RSS: לקטעים
לתגובות
<<
דצמבר 2006
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | | | | | |
הבלוג חבר בטבעות: | 12/2006
חשבון הנפש
מקווה שאני לא מטפס על אילן גבוה מדי, אבל לאחר ארבעה חודשים של טורים ורסיטלים, הנעים מתוכחה קהילתית לנגיעות בחיי האישים, החלטתי ללכת בעקבותיו של ברל כצנלסון ולשוחח על חשבון הנפש. הטור החל כפלפורמה לשינוי חברתי. היה נדמה לי שהחובה המוסרית המהדהדת בין רקותיי תמצא פורקן לחובתה המעשית. תמצא דרך לומר שהמיניות אינה הפריזמה היחידה דרכה ניתן להביט במציאות. העולם נשרף סביבנו ואנחנו מעדיפים לעסוק במחלצותינו. המציאות חורקת ואין אף אחד שמשמן אותה. וחומרי סיכה לא תופסים כאן. אז העליתי ארכיון, כמה טורים שנכתבו בהתחלה. שהיו ציון דרך. שסימנו את הכיוון, בעיקר בשבילי. בעיקר בשביל לסמן במרקר את הדברים החשובים.
הערה קטנה: הוגשה השבוע הצעת חוק הקוראת לבטל ולעדכן את חוק ההסדרים. אני מציע לכולם לקפוץ לבלוג של יואב ויאיר "לחץ חברתי" ולהתעדכן במאבק הכה חשוב. וגם: מתחיל מאבק חברתי למען רגולציה במחירי שכר הדירה. הגיע הזמן להאבק בניכוס הזכויות הלגיטימיות שלנו: דיור הגון זו אינה דרישה מופרזת, אלא צורך אנושי בסיסי. תל אביב, ככל עיר אחרת, אינה שייכת למי שידו משגת. המרחב הציבורי שייך לנו. זהו לבינתיים. תהנו.
טור ראשון שפורסם אי שם בשלהי אוגוסט.
1. חג. אהבה?
אוהבאתזה 69 הציץ לי הרגע בכרטיס. דוריאן גריי השאיר עקבות. אינפרנו שלח כבר 30 הודעות. אין לי סבלנות. האתר פתוח על אטרףדייטינג וכל מה שאני מסוגל לעשות זה להתלונן על ההכרחיות שבנוכחות. מצד אחד, אחרי הדייט עם ש', הייאוש נעשה יותר נוח. מצד שני, הרווקות נעשית פחות נוח. ועל הפרדוקס הזה אני בונה את הנוכחות. אין ברירה. לשנוא ולשכוח. ש' היה המסמר האחרון בארון הדייטים שלי ואחרי שנטשתי את חיי המסיבות לפני 6 שנים, בגיל 19, אני מצוי בואקום. ריק. ש, הוא סטודנט למשפטים. ויותר משהוא סטודנט למשפטים, הוא מעריץ מושבע של הפרקליטים. ויותר משהוא מעריץ מושבע של הפרקליטים הוא חובב מושבע של פסקי דין. על כל ברז כיבוי אש ברחוב היה ציטוט של שופט שנאלצתי לספוג. כשסוף סוף חברנו המלומד נרגע מקדחת התמלילים, הוא הביט בי במבט מזוגג, עיניו מלאות בברק זוהר ושאל, בלי להתבלבל, "נו, אתה מתאמן?" הזמנתי חשבון. חייכתי פעמיים, אל המלצרית, ונטשתי את הספינה לתוך המים כשאני משאיר את ש' להתמוגג מכרך ג' של פסק דין פלילי מאחוריי. מהלך השיחה כולו כוון כבתוכנית מתוחכמת שנארגה מראש לעבר היעד הבטוח היחידי, לעבר החוכמה המקובלת. האם גם אתה מתאמן? שמרנות ליברלית. זה באמת משנה?
