לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

12/2006

ניואנסים של רשתות חברתיות


פליקר הוא אתר לשיתוף תמונות. הגדרה פשוטה. פליקר מעידים על עצמם בדף הראשי שלהם:
The best way to store, search, sort and share your photos.


זו ההגדרה המתבקשת, אבל הדברים שקורים שם מתחת לפני השטח, באלמנטים של ה-share, הם המעניינים באמת. הפיצ'רים הקטנים של הרשת החברתית עושים שם את כל ההבדל והופכים את האתר לשירות שמקשר בין אנשים ולשדכן וירטואלי.

אני כל הזמן מגלה שם ניואנסים חדשים. אפשר להגדיר כל אחד כ-Contact. פעולה כזו תגרום לצירוף התמונות החדשות של אותו משתמש לדף הראשי שלכם באתר ותוכלו ככה להתעדכן. בסיסי, נכון, אבל אם צירפתי אותך כ-contact ואתה לא צירפת אותי, מה זה אומר? אני לא מעניין אותך? התמונות שלי לא יפות בעיניך? יאללה, לך חפש.

לפחות בתחילת הדרך, התחושה היא שהנימוס מחייב להגדיר כ-contact כל אחד שמגדיר אותך כ-contact. פליקר שולח למשתמש הודעה כאשר הוא נהפך להיות contact של מישהו. ההודעה מכילה קישורים לפרופיל ולתמונות של המשתמש השני והפעולה המתבקשת היא להוסיף גם אותו כ-contact. אבל מה אם התמונות שלו לא משהו? מה אם הפרופיל שלו לא אטרקטיבי בעיניך? אולי אתה single והיא taken?

פליקר מאפשר לכל אחד להגדיר אם הוא single או taken. אפשר לציין גם גיל ואיזור מגורים. ובפיצ'ר הקטן הזה, פליקר הפך עצמו גם לשירות היכרויות. התמונות שהמשתמש מצלם יכולות ללמד הרבה עליו, גם אם הוא לא מצלם את עצמו. כאשר המשתמש מצלם בעיקר את עצמו, הדף שלו בפליקר בכלל נראה כאילו הוא בנוי לשידוכים.

אפשר ככה להתעדכן במשך הזמן במה שקורה לאנשים שאתם מכירים. ה-singles אולי לא יציינו את עצמם ככאלה, אבל התפוסים ישמחו בדרך כלל להצהיר על עצמם כ-taken. אבל מה זה אומר, taken? הבן אדם התחתן? יש לו חברה? הוא יוצא עם מישהי ועכשיו הם נהיו רציניים?

ואם אתם רוצים להתעדכן בקורותיו של מישהו, אפשר גם להציץ ב-friends שלו. אפשר להגדיר contact כ-friend או family. אם אתם כבר מוגדרים כ-friend של מישהו, אתם יכולים להציץ ברשימת ה-friends שלו. מישהו נוסף שם לאחרונה? יש מישהו שיחלוק איתכם את תשומת הלב של אותו בן אדם? ואם זמן קצר אחרי שצץ שם friend חדש, הסטטוס של המשתמש הופך להיות taken... אכלתם אותה.

וניואנס אחרון להיום, שבעצם יזם את הפוסט הזה: תארו לעצמכם מצב בו צירפתם מישהי כ-contact. כאמור, פליקר שולח לה הודעה. היא לא חייבת לצרף אתכם כ-contact. זה בסדר, התמונות שלכם לא משהו ואתם גם לא מעדכנים את הדף שלכם בתמונות חדשות. לא צריך להיעלב. והנה, כמה חודשים אחרי, בהם נוספו אולי שתי תמונות לדף שלכם, אותה אחת צירפה אתכם כ-contact. מה קרה? למה עכשיו? מה זה אומר? איך אפשר יהיה לעקוב אחרי התפתחות הסיפור הזה? נכון, התשובה היא שצריך לעקוב ולראות אם הסטטוס שלכם הופך להיות taken בקרוב...
נכתב על ידי , 21/12/2006 11:12  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)