לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1/2009

מחשבות על האינטרנט בסלולר


האינטרנט היחיד שהכרתי בסלולר היה פורטל ה-WAP של אורנג' שהציע לי קישורים לאתרים מוכנים לסלולר: דלים בטקסט, מיועדים בעיקר לקריאה (ולא לכתיבה), עם קישורים שאמורים לקצר את הדרך. ברור, אפשר לדלג על הפורטל של אורנג' ולהגיע ישירות לאן שצריך: גרסאות לסלולר של ג'ימייל, פייסבוק וכו'.

בסמסונג אומניה מגיע אופרה כדפדפן ברירת המחדל. זה קצת מוזר, אגב, כי בכל זאת מדובר ב-Windows והייתי מצפה שאינטרנט אקספלורר יהיה ברירת המחדל. הגלישה באופרה דומה לגלישה בדפדפן במחשב הרגיל: מקלידים כתובת ומקבלים גירסה מאוד מוקטנת של הדף, בזום אאוט עצבני. כמעט כל הדף נראה, אבל מאוד בקטן. דאבל קליק באיזור מסוים מגדיל את השטח ומאפשר קריאה.

בסך הכל זו חוויה שדומה לגלישה במחשב. גם במחשב אנחנו לא מסתכלים על הדף המלא. אנחנו נכנסים לאתר ופונים לחלק מסוים בו. אם אני נכנס לבלוג שלי, אני פונה לפינה הימנית עליונה כדי לקרוא את הפוסט האחרון. המשך הפוסט לא דרוש לי כרגע. וגם לא הרשימות משמאל. זה מה שאופרה נותן, הזום אין מתמקד בפוסט האחרון. התמונה שמתקבלת היא התחלת השורות בטקסט, באופן טבעי, אלא שאחרי כמה שניות מתחולל הקסם: הטקסט מסתדר מחדש במגבלות החלון, כך שכל שורה נשברת בקצה החלון. הפוסט מקבל צורה של טור בעיתון, מה שמאפשר קריאה שלו תוך כדי גלילה מעלה-מטה ואין צורך לגלול אופקית.

האם דפדוף כזה מבשר את מותו של האינטרנט הסלולרי דל הטקסט? האם לא יהיה עוד צורך בהכנת גירסה סלולרית נפרדת לכל אתר?

לכאורה, התשובה חיובית. הטלפונים הסלולריים הופכים להיות מחשבים קטנים, המסכים הולכים וגדלים. פיצ'ר כמו זה שמציעה האופרה פותר את בעיית השטח. אפשר כך לגלוש לכל אתר שהוא.
אבל התשובה שלי היא שלילית בסופו של דבר. ראשית, יש זיופים באופרה. תנועה קלה בדף והסידור היפה של הטקסט משתבש ולא חוזר לעצמו. שנית, החוויה לה אנחנו מצפים בסלולר היא בכל זאת שונה. המידע שאנחנו רוצים לקבל הוא ממילא מצומצם. אני לא מתכוון לעבור על כל הידיעות ב-ynet. לא כל המדורים רלוונטיים לי בסלולר. אין סיבה שאמתין לכל קבצי הגרפיקה שיירדו למכשיר. אם אני גולש מהסלולר לאתר של הרכבת, אני רוצה למצוא שם עדכונים רלבנטיים וחיפוש קל ופשוט של הרכבת שאני מעוניין לתפוס.

יפה עשו האנשים של אופרה בכך שהם מאפשרים לנו חוויה דומה לזו של המחשב הרגיל, אבל זו לא החוויה שדרושה לנו. כל עוד הדפדפן בסלולר לא יכול להבין את התוכן ולתת לנו רק את מה שאנחנו צריכים עכשיו - ואני לא חושב שהוא יוכל לעשות את זה אי פעם - ידרשו בעלי האתרים להכין לנו גרסאות תואמות. קיפ איט סימפל, סלולר.
נכתב על ידי , 15/1/2009 10:58  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)