לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יוצאת מארון הקודש


הבלוג של אשתו של אלוהים: על פמיניזם, אקטיביזם, סוציאליזם, זכויות אדם וחווה, פוליטיקה, חברה, תרבות, חינוך, תיקון ושינוי חברתי
כינוי: 

בת: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

אישה נאנסה הפלה הלכה



כבר שנים שאני בוחנת את המחרוזות שאנשים עושים עליהן חיפוש במנועי חיפוש שהתוצאות שלהן מובילות את המחפשים והמחפשות לבלוג שלי. מחפשים את בל הוקס וכריסטין דה פיזאן, את לוס אריגארי ווירג'יניה וולף. מחפשים כל מיני מלים שאני משתמשת בהן, או מחרוזות שקשורות לסרטן השד, כימותרפיה, הקרנות לציצים ותופעות לוואי. ומחפשים גם מחרוזות שקשורות לאלימות, לנקודות זיכוי במס הכנסה, להפרטת כלא בישראל ועוד חיפושים רבים ומגוונים.

ומחפשים גם דברים כמו "אישה נאנסה הפלה הלכה" ו"איך לאנוס בחורה" ו"חיילות ערומות במקלחת" ו"ילדות מאוננות".

וכבר שנים שאני מתלבטת איך להתייחס לתוצאות שמובילות את אותם מחפשים ומחפשות לבלוג שלי. הלוואי ויכולתי לדבר עם אותה אישה שנאנסה ונכנסה להריון וכעת מבררת מה ההלכה אומרת לגבי הפלה. הלוואי ויכולתי לשבת לצדה ופשוט לשתוק איתה ולהיות שם עבורה ולסייע בכל שתרצה.

והלוואי שהייתי פגושת את אותו בחור או אותם בחורים שמקלידים בגוגל "איך לאנוס בחורה" ותופסת אותם לשיחה. רצינית כזאת, שאולי תצליח לטלטל במעט את תפישת עולמם האלימה, המעוותת, החולנית, הרשעית, הקשה הזאת. כי בכל פעם שאני רואה שמישהו חיפש "איך לאנוס בחורה" אני נחנקת מול המסך, ותוהה מה אפשר לעשות מלבד חינוך ושיחה והקשבה.


נכתב על ידי , 26/7/2009 02:17   בקטגוריות In The Little, רצח, אלימות, נשים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צליל ב-25/9/2009 10:59
 



תואר ראשון בחינוך (פדגוגיה ביקורתית) - ההרשמה פתוחה




היי,
כבוגרת התוכנית אני רוצה להמליץ לכם/ן לקחת רגע ולקרוא עליה. אפשר עדיין להירשם לשנת הלימודים הקרובה.


תוכנית ייחודית לתואר ראשון, תעודת הוראה ותעודת גישור. הלימודים מתקיימים  יומיים בשבוע  - בימים ראשון ושני, ביום שלישי  הסטודנטים/ות מתנסים  בעבודה מעשית בבתי ספר ובארגונים לשינוי חברתי.  בשנה הרביעית הלימודים יתקיימו יום בשבוע, והסטודנטים יעבדו בשכר ( סטאג').

התוכנית מיועדת לאנשים ששאלות של שוויון וצדק חברתי בחברה הישראלית מעסיקות אותם ומרגישים שהגיע הזמן לעשות משהו, הגיע הזמן לשינוי, בחיים האישיים, בקהילה, ובסביבה החינוכית.  היא מיועדת למי שמתעניינים בשוויון של ילדים ונוער מקבוצות שוליים במערכת החינוך וחשים אכזבה ותסכול בקשר עם מוסדות החינוך ומערכות  החינוכיות/חברתיות. התוכנית מתאימי למי שרוצים להיות שותפים לשאילת השאלות ויצירת הדרכים לשינוי המצב לצד מציאת פתרונות חדשים ויצירתיים.


