לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

גייהנום

מאחורי הקלעים של תעשיית האהבה ההומוסקסואלית. מנגנונים מנוונים, אינרציה דכאנית ואהבות מקוונות. מסיר את המסיכות מכרטיסים מיותרים ומנהגים דקדנטיים. וגם, מדריך למשתמש במאה ה21. לקראת זהות מינית חדשה. מי שלא יודע - עכבר העיר, מדור גאווה, גייהנום.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

זכרונותיי מינואר


אחרי שלא עדכנתי את הבלוג במשך חודש, חזרתי לסורי. אשתדל לחלוק עמכם את החוויות אשר צברתי בקיטבג הנפשי לאחרונה מטיולי ברחבי אירופה בקרוב. לבינתיים, הנה הטורים שלא העליתי. הם ברצף. תהנו.

 

חוק המחסור

 

השבוע זה היכה בי. אני צריך להתחיל להסתפק במועט. אומנם אני לא חסיד של תיאורית חוק המחסור ואני מעדיף לנקז מגופי צרכים כוזבים ומיותרים, אבל מתברר שזה לא כל כך פשוט. העיניים שלי לא מפסיקות להסתובב אחר גברים ברחוב.

 

ויש גבר אחד בחיי. וכאן זה מסתיים. לצד ההנאה הבלתי אמצעית מהבחור המרגש, אני מוצא את עצמי מפלרטט בראשי עם גברברים נאים, תוהה על הזדמנויות כאלו או אחרות למצוא עצמי בהרפתקאות מזדמנות עם חתיכים מקומיים. סוג של פנטזיה החותרת תחת הממסד הזוגי. סוג של פנטזיה החותרת תחת האושר הקלוש שמתהווה בחיי. אגב, אם ברק ינסה לאתגר אותי בסוגיה הזו, אני עלול לדחוף את ראשו לסליק בכיור. וכן, אני יודע שאתה קורא את זה. תפנים.  

 

אבל זה מופרך. הרי בסופו של דבר המועט אינו מועט כלל. הוא מכיל בתוכו סיפוק טוטאלי כמעט של צרכיי. השיחה מאתגרת, היצירה משותפת, האחריות מתחלקת, האינטימיות בוערת. אנחנו מתמזגים כמו שאנחנו מתבדלים. לומדים להכיר את התחומים המשותפים לצד השטחים המפורזים, לצד האזורים הפרטיים.

 

אבל מצד שני, אולי הומואים לא בנויים לזוגיות? אולי אנחנו זקוקים ליותר מאדם אחד בחיינו שיספק את הצרכים הנפשיים? בזה אני בטוח ולא בגלל שאנחנו הומואים. נושא חשוב, אבל לא כאן טמונה הבעיה. אני מוקף בחיי בחברים רבים המספקים לנפשי החבוטה צרכים מגוונים, ורסיטלים ומתנגשים. וזה רק טבעי שאחלוק את חיי עם יותר מאדם אחד, זה רק טבעי שהמפגש יוליד מתוכו כמיהה לרגשות מתפתחים עם אנשים רבים. זה סוג של ביטול הזוגית. אין אדם אחד במפגש הבינאישי, אין טוטאליות מנכסת. יש בעיקר התרגשות בונה וחלוקה גיאוגרפית של הצרכים האישיים. הבעיה:

 

הפנטזיה הילדותית שאופפת אותי קשורה לימים אחרים בחיי. ימים בהם הבדידות מפתחת אובססיה אחר פוטנציאל גברי אקראי ברחובות העיר. מנסה לפתות במחי יד סטרייטי את העוברים והשבים. ואין זה עניין של מה בכך, זהו מנגנון פיתוי מתוחכם שמתפתח עם השנים והופך לטבע שני, למנגנון פנימי מתוחכם. ואיך נמלטים מן הרגל? לעיתים ההרגל הופך לנכות. נכות המגבילה את התנועה החופשית של הנפש. במקום להתרפק על הארוס, אני מתרפק על חורבנו.

 

כפי שכבר הצהרתי בעבר, ויש כאלו שיקללו אותי על דעותיי השמרניות, אני איני מחבב את סצנת הסקס החופשי, מכיוון שהיא חותרת תחת החופש האנושי. היא למעשה ההפך מחופש. היא כבלים במסווה של אושר צרכני. במקום להשקיע את האנרגיות המיניות ביצירה ובנייה של מערכת יחסים ראויה, אנחנו מבזבזים את האנרגיה המוגבלת שלנו על אשליית החופש המינית, מזדיינים כמו שפנים ומקווים לתלוש מהחוויה המנוכרת אהבה מושלמת. האכזבה היא חלק אימננטי מהתהליך. כשהאנרגיה הופכת לכלי ביצועי, היא אינה מסוגלת להבחין באדם העומד מולה, הוא הופך לאובייקט.

