לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

3/2007

מחידושי האקדמיה ללשון


ולווט מספרת על כמה מחידושי האקדמיה ללשון העברית. זה הזכיר לי איך בעונה הראשונה של "הכספת" ידעתי לפתור כמעט את כל השאלות שנגעו לחידושי האקדמיה וגם לחידושים הישנים. זה היה מטמטם את השותף שלי לדירה דאז, אבל דאגתי תמיד להודות שאני לא באמת מכיר את כל החידושים, רובם פשוט הגיוניים.

הדתה
הדתה היא ההיפך מחילון וזו מילה מוצלחת. חגית הזכירה לי שקיים המושג "חזרה בתשובה", אבל נדמה לי שהדתה היא פעולת ההחזרה בתשובה. בכל מקרה, גם "החזרה בתשובה" הוא מושג נפוץ, אבל "הדתה" היא מילה טובה יותר. כך נוכל להיפתר מהמילה "חזרה" שיש בה התנשאות. אמנם, כל היהודים היו פעם דתיים, אבל להגדיר את המעבר לדת כ"חזרה"? חצוף משהו. טוב ש"הדתה" דומה ל"הדחה", כך מקבל המושג קצת משקל שלילי לאיזון.
ונכון, המושג "חזרה בשאלה" מכיל בתוכו חוצפה דומה, אבל אפשר להניח שהמושג צמח כקונטרה ל"חזרה בתשובה" ואפשר לסלוח לו על כך.

החסן נייד
החסן נייד הוא דיסק און קי וגם הוא מושג מוצלח בעיניי. "החסן" היא מילה שהייתי מנחש בקלות באותה עונה של "הכספת", היא פשוט מתבקשת. חגית (פעם שניה בפוסט אחד!) הופתעה לגלות לא מזמן שדיסק און קי הוא בעצם מושג עברי ובחו"ל משתמשים בעיקר ב-USB Drive. אם אני לא טועה, דיסק און קי הוא פשוט שם המותג של היצרנית המקורית שלו, שהיא ישראלית במקרה. למרות הידיעה הזו, אגב, התבלבלתי בעצמי והשבוע השתמשתי במושג דיסק און קי בשיחה עם אחי, שחי כבר שנים בחו"ל. הוא, אבל, ניחש שהתכוונתי ל-USB Drive.

האקדמיה גם החליטה לאחרונה על "אל ריח" עבור דיאודורנט וזה לא רע, אבל לצערי התקבלו גם מילים כמו פִּרְקָן עבור מודול ו"מסלת שמע" עבור audio track. וול, יו קנט ווין דם אול.
נכתב על ידי , 30/3/2007 16:18  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)