לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2009

לטיול יצאנו


במקום העבודה שלי יש מסורת יפה של טיולי עובדים. בחופשת סמסטר חורף יש טיול קצר לעובדים בלבד ובקיץ יש חופשה מאורגנת בת 3 ימים עם בני המשפחה. העובדים משלמים מחיר מסובסד ובני המשפחה מחיר קבוצתי.

 

יש לנו וועדת תרבות שמארגנת את כל החופשה, כולל לינה, טיולים ופעילויות. וועדת התרבות עושה עבודה נהדרת. כל פעם מגיעים למקומות מיוחדים, כולל כאלה המתאימים לקבוצות, שלא הייתי מגיעה אליהם לבד.

 

כאשר הילדים היו צעירים הם היו מצטרפים אלינו, אבל מאז שגדלו רק זיס ואני יוצאים לטיול. גם הילדים הגדולים האחרים של הקולגות שלי לא באים יותר ויש דור חדש של ילדים שבאים לטיולים עם הוריהם. לנו מאד נחמד לראות אותם. לגיבוש אין יותר טוב מזה והאווירה תמיד מאד נעימה.

 

השנה בילינו במלון חוף נחשולים השוכן על אחד החופים הכי יפים בארץ, חוף דור. המלון ממש על החוף עם אווירה פסטוראלית ואוכל טעים. אמנם החדרים הזוגיים קטנים וצפופים, אבל לפני כל חדר יש מרפסת עם כסאות נוח ושולחן. פיסת גן עדן. בלילה ישבנו על החוף, רגועים, בשקט, נהנים מרחש הגלים והתבוננות בכוכבים הנראים הרבה יותר זוהרים מאשר בעיר.

 

ביום הראשון של הטיול, בדרך לצפון, בילינו במי קדם - פארק אלונה. "מי קדם הינה נקבת מים תת-קרקעית, חלק ממערכת המים לקיסריה בתקופה הרומית-ביזנטית". הולכים בנקבה בקומה זקופה, במים שגובהם בין 40 ל-70 ס"מ בערך 300 מ"ר. בילוי נהדר ליום קיץ חם.

 

ביום השני נסענו למוזיאון ראלי בקיסריה.

 

ציטוטים מתוך האתר:

 

מוזיאון ראלי 1

המוזיאון בקיסריה מייסודו של מר הארי רקאנטי שוכן במבנה מפואר בסגנון ספרדי קלאסי קולוניאלי מרהיב עין, נשקף אל גן פסלים גדול, עצים וים. המוזיאון כולל מספר אולמות בהם אומנות לטינו-אמריקאית ואירופאית מדרום ומרכז אמריקה. רוב האוספים המוצגים נמנים עם הזרם הסוריאליסטי. בקומה השנייה 23 פסלים של האמן הספרדי סלבאדור דאלי משם ניתן לעבור למרפסת רחבת-ידיים, מסוככת, ובה רחבת פסלים גדולה המשקיפה אל הים, ומבעד לקשתות של רחבת הפסלים ניתן להבחין באופק בקשתות אמת המים הרומית המפורסמת של קיסריה - האקודוקט . בקומה התחתונה מוצגת תערוכה ארכיאולוגית "חלומו של הורדוס" המתארת את קיסריה לתקופותיה.

 

 

מוזיאון ראלי 2 - "זיכרון ספרד"

באפריל 2007 נחנך מוזיאון מפואר חדש - ראלי 2 הנקרא "זיכרון ספרד" ונמצא בסמיכות למוזיאון ראלי 1 הוותיק . בתוך המוזיאון מוצגים ציורים קלאסיים מקוריים מהמאות ה- 16 עד ה-18 העוסקים בנושאים מהתנ"ך. החצר הגדולה בכניסה למוזיאון החדש בנויה בהשראת החצר המפורסמת בארמון אלהמברה הנמצא בגרנדה שבספרד. בכניסה מזרקות יפות והבולטת שבהם הינה מזרקת האריות שמפיהם זורמים מים כמו במזרקה המפורסמת בארמון אלהמברה. עוד ברחבה ניצבים פסלי שיש של הבולטים מיהודי ספרד כשלמה אבן גבירול, יהודה הלוי, הרמב"ם וברוך שפינוזה. כמו כן מופיעים פסליהם של אנשים חשובים שמוצאם מהאנוסים כמו כריסטופר קולומבוס, נוסטרדמוס ומיגל דה סרוונטס.


 

 



מול הכניסה למוזיאון ניצבת אנדרטת שיש גדולה (אובליסק) לזכר קהילות היהודים באיטליה ולזכר האיטלקים שהצילו יהודים במלחמת העולם השנייה.

 




אחרי הביקור במוזיאון נסענו לכפר הים מפרץ בנימין, חדרה, לבית של יהושע ואולגה חנקין. הבית שופץ ומתפקד היום כבית קפה-מסעדה חלבית כשרה. הבית נמצא על צוק ומהמרפסת נשקף נוף יפה לים.



 

     

 


 

ביום האחרון, בדרך הביתה, עצרנו לסיור וארוחת צהריים בפארק אוטופיה, פארק סחלבים מרהיב.

 

 

    



 

הגענו הביתה עייפים אך מרוצים.

הבעיה היחידה היתה שלא יכולתי לקום בבוקר כדי לחזור לעבודה. אני כבר מוכנה לחופשה הבאה.

 

 

נכתב על ידי , 16/7/2009 00:09   בקטגוריות אוטופיה, אמנות, חופשה, טיולים, מוזיאונים, מסעדות, נופש, מוזיאון ראלי, נחשולים  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-26/7/2009 16:55




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)