לא שש' היה דייט מוצלח באופן כללי. ככל שהזמן עובר סיכויי ההישרדות של כולם יורדים לעבר האפס וההתנהגות מקצינה. בדייט אחר עם ק' הוא דאג לומר כל משפט בפאתוס מעורר השראה, "אפשר גם בירה???" צרח לעבר המטבח כמקבת צמא, השיא היה אוסף הגיגי המפתח שהכין מבעוד מועד "החברה ריקנית!!!" הוא הכריז ושילב ידיו ברצינות תהומית. כעבור שעה של שיחה שלא הצליחה לחרוג ממשפטים כלליים נוסח "המלחמה משחיתה!!!" הוא שאל אם אצלי או אצלו. שאלתי מה אצלי או אצלו והוא חייך ושלח יד מתחת לשולחן. הזמנתי חשבון. שוב. המלצרית שכבר מכירה את הרוטינה חייכה אליי פעמיים וזרקה אותי למים. ככל שהזמן עובר סיכויי ההישרדות של כולם יורדים לאפס. ולא בגלל שאין לאנשים שום דבר מעניין להגיד על המציאות, לא בגלל שאנשים הפסיקו להיות רגישים ובטח לא בגלל שאין בהם שום דבר קוסם.
הקריטריונים המחמירים מחסלים כל של שביב של תקווה ועולם פנימי. עמדה נפשית מורכבת או מעניינת זה מצרך נדיר כשהציפיות חד ממדיות. אטרףדייטינג, עולם הרבייה וההשרצה של הקהילה הפך לאתר פורנו למימוש פנטזיות. הכל נמצא שם, אבל הכל. עבדים שמחפשים בתים מלוכלכים לנקות אותם ואוהבים שמצליפים בהם ועד מחפשי אהבה נוסח ורתר הצעיר. הבעיה היא, ותרשו לי לרגע להיות מרקסיסט, היא האופן, הדרך ולא המטרה. מכיוון שהיופי הופך להיות מקדש האהבה, אין כמעט מקום למי שחורג מסרגל המאמצים במכון הכושר. ומכיוון שכך, ככל שעובר הזמן סיכויי ההישרדות יורדים לאפס. פשוט כי מזדקנים. ורק אז אולי מבינים את הטעות, אבל אולי זה רגע אחד מאוחר מדי. וכך, ככל מדיום וירטואלי שממסך את האמת מבעד לעיצוב גרפי מתוחכם גם שם היא אינה נוכחת. בני 36 הופכים לבני 22, כולם, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל, חטובים, רוב האנשים לא עושים סטוצים בכלל, למרות שלפעמים הם חורגים מן הכלל, כמו למשל הלילה, ורק איתך, אין תמונה – אין תגובה (לעומת זאת – יש תמונה ואין תבונה – אין שום בעיה). חוש השיפוט מתעוות וכך גם הציפיות. יצאתי בחודשיים האחרונים, זמן שהותי בעיר, לכעשרים דייטים. כולם היו מזעזעים. בהתאם לסיכויי ההישרדות, כולם מלקקים נוצות ושוכחים את עצמם. ראשית, באינטרנט כולם נשמעים טוב, עד שהם פותחים את הפה והקול שלהם מוצא דרכו לאוזנך. שנית, באינטרנט כולם נראים טוב, עד שהם פוגשים אותך נטולי פוטושופ, שלישית, כולם נורא חכמים באינטרנט, עד שהם מתרחקים מבסיס האם – ויקיפדיה. עצוב. אבל כשמנסים בכוח להשוות בין דימוי למציאות זה קצת בעיה. למי בכלל יש כוח להתמודד עם אידיאלים מדומים. כמובן שזה תלוי במה הבחור מחפש - עוד רגע או עוד נצח.
כמו חור שחור הקריטריונים המחמירים שואבים את התשוקות האמיתיות לאוקסימורון אכזרי. אם הדברים היו נכתבים בכנות, אני מניח שהכרטיסים היו מנוסחים בסגנון של: מחפש אהבה מצויידת עם ריבועים בבטן, או מחפש שותף לחדר כושר שאוהב סרטים של פאזוליני. במקום להיות קלישאות עדיף להימנע מדימויים. אם אתם שמנים, שמנמנים, לא חטובים אבל אוהבים נורא את הקומדיה האלוהית של דנטה, אני מעדיף אתכם. אם אתם בני 36, ממושקפים, עיוורים אבל מתנדבים בעל"ם, אני מעדיף אתכם. אני מעדיף אישיות. ככל שתעברו לצד השני מהר יותר, כל סיכויי ההישרדות לאורך הזמן יעלו למעלה מאפס ואולי, מי יודע אפילו ייעלמו. התסכול הופך את רוב האירועים לחד פעמיים. זו הסיבה שהקהילה הפכה לקהילת סטוצים. כשכולם חולמים על בראד פיט גם אם מולם עומד אחד האנשים המדהימים שאי פעם הם היו פוגשים הם לא יצליחו להבחין בכך. האכזבה ממבנה גופו הרגיל עלולה להסתיר את האישיות המופלאה. "בראד החתיך" שולח תמונות ושואל אותי "מה קורה גבר??? מה מחפש???". כרגע אני מחפש שפיות. בוא נדבר מחר. לילה טוב וחג אהבה שמח.
