לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2010

כמה פוסטים כתבתי בראש


ולא הגיעו לבלוג. כמעט חודש לא עדכנתי את הבלוג ובקושי קראתי בלוגים אחרים. משום מה לא הייתי מסוגלת לקרוא או לכתוב עברית. כנראה עומס, עייפות יתר ועודף זמן מחשב בעבודה הכניעו אותי. חוץ מאשר להכין את השיעורים שאני מלמדת ולבדוק תרגילים, לטפל בענייני ספרייה דחופים ולענות על מיילים, לא הייתי מסוגלת לעשות כלום במחשב אחרי שעות העבודה. אה כן, שכחתי משהו, שיחקתי גם ביג'וולד בליץ' בפייסבוק, המשחק האולטימטיבי למוח שכבר לא מתפקד.

 

אפילו ביום ההולדת לבלוג, ב-8 לנובמבר, לא עדכנתי. תארו לעצמכם, אני כבר כאן 4 שנים. לא יאומן איך הזמן טס. דווקא לחוסר עדכון בבלוג-הולדת יש לי סיבה מוצדקת. הייתי בג'נבה עם זיס. כבר 35 שנה אני מנסה להפתיע אותו ביום הולדתו ולא מצליחה. חוץ מהעובדה שהוא לא אוהב הפתעות ולכן מזמן ויתרתי על הרעיון לארגן מסיבת הפתעה, הוא גם "מריח" כל דבר שאני מתכננת. השנה כמעט הצלחתי.

 

בתחילת אוקטובר היה מבצע של חברת אלעל לשלושה ימים שבהם אפשר היה להזמין טיסות במחירים מאד זולים. הזמנתי את הכרטיסים אחרי שביררתי עם אחיין שלי, שחי בג'נבה, אם נוכל להתארח אצלם. חוץ ממנו, אף אחד לא ידע שאני מתכננת את הנסיעה הזאת. לא סיפרתי לאף אחד. יותר מדי פעמים אנשים בטעות גילו לזיס את התכניות שלי ולכן הפעם החלטתי לשמור את הסוד קרוב ללבי. גם את הילדים שיתפתי בתכניות שלי רק קרוב מאד למועד הנסיעה. בכל זאת לא יכולתי לשמור את הסוד עד יום הנסיעה מכיוון שמבית הכנסת קלקלו לי את ההפתעה.

 

בבית הכנסת איפה שאנחנו מתפללים יש מנהג לערוך קידוש קהילתי בכל שבת מברכים. כל פעם קבוצה אחרת של משפחות אחראית לארגון הקידוש. אם זה לא מסתדר אפשר תמיד להחליף עם משפחה אחרת. פרשת תולדות, השבת בה היינו בג'נבה, הייתה שבת מברכים ולמזלי הרע יצא שאותה שבת היינו אנחנו בתורנות. בבית הכנסת מאד מסודרים ושולחים כמה ימים לפני שבת מכתב תזכורת לקבוצת המשפחות האחראית לקידוש. זיס ראה את המכתב ורצה ליצור קשר עם המשפחות האחרות כדי להתחיל בהכנות לקידוש. באותו רגע הייתי חייבת לגלות לו שלא נהיה בבית בשבת וכי אנחנו נוסעים לחו"ל לכבוד יום הולדתו.

 

כך יצא שהצלחתי בהפתעה רק חלקית, אבל זה יותר ממה שאי פעם הצלחתי עד היום. בסופו של דבר זה יצא לטובה, אחרת הייתי אני צריכה לארוז לו את המזוודה בלי שישים לב וקשה לי להאמין שהייתי מצליחה במשימה.

 

נסענו, היה כיף. ג'נבה עיר יפה מאד. מזג האויר די שיתף פעולה, חוץ מאשר יום אחד שבו ירד גשם.

העיר די קטנה, ממוקמת סביב אגם למאן ובאופק רואים את ההרים המושלגים הנמצאים במרחק נסיעה של פחות משעה. גן עדן.

יש בעיר בעיקר בנקים, חנויות שעונים ובוטיקים יוקרתיים. (חנות ספרים לא ראיתי.)

 

בנק רוטשילד - נראה לכם מוכר?
 

העיר העתיקה ציורית, כמו כל הערים העתיקות באירופה ומאד נהניתי מצבעי השלכת.

 

 

 

בית הכנסת המרכזי של ג'נבה



כמובן שעברנו ליד בניין האו"ם ולמרות כל מה שאני חושבת על האו"ם, זה מקום מאד מרשים.

שדירת דגלי כל האומות ופסל הענק של כסא עם רגל אחת שבורה, האנדרטה לנפגעי שדות מוקשים, מעוררים התרגשות.

  

מאד נהנינו עם הזוג הצעיר. אף פעם לא יצא לנו לבלות כמה ימים איתם. מקסימום כמה שעות מדי פעם, כאשר הם מבקרים בארץ וזה היה נחמד.

הלכנו להתפלל בשבת בבית חב"ד. שם גילינו עוד פעם כמה העולם היהודי קטן, כי בין המתפללים היה בן של חברים שלנו מבלגיה ומחותנים של חברים מירושלים.

 

חזרנו עייפים אך מרוצים ועם הרבה שוקולד. 

נכתב על ידי , 22/11/2010 22:43   בקטגוריות אירופה, חופשה, טיולים, יום הולדת, יום הולדת לבלוג, משפחה, נסיעות  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-27/11/2010 18:11




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)