לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2010

דו"ח חדש על הרגלי עבודה של ספרנים


לפי דו"ח חדש שהתפרסם כאן, ספרנים בארצות הברית ובקנדה מבלים בממוצע 22 דקות ביום בקריאה של חומר מקצועי מודפס ועוד 10 דקות בקריאת בלוגים הקשורים לספריות.

 

ליתר דיוק ספרנים מבוגרים קראו יותר חומר מודפס לעומת ספרנים אקדמיים מתחת לגיל 30 שקראו יותר בלוגים.

אני לא מופתעת וכן מופתעת מהתוצאה. אני מופתעת שעוד קוראים כל כך הרבה חומר בדפוס. אני כמעט ולא קוראת פרסומים מקצועיים בדפוס יותר, אלא בעיקר מקורות מידע אינטרנטיים, כמו מאמרים אלקטרוניים ובלוגים.

 

Librarians who were at least 60 years old spent the most time reading print publications, at 31 minutes a day. Academic librarians 30 or under spent the most time reading library-related blogs, at 19 minutes a day.

 

 

מכיוון שמקצוע הספרנות/מידענות משתנה כל הזמן ומכיוון שמתפרסמים כל כך הרבה פרסומים במדיות השונות, קשה להישאר מעודכנים. אני רוצה להישאר מעודכנת ולקרוא חומר חדש, כי מי שלא הולך קדימה הולך אחורה, אבל בדרך כלל יש כל כך הרבה דברים אחרים לעשות בספרייה שאני לא מספיקה לקרוא כמה שהייתי רוצה ובוודאי שלא כל יום.

 

זאת אחת הסיבות שאני אוהבת להשתתף בכנסים מקצועיים. שם אני מקבלת טעימה מרוכזת ומעודכנת של מה הולך היום בתחום. חלק מהדברים לא רלבנטיים לעבודתי, כי ספרנות/מידענות זה תחום מאד רחב, חלקם מאד רלבנטיים ואפילו חיוניים וחלקם מעניינים וחשובים להשכלה הכללית המקצועית שלי.

 

הלוואי שהייתי יכולה להקדיש כל יום 30 דקות לקריאת חומר מקצועי. נדמה לי שרוב הספרנים בארץ במצב שלי, חוץ מספרנים בודדים באקדמיה. יש כל כך הרבה מה לקרוא וכל כך מעט זמן כך שכל גורם שמלקט עדכונים מקצועיים ומפרסם אותם עושה עבודה נהדרת לכל הספרנים/מידענים.

הניוזלטר של פורלוג צמתי מידע, אתר המידענים, מספק שירות כזה וכל פעם שאני מקבלת למייל את הניוזלטר שלהם אני מברכת אותם מחדש.

 

 

נכתב על ידי , 12/3/2010 00:44   בקטגוריות מידענים, ספריות, ספרנות -מידענות, עבודה  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-25/3/2010 19:05




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)