לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2009

אני רוצה להיות אחרי השבת הזאת


לפני חודש כתבתי פוסט לכבוד יום ירושלים. דיווחתי שם שאני מרגישה שמאז בחירתו של ניר ברקת לראש עיר, ירושלים השתחררה מתחושת המועקה ששררה בה בשנים האחרונות, מאז השתלטות החרדים על העירייה ובריחת החילוניים למחוזות אחרים.

 

בעקבות הכוונה של ניר ברקת לפתוח את חניון ספרא בשבת, למרות התנגדות החרדים, אני חוששת מאד שהשמחה שלי הייתה מוקדמת מדי. החרדים מתכננים הפגנת ענק בשבת ומנגד תהיה גם הפגנה של הציבור שבעד פתיחת החניון בשבת.

 

למרות שאני שמחה שסוף סוף הציבור החילוני יוצא מאדישותו, אני חוששת מאד ממה שיקרה בשבת בזמן ההפגנות. מרגיזים אותו אמצעי התקשורת, שבמקום לנסות להוריד את הטונים ולפעול למען הרגעות הרוחות ממהרים לכתוב כותרות כמו "האם בשבת הקרובה שוב תבער ירושלים?"

מה הם צמאים לדם? חסרים בעיות במדינה?

 

אני מתפללת שרק לא יהיו נפגעים בשום צד וגם לא במשטרה. החרדים מתורגלים כל כך טוב בהפגנות כאלה ומביאים תגבור מסיבי של אברכים מערים סמוכות, שאני חוששת שלציבור החילוני לא יהיה צ'אנס.

 

לדעתי, גם הציבור החילוני צריך לגייס תמיכה מכל אזורי הארץ, לא רק מירושלים. הרי מי זקוק לחניון אם לא תיירים מחוץ לעיר שבאים בשבת לעיר העתיקה? זה מאבק של כל הציבור, לא רק של הירושלמים. מהרגע שהחרדים לא מסתפקים באוכלוסיה המקומית על הציבור החילוני לפעול באותה צורה. טוב לא יכול לצאת מזה. כולי תקווה שהמשטרה ערוכה לטפל במפגינים כדי למנוע פגיעות בנפש.

 

מה דעתי על הנושא?

אני אישה דתיה, שומרת שבת ונגד חילול שבת. הלוואי שכל עם ישראל היה שומר שבת כהלכתו.

 

אבל, אני גם ריאליסטית ויודעת שזה לא המצב. יש הרבה יותר חילוניים מאשר דתיים והם נוסעים בשבת. זאת עובדה. נוסעים ולא משנה אם יפתחו חניון או לא יפתחו חניון. במצב הנוכחי אין פתרונות חנייה באזור העיר העתיקה ואנשים חונים בצורה מסוכנת ומסכנים אחרים. חייבים למצוא להם פתרון הולם.

 

אני שמחה שמבקרים חילוניים באים לעיר הקודש. כאשר באים לירושלים מתחברים למסורת ולשורשים היהודיים. מבקרים במקומות הקדושים, מקבלים שיעור מולדת, יש כאלה שגם יתפללו בכותל. לדעתי זה עדיף על בילוי בפאב או כל בילוי אחר.

 

ההפגנות של החרדים רק גורמות לחילול שבת עוד יותר המוני. אלפי שוטרים, ביניהם גם שוטרים דתיים, נאלצים לעזוב את משפחותיהם ולעבוד בשבת. איך אפשר להסביר לילדים של אותם שוטרים שהאבא שלהם לא איתם בשבת בבית הכנסת ובארוחות שבת בגלל הפגנות של אנשים דתיים אחרים?

 

מילא אם מפגינים נגד משהו שפוגע בהם אישית אפשר עוד להבין. אבל למה פתיחת חניון, ללא חילול שבת בלי לגבות תשלום על החנייה, צריך להפריע להם יותר מאשר החנייה על המדרכות?

אני לא מבינה.

 

האם הם לא מודעים שההתנהגות שלהם רק מגבירה את השנאה נגד הדת והדתיים?

שהפגנות כאלה רק מרחיקים את עם ישראל עוד יותר מהיהדות? אני יודעת שהציבור החילוני בדרך כלל לא מבדיל בין סוגי דתיים ולא מודע שיש הבדלים מהותיים ביניהם.

 

בעיקר מפריע לי ששוכחים שתורת ישראל היא של עם ישראל כולו ולא רק של החרדים.

כולנו עמדנו וקיבלנו את התורה בהר סיני, לא רק לובשי השחורים.

 

אני מאחלת לכולנו שבת שלוה ושקטה. אישית, אני אגביר את תפילותיי השבת למען אהבת חינם בתקווה שתפילותיי יתקבלו.

נכתב על ידי , 26/6/2009 00:24   בקטגוריות דתיים חילונים, דתיים- חרדים, ירושלים, הרהורים ומחשבות, יהדות  
64 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-30/6/2009 20:54




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)