אני מנסה להיות צרכנית נבונה, אך לא תמיד מצליחה במשימה. לרוב זה קורה בגלל שאין גיבוי חוקי לבקשות הצרכניות שלי. לכן שמחתי לקרוא שיש חוק חדש חוק "עסקה קצובה" שנכנס לתוקף השבוע.
החוק הזה קובע שספקי שירות לא יכולים יותר להאריך עסקאות קצובות בזמן או מתמשכות באופן אוטומטי, בלי לקבל קודם את הסכמת הלקוח. בנוסף החוק מחייב את החברות להודיע ללקוחות מבעוד מועד על תום העסקה.
הנה עיקר סעיפי החוק מתוך אתר TheMarker :
לא מזמן יצא לי לריב עם ספק האינטרנט שלי על הנושא הזה בדיוק. התחייבתי לפני שנה לעסקה טובה עם ספק אינטרנט. מכיוון שהזמן עובר מהר, לא שמתי לב שתקופת העסקה הסתיימה. באופן אוטומטי החברה המשיכה לחייב אותי על השירות, אבל במחיר כמטע כפול ממה ששילמתי לפניכן. כאשר פניתי לנציג השירות בטענה שלא היו בסדר שלא הודיעו לי שהמבצע הסתיים, הוא ענה לי באדיבות מופתית "אצלנו לא נותנים שירות כזה".
אין שום חובה להודיע לי שתקופת ההתקשרות הסתיימה ואם אני לא עוקבת אחרי החשבון זאת הבעיה שלי. כמובן שאמרתי לו יפה שלום והלכתי להתעניין אצל חברה מתחרה איזה תנאים הם מציעים לי.
בכנות, כמה אנשים בודקים בקביעות את החשבונות שלהם על כל פרטיו וזוכרים באיזה חודש התחילה ההתקשרות עם החברות השונות?
בנוסף, יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את זה, מכל מיני סיבות, גם אם היו רוצים.
אחד הדברים המעצבנים ביותר בתור צרכן זה להרגיש שחברה מסדרת אותך וגם חושבת שאתה בכיס שלה. כך הרגשתי אחרי אותה שיחה.
באותו הקשר מרגיזים אותי 2 תופעות נוספות.
- נציגי שירות של אותן חברות יכולים להתקשר אליך בכל שעות היום והלילה כדי להציע לך שירותים חדשים. אבל חס וחלילה שיתקשרו כדי להודיע שתקופת השירות הסתיימה ואולי להציע מבצע נוסף.
- אין התייחסות או הערכה לוותק ברוב החברות. בדרך כלל המבצעים המפתים הם ללקוחות חדשים בלבד. אולי הגיע הזמן לתת תגמול על וותק או נאמנות לחברה, במקום להבריח את הלקוחות לחברה אחרת, כי שם יהיו לקוחות חדשים ויקבלו תנאים טובים.
עם החוק החדש אני מצפה שהחברות העסקיות ישנו את ההתייחסות שלהם ללקוחותיהן.
ניצחון קטן לצרכנים!