לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2009

פרידות


 אין לי יותר כוח לפרידות.

בכל מקום מדברים, כותבים או מתכוננים לפרידות. פרידות מכל הסוגים.

 

בעבודה אני מקבלת הזמנות לאירועי סוף שנת הלימודים. נפרדים מתלמידים שסיימו ללמוד, ממרצים שסיימו ללמד, מעוד שנת לימודים המסתיימת מהר מדי. מתי הזמן התחיל לטוס ככה?

התרגלתי לנוכחות של הארטיסט במכללה. הוא מסיים השנה ללמוד ואני מאחלת לו הרבה הצלחה. אתגעגע אליו, לביקורי הפתע שלו בספרייה ולהפסקות הקפה שלנו.

 

בבלוג של ג'וליאטה, שחוזרת לארץ אחרי 6 שנים בהולנד, אני קוראת על קשיי הפרידה שלהם מהחברים המקומיים שם. כמובן שזה מעורר בי געגועים למשפחתי ולחבריי בחו"ל.

 

ראיתי את הסרט המצוין "פרידות". הנושא המרכזי בסרט הוא הפרידה הקשה מכל, הפרידה מהחיים. או להגיד את זה יותר נכון, הפרידה של בני המשפחה מיקיריהם בטקס לפני הקבורה.  לאחרונה אני מרגישה שאני חיה בסרט הזה. אין לי מושג מה קורה שם למעלה עם החשבונות של הקב"ה, אבל מאז חול המועד פסח אני הולכת כל הזמן להלוויות ולביקורי תנחומים. נכון שמדובר בעיקר באנשים מבוגרים וזו דרכו של העולם, אבל נעים זה לא.

 

בתי מסיימת כיתה י"ב ואנחנו נפרדות מבית הספר. כל כך התאכזבתי ממערכת החינוך הישראלית שהייתי בטוחה שארקוד משמחה ביום שבתי תסיים את לימודיה בתיכון. חשבתי שארגיש הקלה גדולה, אבל במקום זה אני מרגישה מועקה. בסוף החודש יש מסיבת פרידה בית ספרית ואני בטוחה שאתרגש נורא.

 

אני מאמינה שהדכדוך שלי קשור בעיקר לתאריך הגיוס המתקרב של בתי. בסופו של דבר, אחרי הרבה התלבטויות, היא החליטה להתגייס מיד לצבא. בלי דחייה, בלי מכינה או מדרשה, אמרה לא לשרות לאומי ומתגייסת בתחילת אוגוסט.

 

אני מרגישה שהכול קורה מהר מדי. אני רוצה אותה עוד קצת בבית. איך היא תסתדר בצבא? הרי היא שונאת מסגרות. לא הייתי בצבא, אני אפילו לא יכולה לדמיין לעצמי איך זה להיות חיילת. הכי חשוב לא להעביר אליה את הפחדים שלי.

 

אני מתארת לעצמי שאחרי שהיא תעזוב את הבית הכול יהיה שונה. אין לי מושג איך אתמודד עם המצב החדש וזה מפחיד אותי. האם אצליח בכלל להירדם בלילות כאשר היא תהיה בצבא?

 

נדמה לי שכבר אמרתי, אני לא אוהבת פרידות.

 

כמה קישורים לאתרים בנושא פרידות מכל מיני היבטים:

 

רגע לפני פרידה – אתר של משרד החינוך מחוז תל-אביב ומנהל החינוך של עיריית חולון

 

ברכות פרידה - אתר הברכות הישראלי

 

סיום שנת הלימודים - טקסים, מסיבות, פרידה, פעילויות, מזכרות וספר מחזור - מאגר מת"ל במכללת קיי-באר שבע

 

התמודדות ילדים עם מוות, אובדן ואבל

 

רשימת ספרי ילדים לסיום שנת הלימודים, פרידה והחופש הגדול

 

נכתב על ידי , 18/6/2009 01:15   בקטגוריות אמא, גלגל החיים, הרהורים ומחשבות, ילדים, משפחה, מתבגרים, רגשות, צבא  
73 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-27/6/2009 21:04




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)