|
דע את היריב |
כינוי:
בן: 51 תמונה
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
נובמבר 2007
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
| 11/2007
התפתחויות ברשתות פייסבוק הודיעו היום על השקת כמה דברים בבת אחת, כולם מיועדים להפוך את פייסבוק לנגישה יותר למפרסמים. חלק מהחידושים מבלבלים וחוזרים על עצמם, אולי בבוקר הדברים יראו לי אחרת.
Beacon הוא אמצעי לפרסם פעולות של המשתמש מחוץ לפייסבוק ברשימת החדשות שלו, ה-Mini Feed. עד היום הרשימה הזו הכילה רק את עדכוני הסטטוס שלו בפייסבוק, חברים חדשים, אפליקציות שנוספו וכו'. עכשיו הרשימה הזו תכיל עדכונים מאתרים אחרים, כמו למשל מה מכר המשתמש ב-eBay. זה חידוש משמעותי, מעניין אם זה מבוסס על ממשק פתוח או שצריך להיות שותף של פייסבוק כדי להכניס חדשות כאלה.
ה-Facebook Ads מטושטשים לי כרגע. חברות מסחריות יכולות עכשיו לפתוח לעצמן פרופיל משתמש בפייסבוק ולהציע אפליקציות למשתמשים. אלה יפיצו לכאורה את המסרים עבור החברות. לא ברור לי במה זה שונה מהקיים. מה מנע מקוקה קולה לפתוח פרופיל משתמש, גם אם מנוון משהו, ולהציע אפליקציות גם קודם?
Beacon נשמע כמו תשובה יפה ל-OpenSocial של גוגל ושות', במילים אחרות: אתם רוצים לפתוח את המידע ולהוציא הכל מפייסבוק? אין בעיה, פייסבוק בתגובה תיקח את כל המידע הפתוח ותכניס אותו פנימה. בכל מקרה, פייסבוק מוכיחים שוב שהם החדשניים ביותר ושהם משאירים את כולם בפיגור מאחור. מה שכן, חבל שהם לוקחים את הכיוון המסחרי בצורה כל כך חזקה. הכל תלוי בשיתוף הפעולה של המשתמשים שלהם ולא בטוח שאלה יתנו יד להצפת האתר במסרים פרסומיים.
עדכון: ב-TechCrunch מסבירים טוב יותר מה זה Facebook Ads ומביעים דעה דומה בעניין שיתוף הפעולה של המשתמשים.
| |
|