לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

11/2008

מה יהיה עם האפליקציות בפייסבוק? #2


בפוסט הקודם תיארתי את מצב האפליקציות בפייסבוק כפי שאני רואה אותו. בפוסט הזה אתייחס לכיוון שאני מאמין שפייסבוק מבקשים להתוות לאפליקציות, כיוון שבא לידי ביטוי בתחרות שפייסבוק מנהלים בימים אלה.

פייסבוק יצאו לסיבוב השקעה שני באפליקציות נבחרות במסגרת ה-fbFund. הזוכים מקבלים בין 25 אלף דולר ל-225 אלף דולר. פייסבוק פרסמו רשימה של 25 הזוכים ומתוכם חמישה יקבלו את הסכום הגדול יותר.

זו רשימה שנבחרה על ידי פייסבוק מתוך כ-600 מועמדים, בחירה שיכולה ללמד על הטעם של פייסבוק. עיון ברשימה מגלה שככלל, האפליקציות הנבחרות יוצרות רשתות חברתיות נישתיות בתוך פייסבוק והן נוגעות לחיים האמיתיים תוך שימוש ברשימת החברים הוירטואלית. יש בנבחרות גם אפליקציות שנותנות כלים למתכנתים (Daikon, Kontagent), יש גם שני משחקים, אבל ככלל: פייסבוק מבקשים לאותת פה שהאפליקציות מיועדות לתת ערך אמיתי לגולשים בחיים האמיתיים שלהם, מחוץ לפייסבוק, מחוץ לרשת. וחלק מהעניין הוא דגש על תחומי עניין משותפים, כך שנוצרות תתי רשתות חברתיות בתוך הרשת הענקית הקיימת.

יש ברשימה לא פחות מארבע אפליקציות שקשורות לארגון אירועים אופליין: GroupCard לארגון מתנה, Black Drumm לתיאום וארגון אירועים, PartyBuzz למידע על מסיבות ו-WildFire לקידום ויחצנות של אירועים. יש גם אפליקציות לחובבי ספורט כמו GoodCallSports שמאפשרת לחברים להמר על מהלכים במשחקי ספורט בזמן התרחשותם ו-Twenty20 Cricket לחובבי קריקט. יש שתי אפליקציות סביב שתיה: האחת מאפשרת לתת משקה אמיתי בפאבים מתנה, השניה מיועדת לחובבי יין. יש שם אפליקציות שמיועדות לסטודנטים, כמו Koofers שמאפשרת לתלמידים באותו קורס לחלוק מידע.

הקו המשותף שאני מוצא באפליקציות שזכו הוא החיבור בין האופליין לאונליין. המשקאות שניתנים במתנה הם אמיתיים, באופליין, אלה לא האנימציות שאנחנו רגילים להן. האפליקציות לאירועים נותנות ערך אמיתי לרשימת החברים הוירטואלית: אלה האנשים שאנחנו גם פוגשים בעולם האמיתי, אנחנו הולכים לאותם אירועים. פייסבוק משמש כאן ככלי ניהול חברתי ממשי. וחלק מהחיבור בין האופליין לאונליין הוא גם בתחומי העניין שלנו: אנחנו רוצים להיות בקשר עם אנשים שחולקים איתנו את התחביבים שלנו ופייסבוק מנסים לתת פה מענה לרשתות החברתיות הנישתיות שצצות וימשיכו לצוץ: אם תחום העניין שלכם הוא יין, אם זה קריקט, אם אתם לומדים בקורס מסוים, תימצא לכם האפליקציה המתאימה בתוך פייסבוק.

עכשיו רק נשאר לראות איזה מקום ינתן לאפליקציות האלה בפייסבוק, לאור דחיקתן לפינה בפרופיל החדש.
נכתב על ידי , 15/11/2008 10:02  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)