לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

3/2008

על סגירת "עומדים בשער"


כבר מזמן לא הייתה לנו איזו פרשה מוצלחת בבלוגוספירה. נדמה לי שיותר מכל דבר אחר, זו הייתה הסיבה לסערה שחולל השבוע צעד המחאה של כותב "עומדים בשער" בתפוז.

רבים וטובים התייחסו לפרשה הזו ורובם תקפו את תפוז ואת דבורית בשל סתימת פיות, כניעה ללא קרב, צנזורה תאגידית, מתן עדיפות לכסף על פני חופש הביטוי וכו'. גילוי נאות לפני שאוסיף את שתי האגורות שלי לדיון: דבורית היא חברה שלי, אבל את הדברים אני כותב מנקודת המבט של מי שהיה מנהל ישרא-בלוג.

1. בתפוז, כאתר תוכן גולשים, מתמודדים עם הרבה פניות על תוכן פוגעני. את רובן הם דוחים בעצמם, כך שלא ניתן להגיד שתפוז לא תומכים במשתמשים שלהם. גם במקרה של "עומדים בשער" לא ניתן להגיד שתפוז לא הגנו על הכותב. הוא זה שמחק את הבלוג שלו. תפוז יכלו לפעול מתוקף תנאי השימוש שלהם ולהעיף את הבלוג ברגע הראשון, אבל הם לא עשו את זה.

2. מומחים גדולים ממני כתבו בימים האחרונים פרשנויות משפטיות על הנושא, אבל אני מאמין שאין ויכוח על העובדה שתפוז נושאים באחריות מסוימת לתכנים שמופיעים בבלוגים שלהם. אם האחריות היא גם על תפוז, אין מה לבוא נגדם בטענות כשהם פועלים מתוקף האחריות הזו.

3. היה יכול להיות נחמד אם תפוז היו הולכים למשפט בנושא, אבל ברור למה הם רוצים להימנע מזה. מעבר לעלויות של ההגנה המשפטית עצמה, תביעות משפטיות מחלישות את העסק. הן מעצבנות את בעלי המניות והמוניטין של החברה במישור העיסקי נפגע עם כל תביעה כזו. למשתמשים יש אינטרס שתפוז יהיה עסק מבוסס ויציב.

4. קראתי פוסטים נגד One ונגד תפוז, אבל למה אף אחד לא כותב נגד הכותב של "עומדים בשער"? הרי אם טובת עיתונות הספורט הייתה עומדת לנגד עיניו, הוא יכול היה להקפיד על ביקורת הוגנת וניסוחים נקיים. הבלוג הזה לא היה הופך להיות פופולרי אם הקוראים שלו היו רק עיתונאים. אפשר להניח שרוב הקוראים שלו היו כאלה שתמכו בביקורת שלו נגד עיתונות הספורט. במצב כזה, הייתה לו אחריות כלפי הקוראים שלו, שהיו שותפים למאבק. הוא פגע במאבק גם בניסוחים הבעייתיים וגם בפעולת מחיקת הבלוג כולו. במקרה הכי גרוע, תפוז היו מוחקים לצמיתות 13 פוסטים. את כל השאר הוא הביא על עצמו ועל הקוראים שלו במו ידיו.
נכתב על ידי , 14/3/2008 15:01  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)