לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

3/2009

איזו מכבי?


קשה לי עם כותרות הספורט של ווינט, הם לא טורחים לכתוב בכותרת לאיזה ענף ספורט הם מתייחסים. רק כשנכנסים לידיעה אפשר להבין אם מדובר על מכבי ת"א בכדורגל או על מכבי ת"א בכדורסל. עם הזמן למדתי מי מכסה שם איזה ענף ואם בוץ חתומה על הידיעה, למשל, אז מדובר בכדורגל.

והערב הם הגיעו לשיא חדש: משחק בין מכבי ת"א למכבי ראשל"צ ובמשנה כתוב שמכבי מובילה במחצית. איזו מכבי?





וכן, אני יודע שאפשר להבין את זה מהכותרת, ובכל זאת.
נכתב על ידי , 23/3/2009 20:11  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פייסבוק ממשיכים להתעלל במפתחים


אני עומד נפעם מול כמות השינויים שפייסבוק מבצעים באומץ רב. לפני כמה חודשים הם עשו אוברול כללי, דחקו את האפליקציות הצידה ושמו את הפיד במרכז הפרופיל של המשתמש. הם הכניסו גם הרבה שינויים לדף הבית, לפיד שבו מתקבלים העדכונים מהחברים. ועכשיו הם שוב משנים הכל. מדהים.

צוקרברג עצמו כתב היום פוסט על השינויים הבאים וחוץ מלהחליף את המילה פיד במילה סטרים, לא הבנתי מה הוא מנסה להגיד. עיקר הפוסט של צוקרברג מדבר על הכנסת הפיצ'רים המוכרים מהפרופיל לתוך ה-pages, אותם פרופילים לא אישיים (ולא אישיותיים?). אז יופי, ל-U2 יהיו כלים לעדכן את הסטטוס שלהם. אז מה?

רק לקראת סוף הפוסט שלו מזכיר צוקרברג את השינוי לדף הבית. אם אני מבין אותו נכון, ודף התצוגה המקדימה הזה לא מסביר הרבה, הפיד יהיה יותר זמן אמת מהיום ואפשר יהיה סוף סוף לסנן אותו כמו שצריך. כלומר, לעשות שימוש בפיצ'ר קיבוץ החברים שפייסבוק הכניסו כבר לפני שנה ולא עשו איתו כלום. עכשיו אפשר יהיה לקבץ חברים ולקבוע מי יהיה בפיד ובעיקר מי לא.

הייתי צריך את הפוסט למפתחים כדי להבין קצת יותר. מצד אחד, פייסבוק מעיפים סופית את האפליקציות מדף הבית, קובית קיצורי הדרך לאפליקציות תעוף. מצד שני, ה-highlights שיתפסו את המקום מיועדים לקדם חדשות על החברים שלנו מתוך האפליקציות. מגניב, אבל צריך לזכור שמבחינת פייסבוק גם Photos ו-Events הן אפליקציות. כלומר, אל תתפלאו אם האפליקציות של פייסבוק הן אלה שיככבו ב-highlights.

ועכשיו לעניין: למה אני טוען שפייסבוק ממשיכים להתעלל במפתחים? פייסבוק שינו לפני כמה חודשים את אופן עדכון הפיד של המשתמש מתוך אפליקציות. הם בנו שם מבנה מורכב שבו המפתחים היו צריכים להעביר לפייסבוק עדכונים בשלושה פורמטים: קצר, קצת יותר ארוך וממש ארוך. הפורמטים, הבטיחו לנו בפייסבוק, יאפשרו להציג יותר מידע מתוך האפליקציות וישפרו את האינטראקציה של הקורא עם האפליקציה. יפה מצד פייסבוק, אבל זה פשוט לא עבד. העדכונים בפיד מציגים מידע מתוך אפליקציות לעיתים רחוקות. יש עדכונים בפרופיל, מיעוטם עוברים את הסינון הסודי של פייסבוק ומגיעים לפיד.

הפורמטים האלה נועדו לאפשר לפייסבוק גם לקבץ עדכונים. ביקשו מאיתנו לנסח את העדכונים כך שפייסבוק יוכלו לפרסם עדכון אחד על כמה חברים, משהו בסגנון "6 מהחברים שלך זרקו כבשה על החברים שלהם", ולהימנע מניסוח כמו "משתמש א' זרק כבשה על משתמש ב'", שהוא ניסוח שאי אפשר לקבץ.

ועכשיו פייסבוק באים ומשנים שוב את הכללים. הפורמטים האלה, שנולדו רק לפני כמה חודשים, יעלמו. לפיד יכנס, אם יכנס, העדכון הקצר. העדכון הממש ארוך יבוטל. העדכון הקצת יותר ארוך יופיע רק בפרופיל. ולא רק זה, פייסבוק גם מעודדים את המפתחים לתת למשתמש לקבוע מה יופיע בפיד. אם משתמש א' זרק כבשה על משתמש ב', יפתח לו חלון ובו הוא יתבקש לכתוב דיווח לפיד מה הוא עשה עכשיו. ברור, אפשר להציע למשתמש טקסט מוכן מראש, אבל פייסבוק מבקשים: תנו לו להתבטא בעצמו.

קודם כל, זה חסם שיוריד את כמות העדכונים לפיד. אם המשתמש נדרש לפעולה נוספת, יש סיכוי גבוה שהוא לא יבצע אותה. נותנים כאן פתח למשתמש לקבוע שהוא בכלל לא רוצה שהפעולה הזו תופיע בפרופיל שלו. שנית, למה עבדנו כל כך קשה על ניסוח טקסטים שיאפשרו קיבוץ של עדכונים, אם עכשיו המשתמש יכול לכתוב מה שבא לו? פייסבוק הבטיחו לנו שקיבוץ עדכונים יעלה את הסיכוי שהאפליקציה תופיע בפיד ועכשיו הם לוקחים רברס ודורסים את המפתחים.

אפליקציות, ופרוייקטי תוכנה בכלל, הם משהו שמפתחים מעדיפים לשגר ולשכוח. אם זה עובד, אל תיגע. פייסבוק כאן מכריחים את המפתחים לשבת כל כמה חודשים ולעדכן את האפליקציות. זה לא משהו שיכול להימשך לאורך זמן. פייסבוק הולכים ומורידים את התמריץ לייצר אפליקציות וחבל, כי עדיין לא ראינו בפייסבוק את מימוש הפוטנציאל הטמון באפליקציות חברתיות. וכבר לא נראה. אופן סושיאל, אני וואן?
נכתב על ידי , 5/3/2009 00:21  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סליחה, תקלה






זו אחת מהפרסומות של סלקום לשירות החדש שלהם לפתרון תקשורת כולל לבית. המסר כאן הוא שכשתהיה לכם תקלה באינטרנט, תוכלו לפנות לסלקום ואליהם בלבד. לא תצטרכו לנחש אם הבעיה היא בשירות (ואז לפנות לנטויז'ן ודומיה) או בתשתית (ואז לפנות לבזק או להוט), תוכלו פשוט להתקשר לסלקום, יעד אחד.
לא הייתם מעדיפים לשמוע מסלקום שבעצם לא יהיו לכם יותר תקלות באינטרנט? לא הייתם מעדיפים שסלקום יבטיחו לכם שתמיד תהיו מחוברים? במקום זה סלקום מבטיחים לכם שיהיו תקלות, אבל שתתקשרו לטלפון אחד ולא לאחד וחצי*. וואלה, סיבה טובה לעבור.


* כי לפעמים הטלפון הראשון כן פותר את הבעיה.
נכתב על ידי , 2/3/2009 00:53  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





86,796

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)