התוכנית נותנת ללומדים/ות בה אפשרות לפתח את עצמם כמחנכים, הפועלים מתוך השקפת עולם המבוססת על צדק חברתי, תודעה סביבתית ושלום. היא מעניקה  כלים להוראה אלטרנטיבית, חווייתית, מגוונת וערכית. הוראה שיש בה רגישות לאוכלוסיות מוחלשות, הנמצאות בשוליים החברתיים. התוכנית נותנת  את הכלים והידע להשתלבות במערכת החינוך הקיימת, תוך הובלת פרויקטים לשינוי והתחדשות במישורים פדגוגיים, ערכיים, קבוצתיים ואישיים.

עקרונות ודרכי הפעולה של התוכנית

שילוב של גישות הוליסטיות שונות, המבוססות על ערכים של שוויון לכל סוגי האוכלוסיות השתתפות  בתהליכי העצמה ופיתוח  יכולות  לנהל את  חיי היום-יום של בית הספר על-פי הפדגוגיה  הביקורתית, בשיתוף עם התלמידים, ההורים, הקהילה וגורמים אחרים.
יצירת כלים להתמודדות עם בעיות בחינוך ובחברה הגורמות לילדים מריבוד מעמדי נמוך להיכשל בבתי הספר ובגנים, ולהפוך מצבים של כישלון למצבים של הצלחה.
למידה מתוך התנסות מעשית.
 פיתוח יוזמות ומחקר של פרויקטים חינוכיים חדשניים  ופעילות בבתי ספר ובארגונים חברתיים.
 דגש על תנועות לחינוך אלטרנטיבי , תנועות לשינוי חברתי, תיאוריות חינוכיות והתייחסותן לשאלות של זכויות, שוויון ואי שוויון בחינוך, חינוך לשלום, מגדר, גלובליזציה, אקולוגיה סביבתית.
 קשר שוטף עם ארגונים חברתיים וחינוכיים העוסקים בפעילות למען השלום, ארגונים ירוקים, הפועלים במערכת החינוך.
 התנסות  ביצירת  תוכנית רב-תחומית התואמת את רוח החינוך הנחוץ לעידן בו אנחנו חיים 

הקורסים בתוכנית

פדגוגיה ביקורתית –תיאוריה ופרקטיקה שנה א

סוציולוגיה והיבטים חברתיים של מערכות חינוך

זכויות אדם ותוכניות לימודים

תנועות לשינוי חברתי  בארץ ובעולם

פדגוגיה ביקורתית –תיאוריה ופרקטיקה שנה ב

  פסיכולוגיה  - תיאוריות ושבירתן

חינוך לשלום

כלכלה חברתית  וחינוך

גישור ופתרון קונפליקטים במערכות חינוכיות
 

תקשורת וקולנוע  ומקומם בחינוך.

 צדק סביבתי ואקולוגיה.

החברה הישראלית – מגדר ושוויון בין המינים.
 

 


.
לפרטים והרשמה ניתן לפנות לצוות התוכנית

www.criticalpedagogy.org.il


גליה זלמנסון-לוי,  052-5802050
חגית גור זיו, 054-3204240    
גל הרמט, 052-2617780   

נכתב על ידי , 25/7/2009 07:23  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אורזת



השיער שלי כבר עובר את הכתפיים, וחם לי, ובא לי להסתפר. אין לכם/ן מושג כמה המשפט הזה עושה לי טוב. כמה כיף לי לכתוב משפט כזה. צרות של בריאות. השיער ארוך מדי. אוי אוי אוי (-: הרבה שינויים בימים האחרונים. תכף מסיימת ללמוד. רשמית כבר סיימתי, אבל יש לי קורס קיץ מרוכז לעשות בהמשך החודש. והתחלתי לארוז את הדברים שלי, שזה אומר שהמון המון דברים נזרקים לפח, או למיחזור, או שנמסרים הלאה לארגונים לשינוי חברתי, או סתם לחברות. עשיתי הבוקר סדר בעוד מגירה (זה לא ייאמן כמה מגירות יש לי), ושלפתי החוצה כל מיני ניירות מברלין, שם ביקרתי בקיץ. כרטיסי ביקור וגלויות, כרטיסי טיסה וואוצ'רים של נסיעה ברכבת, וטיסה בין ברלין לוינה, ונסיעה בעיר, וכרטיס כניסה למוזיאון שהציג תערוכה של שלוש קומות של ואן גוך. וזאת רק מגירה אחת.