2. הילד בן שלושים
הומואים, מתברר, מסרבים להתבגר. גיל הנעורים נמתח קדימה וכבר לא בטוח שגיל 30 הוא סמן הכניסה הרשמי לעולם הבגרות. את המצב המתיילד אפשר למרוח. אפשר להמשיך לשלוח כביסה להורים, לעבוד במלצרות, לאהוב ילדים של אחרים, למשוך את הלימודים באוניברסיטה על פני עשור, להשתייך לאנשי המסיבות ולהזדיין כמו שפנים. את כל זה אפשר לעשות. אבל את הזמן אי אפשר לנצח.
שבוע שעבר חבר סיפר לי שמאז שהוא עבר את גיל 30 הוא הפך לפסול. פסול סקס, פסול חיתון. פסול. היה לי השבוע דייט עם מישהו שסיפר לי שהוא בן 28. כשהוא התחיל לדבר על חוויות גיל הנעורים שלו בשנות השמונים, התחלתי להזיע. שנות השמונים? שאלתי את שאלת הגיל. הוא הזיע. אז התגלה שהוא בן 34. מזעזע. לא הגיל, השקר הוא שמזעזע. הגיל מעולה. בקהילה שמקדשת את זיו הנעורים, כפולחן, אין סיכוי למי שעובר את גיל שלושים ועדיין מעיז, ברוב חוצפתו, לחפש בן זוג, לממש את אהבתו, להיות פרסונה סובייקטיבית עם צרכים ורצונות. הוא תירץ: תעשה ניסוי, תפתח כרטיס עם אותה תמונה ונתונים, רק תשנה את הגיל ותראה איך כמות הפניות יורדת בחצי, לפחות. לא עשיתי ניסוי. אני מניח שהוא צודק.
קהילה שמסרבת להתבגר, היא קהילה חסרת עתיד. פרט לכך שהרגע שולט בהכרעות, בהוויה, בחוויות - התקווה היא מצרך נדיר. אם אין עתיד, ההווה הוא סוג של שריפת תאי מוח. להווה יש משמעות בצל התקווה שבעוד ארבע שנים, כשאעבור את גיל שלושים, אוכל להמשיך לחיות. אוכל להתבגר ולעבור שלב. למצוא זוגיות ראויה, להביא ילדים, להתקיים בכבוד בעבודה מספקת, לרכוש דירה, להמשיך ליצור, לעשות דברים שמעניקים משמעות לחיים ולא רק מעבירים אותם.
נדמה שבשנים האחרונות העתיד הוא קוריוז של בודדים. החבר מנסה כעת לעצור את תהליך ההידרדרות ולנצח את פצעי הזמן. קמטים? חס ושלום. שיער גוף? אבוי!, שרירים רופפים? רק זה חסר לו. השלב הבא הוא דיסוננס וורבלי. הומואים זקנים בגופות חטובים פושטים על מאורות הנצח ופולטים מילים כמו גזעי וקול. ההיסטוריה עלולה לקרוס.
אין דבר רע בהתבגרות. אין דבר רע בהתפכחות, במעבר לשלב הבא. כמו נוירוזה פסיכוטית רבים משמרים את אישיותם המקובעת. פיטר פנים אובססיביים. גיל 30 שקול לגיל 18. הפחד הוא להינטש ולהיזרק הצידה. הפחד הוא להישאר לבד. אבל הבעיה היא לא הגיל. הבעיה היא אורחות החיים. החיפוש האולטימטיבי הבלתי נפסק והמסע ההורמונאלי ההרסני.
זה הופך לעצוב יותר, כשבסוף שנות החגיגה, כשמתחילות שנות ההתבלות האמיתיות, הומואים רבים מוצאים עצמם במקרה הטוב מתפשרים על האהבה או מחפשים בן לוויה, או במקרה הרע, בודדים, מתגעגעים לימים הטובים. נוסטלגיה היא מחלה מסוכנת.
