לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

3/2007

כנסו כנסו בו!


זה היה עצוב לשמוע את ולווט אומרת, בהרצאתה על בלוגים ובלוגרים, שצריך לפתח עור עבה. היא אמרה שכמבקרת, היא צריכה ללמוד לקבל ביקורת. זה נכון במקרה שלה, אבל אני לא מבקר אף אחד בבלוג, למה אני צריך לספוג את הביקורת הזו? גם רני רהב, בדרכו החיננית, אמר את זה היום. הוא טען שהאינטרנטים צריכים לחסל את התופעה.

האינטרנטים אולי אשמים בכך שהם נתנו את פתחון הפה מלכתחילה, אבל דיאלוג הוא חשוב בכל מצב וברגע שהאינטרנט מאפשר אותו, חבל לפספס את ההזדמנות בגלל קומץ חוליגנים. אני בטוח שהאינטרנטים עושים כל מה שאפשר כדי לצמצם את התופעה, אבל אי אפשר לחסל אותה לגמרי. כבר קיטרתי כאן בעבר על כמות העבודה שהשקעתי כאן במנגנוני הגנה (תגובות מאומתות, חסימת תגובות, אישור תגובות, אנטי ספאם וכו'), שעות שיכלו להיות פרודוקטיביות ומועילות בהרבה.

נדמה לי שכולנו מסכימים שהבעיה היא קודם כל תרבותית וחינוכית, לא טכנולוגית. אני לא רוצה לגלגל את האשמה הלאה, זה לא ישנה שום דבר. להאשים את מערכת החינוך? את ההורים? את הערבים? מה הטעם?

אז מה בכל זאת הפתרון? תחשבו רגע על החיים האמיתיים. מה הייתם עושים אם מישהו היה נותן לכם טוקבק לפנים? היה מעליב ופוגע בכם בשיחה של אחד על אחד? קצת קשה לדמיין סיטואציה כזו, ברור שהאנונימיות היא אושר שמתדלק את הטוקבקיסטים, אבל תתאמצו קצת. הציקו לכם כשהייתם ילדים? קראו לכם אבו ארבע? מה עשיתם אז?

אם התעלמתם אז, תתעלמו היום. אם החזרתם מכות אז, תחזירו היום. זה לא משנה, אני רק רוצה לומר שלא צריך להתייחס לזה כאל בעיה חדשה שמתרחשת באינטרנט. בריונים רפי שכל היו ויהיו תמיד גם בעולם האמיתי. האינטרנטים מקסימום מרחיבים קצת את היכולות של הבריונות, הם לא יוצרים את התופעה מאפס.

אחת לכמה חודשים מגיע אליי מייל מבלוגר שבו הוא מתלונן על כך שמאיימים על חייו. הנה, תראה, זה הציטוט, זה הקישור הישיר לתגובה, תטפל בזה! את התשובה שלי אני תמיד מתחיל בזה שאין לי סמכויות שיטור באינטרנט ומחוצה לו. אחר כך אני מציע לבן אדם: תדמיין שקיבלת שיחת טלפון אנונימית והמתקשר אמר לך שהוא הולך להרוג אותך. תחליט מה אתה עושה במצב כזה ותיישם אותו. אתה רוצה להתעלם? תתעלם. אתה רוצה להתקשר למשטרה? וואלה, רעיון לא רע. רוצה לומר: החיים זה כאן. מה שהיית עושה בחיים האמיתיים שלך, במציאות שם בחוץ, תעשה גם כאן, באינטרנטים.
נכתב על ידי , 20/3/2007 01:11  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)