לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

נבחרתי להשפיע!


מאתר הלמ"ס

 

תאמינו או לא, אני עומדת להשפיע על עתיד מדינת ישראל.

לא, אני לא מועמדת בבחירות לכנסת. אני בסך הכל מצאתי לפני הדלת מעטפה כחולה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועליה המילים "נבחרתי להשפיע!"

בקיצור המשפחה שלי נבחרה להשתתף במפקד האוכלוסין 2008. איזה באסה!

 

למי יש זמן וכוח לזה? הדבר האחרון שאני רוצה זה לספר את כל פרטי החיים שלי לאנשים זרים שבאים מטעם הממשלה לראיין אותי. לא מעניין אותם אם זה נוח לי, אם אני רוצה להשתתף ולוותר על הפרטיות שלי. האנונימיות היא לא שלמה מהרגע שיש אנשים שמבצעים את הסקר פנים אל פנים.

 

לא אני נבחרתי, הם בחרו בי.

 

מגילה שלמה כתבו במכתב כדי לשכנע אותי שזה חשוב לעתיד מדינת ישראל.

 

"השתתפותכם והיענותכם יתרמו ליצירת מידע עדכני לטובת החברה הישראלית כולה.

לנתוני המפקד חשיבות רבה, הואיל והם עומדים לרשות מקבלי ההחלטות במישור הארצי ובמישור המקומי, לצורך תכנון עתידי..."

 

על מי הם חושבים שהם עובדים?

ממתי מישהו בשלטון בישראל מקבל החלטות על סמך סטטיסטיקות?

 

קחו לדוגמא את תאונות הדרכים. לפי הסטטיסטיקות נהרגים יותר אנשים בכבישים מאשר במלחמות. לפי ההיגיון הזה היה צריך לתקצב את המלחמה בתאונות הדרכים בהתאם.

הממשלה הייתה צריכה להשקיע בתשתיות להרחבה ולשיפור הכבישים. תאורה הולמת, תמרורים ברורים ופיתוח של תחבורה ציבורית מהירה ויעילה.

 

היה צריך להוסיף תקנים למשטרת התנועה. הרי ברור שאם יהיו יותר שוטרים בכבישים שיאכפו את חוקי התנועה, יותר נהגים ייסעו בצורה בטוחה. לא ייסעו במהירות מופרזת, לא יעקפו בצורה מסוכנת, לא ידברו בסלולארי בזמן נהיגה, ייתנו זכות קדימה למי שצריך, וכן הלאה.

 

האם זה קורה? מה פתאום?!

 

דוגמא נוספת, החינוך בישראל. כולם הזדעזעו מתוצאות הסקר הבינלאומי האחרון שמציב את מדינת ישראל במקום גרוע. בסקר העולמי הקודם המצב לא היה הרבה יותר טוב. אז מה?

מישהו עשה משהו בנידון?

האם הגדילו את מספר שעות הלימוד?

האם הקטינו את מספר התלמידים בכיתה?

האם הכניסו שיטות לימוד מתקדמות?

האם השקיעו בתלמידים מצטיינים או מחוננים או שהבינוניות חוגגת?

 

האם מישהו בשלטון עשה משהו כדי לעודד שיפור במצב החינוך בארץ? לא שידוע לי.

מאז שיש לי ילדים במערכת החינוך בישראל השיפור היחיד שאני מכירה הוא ב"איכות" השביתות.

השביתות הולכות ומשתפרות עם השנים. יותר ארוכות, יותר אלימות ויותר מקיפות.

 

הכי מוצא חן בעיני מה שכתוב בסוף המכתב.

"לכל משתתף תוענק תעודת הוקרה בהנפקת השירות הבולאי."

 

חבל על הכסף ועל העצים שיכרתו כדי לייצר את התעודות האלה. למה זה טוב?

הייתי מעדיפה כוס קפה ושוקולד על תעודה. התעודה תלך ישר לאשפה.

מקפה ושוקולד לפחות הייתי נהנית.

 

אבל משפט המחץ נמצא בסוף הדף.

"על פי חוק, חובה על הציבור לשתף פעולה עם סוקרי הלמ"ס"

 

אהה, כאן יוצא האמת לאור. לא יעזור לי אם אני לא רוצה להשפיע ואני לא רוצה להשתתף בסקר. על פי חוק אני חייבת להשתתף ואין לי חופש בחירה.

 

על זה נאמר:

"יש אמת ויש שקר ויש סטטיסטיקה."

 

נכתב על ידי , 10/12/2008 22:54   בקטגוריות שחרור קיטור, תאונות דרכים, חברתי, מפקד האוכלוסין  
106 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-14/12/2008 12:10




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)