 

וגם אני, מסתבר, נדבקתי במחלה. ועכשיו אני מנסה להבריא. אני לא אפסיק להתסכל עליכם ברחוב, אבל אני יודע שמה שיש לי בבית שווה הרבה יותר מכל פנטזיה רגעית שחולפת בראשי. אני לא אתן לזוגיות להשתלט על המרחב הנפשי שלי, אבל אדע לתת לה את מקומה הראוי.

 

 

דוקטור ג'קל וגברת הייד

 

השבוע, באופן מקרי לחלוטין, יצא לי להיכנס לזוגיות מקצועית אינטימית עם בחורה לסבית. עבדנו יחד על פרויקט קולנועי בתפקידים מרכזיים. לאחר שלושה ימים היסטריים של עבודה אינטנסיבית על פריימים אסתטיים מצאנו את עצמנו נחים לראשונה על אספרסו כפול עם חלב חם. שיחה שהתגלגלה לה החלה לתהות על קנקנם של ההגדרות המגדריות.

 

הכל החל כשהיא החלה לתהות האם במכנסי הדגמ"ח והחולצות הרחבות בתפקידה היא נראית גברית, משדרת מיניות מאופקת וגבריות מוחצנת. הופתעתי. אני דווקא ראיתי בה את שיא הנשיות. בתוך המרקם התפקודי על הסט, בו בעיקר גברים מזיזים פנסים ומרימים חצובות, היא הצליחה לשמור על רגישות, רוגע, חיוך מתלווה לכל הנפת יד מבקשת, לכל דרישה אלימה שחצתה דרכה אליה בצעקות. היא הצליחה להביא לתוך העולם הגברי רכות נשית, כמעט אימהית. האיזון היה מושלם. למקום בו הכל נעשה בצעקות הגיעה סמן ימני חדש המכוון את הטונים של הנוכחים ומדגים כי ניתן גם אחרת.

 

היא הופתעה בחזרה. היא כבר שמעה מושגים דוחים כאלו או אחרים מופנים אליה: בוצ'ה, דייק ועוד שמות חיבה הזויים. בוצ'ה זו גרסת האופנוען? דייק זו גרסת איש העסקים? ופאם? גרסת האישה המפתה? היא מנסה לנוע בין הקצוות, בניסיון לוותר על הבוצ'ה. יותר מדי גמישות עבור הזהות החד מינית הגמישה גם כך.

 

אני דווקא נמנע מהניסיון להגדיר את עצמי. למעשה, מעולם לא התעסקתי במושגי היסוד הבסיסיים המהווים אתגר אינטלקטואלי לחוקרי תרבות. אני לא יודע אם אני אוחצ'ה. אני בעיקר יודע שאני גבר. תכונות נשיות? יש. תכונות גבריות? יש. אני מניח שיש משני הצדדים. לפעמים אני מגביר את הכהות הרגשית לטובת הרצינות המקצועית. לעיתים אני מקבל החלטות בחיתוך דק של האוויר. לפעמים אני מתלבט שבועות, חושש לפגוע, חושש לבחור. לפעמים אני חסר אחריות, כלפי עצמי. לעיתים אני מתמלא אחריות, כלפי עצמי וכלפי הסובבים אותי. אני גרסה דואלית של גבריות ונשיות הנרקמים לתוך זהות מתחדשת.

 

השנאה העצמית המנקה שאריות של גבריות מהזהות עושה נזק עצום למבנה האישיות. כך גם הניסיון לאמץ זהות מסוכסכת עם נשיות מוחצנת. למה פשוט לא לנסות לאתגר את מרכיבי האישיות על פי אורח החיים הראוי? על פי הדרך בה רוצים להתמודד עם האופי שלנו ושל חברתנו? צבאיות רגישה? מקצועיות רכה? אוקסימורונים או דתיות מיותרת? שאלה.

 

כך או אחרת, הבחורה עם הדגמ"ח נראתה לי כמו שילוב מושלם של החבר הכי טוב עם החברה הכי טובה. מעין סקסואליות מגדרית המתעלה מעל הצורך להוכיח משהו שהוא לא היא. אני מצידי, משתדל. עדיין נע על הקצוות. לפעמים ברק טוען שאני בחורה מעצבנת ולפעמים הצדדים הגבריים עולים על גדותיהם. האיזון הוא ניסיון שראוי למצוא בתוכו את השלווה העצמית. לפעמים נדמה שמרוב צורך להיות לגיטימיים אנחנו צועקים בשפות שונות שאינן דווקא משדרות את המילים שאנחנו מנסים לרקום, אינן משרתות את הצורך עצמו.