בגרות זה השלב הבא. במקום לנסות לעכב את התהליך, כדאי לקבל אותו באהבה. אין שום טעם בלרצוח את העתיד ובלרסק את התקווה. חוכמת חיים זה סקסי, בגרות נפשית זה אחלה ויצירה פרודוקטיבית מתקדמת היא ברכה. אל תשמרו את עצמכם מרוחים בווזלין בצנצנות פורמלין. זה מסריח.
VOX
00:20. רחוב יגיע כפיים. ריח של נקניקיות שרופות באוויר. מוזיקה אלקטרונית מתחילה להתערבל בצפירות המכוניות וברעש המנועים. הערב מתחיל להתניע. לידי יושב נער, לא יותר מ18, ומקיא את נשמתו על רצפת הפרקט בכניסה למועדון הווקס. עכשיו גם מסריח.
00:40. מסיבת הפתיחה של אחד האירועים ה"גדולים" של הקהילה – תחרות גבר השנה של הזמן הוורוד. מתחילים להכניס את הגאוותנים למייל ווקס. מגיל 17 לא יצא לי להיות נוכח בריכוז כל כך גדול של הומואים שאינם וירטואליים. בשר ודם. אמאל'א. הנער האנורקס מסיים להקיא, בלי להתבלבל בולע עוד כוס של וודקה רדבול מהבקבוקים הריקים שנחים לידו, שם את משקפי השמש על עיניו ונעמד בתור לאירוע. אני נעמד מאחוריו, מנסה לחוש את עוצמת המוטיבציות שלו, אולי משהו יחלחל אליי.
00:50. נכנסתי. כבר שבועיים שאנשים מתריסים נגדי שאני כותב מבחוץ ולא מבפנים. שאני כותב בלי להיות נוכח. החלטתי לקחת את העניין בידיים. לא שמסיבות גייז המכריזות על משתתפי גבר השנה הן המקום בו החיים מפליאים, אבל זה אחד מהם. לפני שעוד הספקתי לשטוף את עיני בגברברים החטובים של גבר השנה כבר קיבלתי הזמנה לתחרות מיסטר ביג דיק. עוד אירוע קהילתי מצויד. קראתי אחר כך שמתקבלים משתתפים שיש להם 18 ומעלה. ברמה הטכנית, לא ברור מי המנצח לפני שהתחרות בכלל התחילה? הרי אם בודקים את האיברים מבעוד מועד, לא יימצא המנצח באודישנים? לא ברור. או שכן - כל העסק הוא שיווק מסחרי מדויק. צריכה הורמונאלית היא ענף רווחי בתעשיית הגייז. מישהו שכח לספר לחוגגים שהמחיר המופקע שהם משלמים בשביל לשתק את עור התוף שלהם בשם חירות נוטפת מין הוא בסך הכל גימיק שיווקי. ועוד אחד שמטמטם. גם על הומואים צריך לעשות כסף, לא? הם אחד מקהלי היעד הטובים ביותר. מטופחים, סקסיים, בעלי חוש אופנתי, מודעים להיגיינה ובריאות. ימבה צרכים כוזבים. מיסטר ביג דיק? גבר השנה? פיתוי אירוטי לתעשייה כספית. ואחת שמרוויחה המון.
1:30. המקום מתמלא. השירותים מפוצצים. מחוץ לדלתות עומדים מספר הומואים ודופקים בחוזקה. "אין לכם בושה? לכו תזדיינו בבית? אנשים באים למועדון בשביל להזדיין. יאללה, אנחנו רוצים להשתין, תעופו החוצה!". הרוחות מתלהטות. זה לא ייגמר טוב. החלטתי להתאפק. מעל הבליינים תלויים מטרות אנונימיות עליהן רוססו ברשלנות סימני שאלה. מי יהיה גבר השנה??? איזה מתח.
2:45. ילד בן 17 עושה לי עיניים ונצמד אליי "בטעות". אני מזיז אותו בחיוך הצידה. הוא מנסה שוב. עצוב לחשוב שהנוער מתחיל את מסעו לעיצוב זהותו העצמי במועדונים סליזים. למה האירועים הקהילתיים הם מצעדים ומסיבות? למה גבר השנה הוא לא מדען שפיתח תרופה לטיפול באיידס או מדריך נוער שעובד בהוסטל? רק חסר שיצבעו לאחד מגברברי השנה את השיער בבלונד והוא ידרוש שלום עולמי. ואני אומר, הצילו את הנוער. עכשיו.
