11:03
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)