לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2011

מבחנים - הצד השני של המטבע


השאלה הנצחית בסוף כל סמסטר היא האם לתת מבחן או עבודה בסיום הקורס.

מצד אחד מבחנים מאד מלחיצים, כפי שמעידים עשרות מאמרים ומחקרים בנושא "חרדת בחינות". מצד שני ככה כולם מסיימים בבת אחת את כל החובות לקורס ושלום על ישראל.

 

סטודנטים לרוב מעדיפים עבודות, משום מה זה נראה להם יותר קל ממבחן, אבל בפועל יש נטייה לדחות את כתיבתן והם סוחבים את החובות האלה עד סוף הדורות. לפעמים לא מגישים אותן בכלל וזה הכי חבל, כי אז לא מקבלים ציון על הקורס. עוד לא קרה שסטודנט לא סיים אצלי קורס עם מבחן. לעומת זאת כמעט בכל מחזור יש סטודנטים שלא מגישים עבודות.

 

לכן, לטובת הסטודנטים, איפה שאפשר אני נותנת מבחן. גם לי עדיף לסיים כמה שיותר מהר עם הגשת הציונים לקורס ולדעת שסיימתי איתו. הסמסטר לימדתי שני קורסים, שהסתיימו לפני שבועיים ב"ה. בקורס אחד נתתי מבחן ובשני עבודה, כי החומר הנלמד לא התאים למבחן.

 

אגלה לכם סוד, גם אני לא אוהבת מבחנים. לא קל לחבר מבחן. צריך למצוא את האיזון הנכון, שלא יהיה קל מדי ולא יהיה קשה מדי. אני נותנת את המבחן עם חומר פתוח. הם יכולים להביא את המחברות ולהיעזר במחשב, כך שהמבחן בא לבדוק מחשבה והבנה.

 

בשיעור האחרון עברתי איתם עוד פעם על החומר והסברתי להם בדיוק איך המבחן יהיה בנוי. המטרה העיקרית שלי היא שיידעו את החומר הנלמד וזה מה שהשאלות באות לבדוק.

 

אבל הסיוט הכי גדול שלי זה לבדוק את המבחנים ולתת ציונים. אני שונאת את הקטע הזה ומקבלת ממנו פריחה. המבחן היה בשבוע שעבר, אני רוצה לסיים לבדוק אותם הערב, אבל זה לוקח לי שעות. אני מתלבטת על כל ציון, מנסה למצוא סיבות לתת עוד נקודה פה ועוד נקודה שם, ללמוד על הסטודנטים זכות שהתכוונו לתשובה הנכונה, אפילו אם היא רק חצי נכונה. אם יש סטודנט שכל השנה היה בסדר, עשה את התרגילים והבין את החומר, אבל במבחן קצת זייף, אני מתחשבת בהישגים של כל השנה. אני ממש משתדלת לתת ציונים ברחמנות.

 

הייתה לי גם חוויה מאד נעימה שקשורה להוראה. סטודנטית משנה שעברה התקשרה אליי כדי לבקש עזרה עם קורס אחר שהיא לומדת עכשיו. היא רצתה לשלב בקורס הנוכחי חומר שהיא למדה אצלי ורצתה שאזכיר לה פרט קטן שהיא שכחה. כמובן שעזרתי לה. אחרי שסיימתי להסביר לה מה לעשות היא אמרה לי שבכל מני הזדמנויות בקורסים אחרים הסטודנטים מצטטים דברים שלימדתי אותם ושהם תמיד מזכירים אותי לטובה. מאד שמחתי, כי בנושא ההוראה יש לי קצת חוסר ביטחון ואני שואלת את עצמי אם אני באמת מורה מספיק טובה.

היא ממש עשתה לי את היום!

 

נכתב על ידי , 26/1/2011 20:25   בקטגוריות הוראה, לימודים, ספרנות -מידענות, עבודה  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-31/1/2011 14:33




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)