 

פאג

 

מסיבות הפאג בברזילי הפכו לאירוע מסקרן ואולי אף במידת מה חתרני ומהפכני. אני, כידוע לקוראיי הנאמנים, אינני חובב מסיבות, לא כל שכן, מסיבות גייז. אך מאז והזוגיות מפתיעה בדרישותיה התרבותיות אני נדרש לכופף כפיות ולהחזיר את מכנסי הקורדורוי לארון לטובת ג'ינסים נוחים. מה לא עושים בשביל לשמור על הבחור קרוב אליי? (בכל מובן המילה - מה אני אשלח אותו לבד למסיבת גייז? לא ממש).

 

לאחר משא ומתן על שעות הנוכחות, אמצעי הבילוי המותרים והמלתחה הלגיטימית, חתמנו על חוזה. הולכים לפאג. מתחילים בהופעה של העברית, לזיכוך תחושת הסקטוריאליות והטראומה הצפויה וממשיכים למסיבת גייז המלווה בהופעה של פוליאנה פרנק. אין כמו כוכבת עבר נוסטלגית בשביל להחזיר את ההתלהבות התמימה שני עשורים קדימה, בד בבד עם חרדת עבר. גם העיבודים המוזרים ל"לא זה לא אכפת אם שמך הוא מעוות" לא עוזרים לעכל את החיכוך בין ההיסטוריה המזוקקת להווה האגרסיבי שפראנק מספקת. היה מוזר.

 

כך, או אחרת, היה פחות נורא ממה שדימיתי לעצמי שיהיה. אני מעז לומר, נהניתי. המוזיקה לא חרכה את התאים האחרונים במוחי. היא לא כילתה את שעות הטיסה האחרונות שנותרו בנפשי לאירועים מן הסוג הזה. היא אפילו הזמינה חושניות קלילה לצד נוכחות כנה והתרגשות מבושמת. היה נעים.

 

בעוד וברק מרשה לעצמו לפזז בהתרגשות ולצעוק "איזה בידור" בכל רגע שמחוה מוזיקלית, מעין בדיחה פנימית של קהילת החוגגים הקבועה מוצאת דרכה לחלל האולם, אני מביט מהצד ונהנה לחוש את המגוחך הופך לנורמאלי. אני מעכל בזווית עיני את הסטרייטים מתערבבים. אומנם האירוע מוגדר כגיי אוריינטד אך החוגגים אינם בהכרח הומואים. נדמה כי עם שקיעתו של הגבר המטרוסקסואלי הגיע הגבר המולטיסקסואלי. ויחד עם המיניות המורכבת הביא לבמה את האישה שלצידו. ובכך, הגענו לעמק השווה. אין צורך בהתבדלות סקטוריאלית, ניתן לחגוג ביחד את שקיעתה הדקדנטית של האורבאניות התל אביבית. וזה לא הכל:

 

אני מתעב את הריקוד הארוטי המפותל, המעושה, המשתדל, המושך את הזבובים לתוך הקורים הבנויים היטב, אך נדמה כי בברזילי אנשים באו באמת לרקוד. באו להיות יחד. וכן, מסיבות הן לא המצב האופטימאלי לסולידאריות בחברה הישראלית, הייתי מעדיף לראות אירועים תרבותיים היסטוריים הנעים מהקל לכבד, מהנמוך לגבוה, אך אפשר בכל זאת להיות אופטימי ולחייך מעל ים הרוקדים. הפאג מתעלה מעל הצורך להחצין את הבדידות הקהילתית. הוא מתעלה מעל הצורך להתיש את הקהל בנוכחות מתמדת. יש בו פתיחות מתקדמת, של העשור הבא, של הרגעים האחרונים, לפני הסוף. נדמה כי ההבנה שגורלנו האבוד שזור לרקמה אחת, כי גורלנו מאוחה לחיים משותפים שישקעו במידה ולא נעמוד יחד על החומה, חלחלה להכרת הרוקדים.

 

אני יודע. כיצד אני מניח את כל המשקל על אירוע כמו הפאג? אני לא, אבל לפחות הייתה לי סיבה לפתוח בהצהרת כוונות נוספת ולפרגן לאירוע, שאולי, יעצב את העמדה הנפשית מחדש, ויבטל את ההתגוננות המתבדלת, המפרידה אותנו ממאבקים חשובים יותר, ראייה מפוקחת ושוויונית ורוגע פנימי, בוגר.

בואו לפאג. אולי תרגישו משהו חדש באוויר.

 

 

 

נכתב על ידי , 21/2/2007 23:12  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 44




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לארז מאירסון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ארז מאירסון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)