לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

7/2008

ריאיון 2.0


ביקשתי מהקוראים שיציגו שאלות לריאיון. תוכלו לקרוא בתגובות לפוסט שבקישור את השאלות במלואן ומי שאל מה. זו התוצאה לאחר העריכה שלי:

היכן נולדת? איפה למדת?
נולדתי ולמדתי בראשון.

אני מניח שגדלת ברמת אליהו, שבה נחשבת האוכלוסייה לירודה, אתה רואה את עצמך בתור אחד שהגיע רחוק בהתחשב בעובדה שמכרת את ישראבלוג?
לא, הרבה אנשים טובים יצאו מרמת אליהו.

האם ההצלחה של ישרא שינתה אותך?
ההצלחה של ישרא לא שינתה אותי, היא רק הפכה אותי לדמות מוכרת במרחב הוירטואלי.

מה המשמעות של ישראבלוג בשבילך? האם אי פעם חשבת שתרגיל בתכנות יהפוך למשהו עסקי?
ישרא לימד אותי הרבה על פיתוח מערכות גדולות, על התמודדות עם משתמשים, על המשמעות של קהילה. מעולם לא חשבתי שזה יצמח למימדים שהוא הגיע אליהם.

עברה לך פעם מחשבה בראש שלפעמים עדיף לפתוח מערכת בלוגים יותר סלקטיבית? זה פחות ריאלי, אבל מבחינת הפנטזיה - נניח שיהיו בלוגים יותר איכותיים, בלי בלוגי טוקיו הוטל לדוגמא, אנשים שמכנים את עצמם לפי עונות השנה או ילדים קטנים שמתלהבים מזה שהם יודעים לכתוב?
כן, הרבה פעמים.

כתבת פעם בלוג אנונימי?
כן.

מבחינת המערכת - מה הדבר שאתה הכי אוהב בישרא? מה הדבר שהכי מעצבן אותך?
אני אוהב את הקטע של הקבועים ואת מנגנון התגובות. אני שונא את מנגנוני ההגנה שיש פה, מפני ספאם, מפני הקפצות, כאלה.

מה היתה ההרגשה כאשר קיבלת את הצעת הרכש הראשונה לישראבלוג?
מכה קלה בכנף. זה היה סכום נמוך.

מה אתה חושב על הניהול של ישרא כיום?
ישרא מנוהל היום בדומה לאיך שהוא היה מנוהל על ידי, לטוב ולרע.

כולם מכירים אותך בתור ’ישראבלוג’, היית רוצה שידעו עליך עוד משהו?
לא, בסדר לי ככה.

האם באיזשהו שלב בדרך זה הפך ליותר מ"פרוייקט" בשבילך או שלא הייתה לך מעורבות רגשית בנושא?
הייתה מעורבות רגשית, אי אפשר שלא. זה בכל זאת היה הבייבי שלי תקופה ארוכה. חוץ מזה, את רוב האנשים שנמצאים במעגל החברתי הקרוב אליי הכרתי דרך ישרא, מה שמגדיל את המעורבות הרגשית שלי בנושא.

איך זה שהחברים שלך כיום הם אנשים שהכרת בישרא ולא מחוץ לרשת?
חברים בדרך כלל לא עוברים איתי שלב בחיים. רוב החברים מהיסודי לא המשיכו להיות חברים בהמשך וכן הלאה. אז אני מניח שהחברים סביב ישרא (לא מדובר רק על בלוגרים) הם פשוט מהשלב האחרון.

אתה נשוי? איפה הכרת את בת זוגך? איך התחלת איתה?
אין לי בת זוג.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?
שירותים, צחצוח שיניים, דיאט קולה, לחמניה עם שוקולד, מיילים ו-RSS.

מה מצחיק אותך?
שנינויות מצחיקות אותי. אני צוחק מעט מאוד.

מה מעציב אותך?
מעציבות אותי בעיות בתקשורת עם אנשים שחשובים לי.

איזה סלולרי יש לך?
נוקיה 6230i.

איזה מחשב יש לך?
ThinkPad T-43.

אם היית מחשב, איזה מחשב היית? ואיזו חיה?
בטח הייתי 486. אין לי תשובה על החיה.

מה המנה האהובה עליך בטאטי?
ההמבורגר ביין אדום או הרטרו טוסט הפשוט.

מה הגדג’ט שהכי היית רוצה?
אני לא בקטע של גאדג’טים.

מתי אתה שולח סמס ומתי אתה מטלפן? מתי צ’אט ומתי אימייל?
אני לרוב מסמס או ממייל. ממעט בטלפונים ובצ’אטים.

יש מוצר שחשבת ליצור ויום אחד גילית שמישהו כבר עשה?
המון מוצרים. לפחות עשרים-שלושים.

למה אתה עצמאי ולא שכיר? היית ממליץ על זה לאחרים?
הפכתי להיות עצמאי כי אף אחד לא היה משלם לי על מימוש הפרוייקטים שיש לי בראש. אני מאוד ממליץ על זה, העונג שבחופש מחפה על כובד האחריות.

אתה נראה תמים מדי (או טוב מדי) לעולם האינטרנט בפן העסקי, צודקת? טועה? אם צודקת, איך מתמודד עם זה? אם טועה, כל הכבוד על ההסוואה. איך מתקדם הסטארט אפ? ממשיך לכתוב אפליקציות לפי הזמנה במקביל? מתי משיקים?
אין ספק שההתנהלות העסקית של ישרא תחת ידיי הייתה גרועה. בגלל זה בסטארט אפ החדש (שמתקדם יפה, תודה, השקה עוד ארבעה חודשים, טפו טפו טפו) אני משאיר את הנושאים העסקיים לשותפה שלי.
אני ממעט לכתוב אפליקציות לפי הזמנה כרגע, מעדיף להשקיע את הזמן בסטארט אפ.

האם אתה עושה כסף מהאפליקציות בפייסבוק, כמה?
אני לא מרוויח מהאפליקציות שכתבתי ביוזמתי, רק מאלה שכתבתי בהזמנה (מן הסתם).

למה אתה תמיד עונה לשאלות בלקוניות קיצונית שגורמת למראיינים לבכות?
אני לא יודע. אני מצטער. רוצה טישו?
נכתב על ידי , 2/7/2008 17:25  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)