3:25 – אין סימן למתמודדים. אולי הפתיחה הרשמית הייתה עוד סיבה למסיבה כשהמתמודדים עדיין לא מוכנים לעלות לבמה. נעקוב בזמן הורוד. הלכתי הביתה. ספגתי מספיק מכות מרקדנים תועים לערב אחד.
4. חשבון הנפש
יום כיפור הבא עלינו לטובה הוא הזדמנות מעולה לחדול לרגע מאווירת הדקדנטיות האורבאנית, לעצור את הביטים המהירים של החיים התל אביביים ולבצע חשבון נפש. בניגוד לרבים מחבריי, אני איני מאמין כי יום כיפור נועד למסיבות הוללות מהזן החתרני והדיסקרטי, להאבסה מופרזת בבשר פיגולים והירדמות נפשית מול הטלוויזיה. באמת, מה הטעם בכל זה? זה פשוט עוד מאותו דבר.
במשך השנה אני מתלונן כי החיים בעידן קו הזמן הקפיטליסטי מתרחשים הרבה יותר מהר מבעבר ולעיתים כמעט ובלתי ניתן לעכל אותם. החיים בת"א הם כמו נסיעה במטוס סילון, אתה אף פעם לא נשאר באותה נקודת זמן ומרחב רגשית יותר ממאית השנייה. אתה לעולם לא חווה את הרגע לעומקו. החוויות הופכות לנטולות זיכרון. וכך, במשך הזמן נצברים עקבות וסימנים בנפשנו. נחקקים בנו אירועים שבאופן בלתי מודע השפיעו עלינו אך אנחנו לא הנחנו את הדעת עליהם, לא הספקנו להבין, לאשר, לקבל, לפסול או לגרש אותם מעלינו.
ואולי זה הזמן. הרגע לעצור ולהיזכר. לסנן ולנקות את העבר. לקבל החלטות לעתיד. הרבה מאוד פעמים אני שומע חברים קרובים משוחחים, מספרים. אני מעבד אותם בראשי ורוצה להגיד מה שהם צריכים להבין לבד. ובגלל זה אני גם לא אומר. ולפעמים אפילו לא לעצמי.
רציתי להגיד לר', ממזמן, שהחיפוש האובססיבי שלו אחר אהבה הוא מעין ניסיון אובססיבי למנוע מעצמו מגע אנושי, שהרף הגבוה שהציב לבן הזוג המושלם והאידיאליזציה של הרגע האינטימי הם מחסום בדרך לקשר יותר מאשר אופציה לאחד כזה. אולי הוא בכלל לא מוכן, אולי הוא בכלל לא רוצה. מאות דייטים ושום קשר. הוא מגרש אותם מעליו אחרי רגע, כל פעם בתירוץ רציונאלי אחר.
ורציתי להגיד לכ', שאולי הגיע הזמן שיפסיק להשלים עם קו הייאוש הדק שהתלווה לחייו, עם הטון הזה שמשמיע מנגינות אבל כשהוא נכנס לחדר. עם הלילות שהוא מעביר לבד בידיעה שגם את הלילות הבאים יעביר לבד. זו בחירה, אומללה, שבסופו של דבר מייצרת את האומללות. מעגל סיזיפי שחייב להיפרץ על ידי כוח פנימי, על ידי אמונה בעצמך. החיים קצרים מדי בשביל לתהות האם אפשר היה גם אחרת.
ורציתי להגיד לד', שעקבות כהות הרגש מסתמנים על פניו. שהוא לא מתרגש יותר מנשיקה. שחיזור לא מרטיט את ליבו. שהוא לא מצליח לזהות חיוך נבוך על פניו של אחר. שהוא לא מסוגל לאהוב, שהוא מסוגל רק להשתמש. אולי כדאי להפחית בבילויים המידיים שמרסקים את היכולת לגעת מבפנים באנשים החשובים והטובים שפוגשים באמצע הדרך וחולפים כלא היו. כי זה מה שחשוב. שהאנשים יהיו טובים ולא חטובים.
ורציתי להגיד עוד הרבה דברים. גם לעצמי.
יום כיפור הוא יום של חשבון נפש, התבוננות פנימה. יום לשיחה עם מי שחשוב לשוחח איתו ולא שוחחתם איתו הרבה זמן. עם עצמכם. שתהיה לכולכם שנה טובה וגמר חתימה טובה.
