|
דע את היריב |
כינוי:
בן: 51 תמונה
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
מרץ 2008
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | | | | |
| 3/2008
על החדשנות של פייסבוק #1 - "ניוז פיד" אני לא יודע איך נראה פייסבוק לפני ספטמבר 2006, אז הושק ה-News Feed. קשה לדמיין את פייסבוק ללא דף הבית שלו שמעדכן כל משתמש במה שעושים החברים שלי באתר. הרי זו המהות של רשת חברתית, לא? בשביל זה אנחנו באים לשם, כדי להתעדכן במה שהחברים שלנו עושים, לאן הם הולכים, מה הם צילמו, לאיזה חברים הם התחברו וכו'.
רשת חברתית צריכה להיות סביב אנשים. בעולם האמיתי מעניין אותנו מה החברים שלנו עושים, לכן זה מה שהרשת צריכה לספר לנו כדי שנשתמש בה. מעבר לכך, הפיד נותן גם פתרון לעודף המידע בכך שהוא מרכז לנו במקום אחד את כל מה שאנחנו צריכים. נכון שרשימות "עודכנו לאחרונה" היו קיימות עוד לפני שהושק ה-News Feed בפייסבוק, אבל הפיד הוא זה שנותן לנו את התמונה הכוללת.
כוללת במובן המוגבל של המילה, כמובן. פייסבוק ניסו להרחיב את התמונה אל מחוץ לגבולות האתר, השיקו את Beacon ונכשלו קשות. השירות היה אמור לשאוב מידע - בעיקר בעל אופי מסחרי - מאתרים אחרים ולהציג אותו בפיד. אבל מאז צצו כבר שירותים שמנסים לתת את התמונה הכוללת, כמו FriendFeed, שעושה עכשיו רעש ונדמה כמו הטוויטר של 2008. גם Six Apart שולחים יד לכיוון ומנסים למשוך לשיתוף המידע באמצעות ה-Action Streams.
ה-News Feed בפייסבוק זכה לביקורת קשה מצד המשתמשים עם השקתו, אבל פייסבוק דחתה את הביקורת בטענה שכל המידע הזה היה קיים כבר באתר, הוא רק רוכז עכשיו במקום אחד. נראה שהמשתמשים למדו להעריך את הערך המוסף של הפיצ'ר הזה ונותר רק לברך על כך, הרבה דברים יפים מתפתחים היום סביב הנושא.
| |
|