לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

8/2006

הפילטר הישראלי


יום ההולדת החמישי של ישרא הוא הזדמנות טובה לספר לכם על תיאורית הפילטר הישראלי שלי. אם יש ביניכם כאלה שמתכוונים לפתח מערכת קהילתית לשוק הישראלי, אולי תמצאו עניין בשני הגרוש שלי:

הפילטר הישראלי הוא המסנן דרכו צריכים לעבור רעיונות כדי לבחון את יישומם בשוק הישראלי. אני סבור שלשוק הישראלי יש מספר תכונות ייחודיות שמחייבות חשיבה נוספת לפני פיתוח של רעיונות ופיצ'רים. נכון, גודל השוק הוא תכונה משמעותית וגם אותה צריך לקחת בחשבון, אבל אני מתכוון לדברים אחרים: הישראלי הוא מציק מזיק. ברור שמדובר בהכללה, אבל מספיק שיהיה אחד כזה בין המשתמשים שלכם ולכן צריך לחשוב עליו כעל הכלל.

אם בתהליך הפעלת הפילטר אתם מוצאים שהרעיון בעייתי, חישבו כיצד להגן עליו מפני המשתמש הישראלי. אל תוותרו עליו מיד, כמעט לכל דבר יש פתרון. השקיעו 5% מחשבה ברעיון ו-95% במחשבה כיצד להגן עליו ולוודא שיפעל כפי שתכננתם.

הפילטר הישראלי מכיל את הנושאים הבאים. העבירו את הרעיונות שלכם דרך הנושאים הללו וראו איך אתם מתמודדים איתם:

1. הגבלה היא סדין אדום

הישראלי לא רוצה הגבלות. אתה לא תקבע עבורו מה הוא יכול או לא יכול לעשות במערכת שלך. אם יש לך פיצ'רים שאתה מגביל למנוי פרו, דאג לכך שהמנוי הרגיל לא יגיע אליהם. אם אתה מבקש להגביל את המשתמש, וודא שלא ניתן לעקוף זאת. דוגמה לכך הן הטבעות כאן בישרא-בלוג. הן מוגבלות לשלוש למשתמש, על מנת למנוע הצפת המערכת בטבעות מיותרות. גם כיום יש הרבה טבעות זבל, אבל אני מאמין שהמצב היה חמור בהרבה ללא המגבלה. הישראלי מצא את הדרך לעקוף את המגבלה: הוא למד את הכתובת של דף הוספת טבעת וגם כשלא הופיע לו קישור לשם - בגלל המגבלה - הוא ידע להדביק את הכתובת בדפדפן ולהגיע לשם ישירות.

אם אתם יכולים להציע פיצ'ר ללא מגבלה, עשו זאת. מגבלה רק תגרום לישראלי לבקש לפצח אותה ולהערים עליכם. הוא יעשה הכל כדי להשמיע את קולו ללא מגבלה ואתם לא תעצרו אותו.

2. הישראלי רוצה שישמעו אותו

אם אתם מאפשרים לישראלי פתחון פה, הוא ינצל זאת. הוא יפתח כמה בלוגים. הוא יכתוב כמות אדירה של פוסטים. הוא יגיב לכל אחד. קחו בחשבון שזה יציק למשתמשים שלכם ושזה יעמיס על השרתים. חישבו מה יכולה להיחשב לכמות סבירה ושיקלו להגביל את המשתמש לכמות זו. חיזרו לסעיף 1 אם אתם מכניסים מגבלות. אם לא, עליכם להכין שטחי איחסון ומשאבי מערכת שיתמכו מראש בפעילות גדולה: אלפי תגובות למשתמש, מאות פוסטים, עשרות רשימות. הדבר יחמיר אם תציעו מסגרת תחרותית כלשהי ביישום שלכם.

3. הישראלי הוא תחרותי

זו תכונה שדווקא אפשר לנצל לטובתכם. קראתי לא מזמן מאמר שמציע להעתיק ממשחקי מחשב תכונות מסוימות ליישומים קהילתיים כדי ליצור בהם את אותה משיכה שיש למשחקי מחשב. תחרותיות היא אחת מאותן תכונות. צרו רשימה של המשתמשים המובילים אצלכם. זה יגרום למשתמשים הקיימים להשקיע ביישום שלכם. זה יגרום למשתמשים חדשים להגיע. אבל אם מדובר בישראלי, הוא לא יבחל בשום דרך כדי להגיע לרשימה המובחרים. אם הפרמטר שלכם הוא כמות פוסטים, הוא יכתוב הרבה פוסטים. אם הפרמטר שלכם הוא כמות הכניסות לכל פוסט, הישראלי ילמד להקפיץ פוסטים כך שאותו פוסט יקבל כמות כניסות גדולה יותר. אם תחסמו את האפשרות להקפיץ פוסטים, הישראלי ישאיר את הפוסט במקומו, אבל יכתוב פוסטים חדשים בנוסח "תקראו את הפוסט למטה".

4. הישראלי הוא קראקר

אין לצאת מתוך הנחה שהישראלי הוא חסר יכולות בתחום המחשבים. הישראלי הוא קראקר. הוא יודע HTML ו-Javascript ברמה גבוהה והוא ינסה כל דבר, כל שטיק אפשרי. עדיף לכם לנקוט בגישה של חסימת הכל ושחרור כמה אפשרויות ספציפיות. למשל, לאפשר רק תגים מסוימים. אם תעדיפו לאפשר הכל ולחסום כמה אפשרויות ספציפיות, תגלו שאתם לא יודעים הכל ורשימת החסמים תלך ותגדל עם הזמן.

5. לישראלי יש זמן

זה רק נדמה לנו שהישראלי ממהר ואין לו זמן לכלום. כשזה חשוב לו, ומדובר על כל הסעיפים הקודמים, לישראלי יש זמן. הוא יישב כל הלילה כדי לנסות סקריפטים שונים. הוא יישב שעות אם הוא מנסה להזיק. אם אתם מצפינים משהו ומעריכים שידרשו 128 מיליון שעות לפיצוח ההצפנה, קחו בחשבון שהישראלי יבצע זאת.

6. לישראלי יש חברים

לישראלי יש חברים והרבה. חלקם לא ישראלים כמוהו, כלומר הם לא מציקים. אבל ברגע שהישראלי מספר להם כיצד הוא מציק, כיצד הוא עוקף את המגבלות שהצבתם, כולם יעשו זאת. ולישראלים האלה יש חברים. לאחר זמן קצר, תמצאו שכל המשתמשים שלכם יודעים כיצד להתחכם לכם. קחו בחשבון שגם לחברים של הישראלי יש זמן. אם ישראלי אחד מוכן להשקיע זמן בפיצוח ההצפנה שלכם, חלוקת המשימה בין 100 ישראלים תקצר את הזמן הזה. טיק טק.


שיהיה לכם בהצלחה.
נכתב על ידי , 26/8/2006 20:01  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)