5. המשחק
חזרתי להתרועע בשבוע שעבר בעולם ההיכרויות. יצאתי לשני דייטים. חודשיים עברו. מאז שפגשתי בבחור הצעקן שמנופף בידיים ללא הרף לא יצאתי לדרינק עם אף פוטנציאלי. החלטתי לנסות את מזלי שוב. נפגשתי עם ע'. הלכנו לשתות באחד מבתי הקפה הרבים העוטפים את רחוב רוטשילד. הערב התחיל דווקא בנעימות. שיחה קלילה על מזג אוויר, רחובות העיר וחלומות לעתיד. כשרכנתי מעל תפריט היין בניסיון לבחור משקה הגון לערב, הבחור שמולי, בלי להתבלבל ובמחטף רגעי הזמין שוקו. שוקו. לא, זו לא טעות דפוס. שוקו. כל אוהבי השוקו, הירגעו. באמת שאין לי שום דבר כנגד המוצר החלבי (כמו שאין באג'נדה שום סעיף פוסל חתולים!!!) אבל להזמין שוקו? הוא חייך וטען להגנתו שהוא עייף. נו, זו בטח התחלה טובה. עייפות. אבל אז הבחנתי במשהו שהדאיג אותי יותר. בזמן שבן זוגי החתולי שאב לקרבו את השוקולד הנוזלי אני הייתי עסוק בלהתעייף. לא הייתי עייף. התעסקתי בלהתעייף. כשהוא משוחח על עבודתו שאולי היא משמימה ואולי היא נעימה מאוד אני הייתי עסוק בלספור פרות חולבות. לא הצלחתי להתרכז. לא הצלחתי להקשיב לפלטי מוחו. השעמום הקיצי הרדים את תאי מוחי. או שמא זו הוויית הדייטים האכזרית?
בסופו של דבר פיללתי שהערב ייגמר. שהנצח יסתיים. נפרדנו כידידים. וכך זה חזר על עצמו. בדייט אחר, שני באותו שבוע מצאתי את עצמי מהנהן ללא הרף ומפהק פיהוקים סמויים, מאלו שבולעים בפה סגור כדי להימנע מהמבוכה. גם כשהערב נגע ברגעים שעשו לי נעים בגב ויתרתי על ההשתתפות. פשוט לא היה בי הכוח לקחת חלק בשיחת ההכרות. בדרכי הביתה ניסיתי להגות בעניין. מדוע בני אדם הפכו למעמסה בחיפוש? ואם כבר הם מעמסה אז למה אני עושה את זה לעצמי? ואם אני כבר עושה את זה לעצמי לא כדאי לפחות לנסות וליהנות מהחוויה החד פעמית?
מצד אחד אני מסרב לוותר על האביר על הסוס. מצד שני אין אבירים על סוסים. הם נכחדו כשהמציאו את המדע הבדיוני והוליווד הפכה לבדיחה בעיני עצמה. עומס הפגישות שתקף אותי בעיר החריב את האמונה בגורל, בזיק החד פעמי, בגיץ הפתאומי. זה עוד דייט בסדרה ארוכה של דייטים. זה עוד ערב שבסופו אגיע הביתה ואתמרמר על בחורי העיר המוזרים. עוד לילה. וכך התפיסה הופכת לתכליתית. אני מוצא את עצמי מחשב חישובי כדאיות בפגישות. יוצא, כי חייבים לצאת. מסמן V על המשימה בטו דו ליסט. החלטתי לעצור לפני שאדרדר עוד. הרי בסופו של דבר החיפוש נועד למצוא מישהו שתרצה לחיות איתו. משיכה הדדית היא עניין חשוב. מבט עיניים הוא עניין חשוב. אבל אסור, בשום אופן להפוך ממדים תכליתיים לקריטריונים מובילים במפגש. וזה קורה. כי כשאין אמונה באפשרות ואין תקווה בחיפוש אנחנו הופכים לשיירים תרבותיים. הנורא מכל קורה, כשאתה פוגש בחור דווקא נחמד, (ואולי יותר מנחמד), אתה נועץ בו את ציפורנייך כל כך עמוק שסביר להניח שהוא יחשוש שמדובר בפסיכופט ויברח על נפשו. אני מתגעגע לימים מאוזנים. לפחות החורף מתקרב.
| |
| כינוי:
בן: 45
|