לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2009

לחיות ביחד בשקט


אני מלמדת 2 קורסים בתכנית להכשרת ספרנים-מידענים. הלימודים נמשכים 3 שנים. אני מלמדת 2 כיתות כל שנה. שנה ב' קורס במשאבי מידע דיגיטליים, הכוונה למאגרי מידע וקטלוגים מקוונים ושנה ג' מבוא לבניית אתר אינטרנט לספרייה.

 

קהל הסטודנטים מאד מגוון. יש בעיקר תלמידות, אבל פה ושם יש גם תלמידים. הם באים מכל חלקי הארץ ומהווים מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית כולה. יש חילוניים ויש דתיים, ערבים ויהודים, עולים חדשים וותיקים וכולנו לומדים ביחד.

 

אנחנו לא מדברים פוליטיקה, לא בין ימנים לשמאלנים ולא בין יהודים לערבים. אין לי מושג מה הדעות הפוליטיות של כל אחד, זה גם לא רלבנטי.

יש דו-קיום דה פקטו בכיתות.

 

גם לא נהוג לדבר פוליטיקה עם העמיתים בעבודה. לא בין יהודים עם דעות שונות מאד ולא בין ערבים ליהודים. לא עם מורים, לא עם ספרנים ולא עם עובדים ממחלקות אחרות. אנחנו מדברים על עבודה, משפחה, אוכל, יוקר המחייה, קניות, אבל לא על פוליטיקה.

אנחנו אדיבים אחד לשני, מתבדחים ביחד, יוצאים לטיולים של העבודה ביחד ומאחלים אחד לשני רק דברים טובים.

יש דו-קיום דה פקטו בחיי היום יום בעבודה.

 

ראיתי את המצב הזה בכל מיני מקומות אחרים בירושלים. מחוץ לירושלים אני לא מכירה, אבל אני מתארת לעצמי שגם במקומות אחרים זה ככה. בבית חולים הדסה ראיתי אחיות יהודיות דתיות וערביות דתיות עובדות ביחד, מדברות ביחד, אוכלות ביחד, אפילו נראות אותו הדבר. שתיהן לבושות לבן מכף רגל עד ראש, רק צורת כיסוי הראש מבדילה ביניהן.

יש דו-קיום דה פקטו בחיי היום יום בין האנשים בכל מיני מסגרות.

 

תסלחו לי אם אני נשמעת נאיבית, אבל לא ברור לי איפה הכל משתבש ומביא למצבי לחימה והרג?

נכתב על ידי , 9/1/2009 09:26   בקטגוריות דתיים חילונים, הרהורים ומחשבות, עבודה, דו קיום  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-15/1/2009 19:20




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)