ארזתי בינתיים, בסף הכל, 2 ארגזים. וזה לקח לי שבת שלמה בשבוע שעבר. אני סבורה שהנוהל אריזה שלי ישתכלל משבוע לשבוע, והפעם אצליח לארוז לפחות שלושה ארגזים. זה לא כיף לארוז. חיים שלמים בתוך ארגזים ושקיות. אני אוהבת לעבור דירה. אני אוהבת לפרוק את הארגזים בדירה החדשה ולסדר מחדש ולארגן לעצמי מרחב מחיה שהוא רק שלי. אבל אני לא אוהבת לארוז לקראת מעבר דירה. והפעם אני לא באמת עוברת דירה. אני מעבירה את רוב הציוד והדברים שלי לאחסון אצל הוריי, בחדר הישן שלי. אני אקח איתי לארה"ב רק שתי מזוודות ועוד תיק גב. וזהו. הספרים יישארו פה, המגזינים, הפסלונים של בודהה, המתנות והמזכרות, הגלויות וכל מה שצברתי בשנים האחרונות - הכל ייעטף וייארז היטב ויאוחסן עד שאסיים ללמוד. יש לי שיטת אריזה חדשה שאני עדיין בוחנת. למשל, יהיה ארגז של ספרים שעוד לא הספקתי לקרוא. אני אבקש מההורים שלי שמדי פעם ישלפו משם ספר או שניים וישלחו לי בדואר. כל ארגז חתום עם מה יש בפנים. לכל ארגז יש נושא, מוטיב. זה של הספרים וזה של המגזינים שאני מתעקשת לא לזרוק (את רוב הגיליונות של גליליאו ומסע אחר מסרתי כתרומה לספריית בית הספר שעבדתי בו השנה). יש ארגז של תמונות ופוסטרים שיום אחד עוד ייתלו בגאווה על קיר ערום וחשוף בבית הבא שיהיה אלי, אליו אעבור כשאחזור, אינשאללה.

שמרתי עיתונים בשביל הכלים, ואני עדיין מחפשת למי להשאיל כיריים של גז (4 להבות) ומיקרוגל. את השולחן המהמם שקניתי בשוק הפשפשים לפני חצי שנה אני משאילה לחברה. הוא כל כך מהמם שאני לא מוכנה לתת אותו במתנה. יש לי אטצ'מנט לחלק מהדברים שלי, אני מודה. ואני גם חיה עם זה בשלום. אני יודעת מה הבודהיסטים אומרים על זה, ואני עדיין בסדר עם עצמי. זה באמת שולחן מגניב. את השולחן-סלון אני נותנת לאחותי. גם את הספה. ושניהם יקרים פי 20 מהשולחן מהפשפשים, ועדיין...

עכשיו אני עושה הפסקה של בישולים לשבת, והלפטופ במטבח עדיין נראה כמו רעיון טוב. בין בחישה לבחישה אני מחפשת מלגות, שומעת מוסיקה טובה, ומתכננת איזה חלק בבית לארוז עכשיו. אפילו שיש עוד חודש עד שאני עוזבת את הדירה החמודה שלי ביפו. בינתיים אני אוספת את השיער הארוך שלי (שמרתי כמה גומיות בצד לפני שהתחלתי את הכימותרפיה בזמנו, את השאר חילקתי) וממשיכה ליצור את העתיד הוורוד שלי: עוזבת בית, מדינה, והולכת להגשים חלום. איזה כיף לי.

שבת שלום.
נכתב על ידי , 3/7/2009 12:32   בקטגוריות In The Little  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של efyska ב-27/7/2009 07:38
 





108,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשתו של אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשתו של ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)