לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2011

סימני פסח ברחובות ירושלים


אפשר לדעת שפסח אוטוטו מתקרב לפי מה שמתרחש ברחובות ירושלים:

 

פחי זבל מלאים עד אפס מקום עם גלישה (לא) אלגנטית לקרקע. ריבוי חתולים מסביב לפחי אשפה, ביניהם חצופים שמתיישבים ממש בכניסה לבית.

 

מודעות של בני נוער שמציעים עזרה בניקיון, מכל סוג שהוא. במחירים טובים, כמובן.

 

תורים ענקיים ליד מתקנים לשטיפת מכוניות. יש גם יצירתיות בתחום – עברתי היום ליד מקום כזה עם שלט ענק "שטיפת מכוניות הוליסטית". תודו שזה מסקרן. צחקתי כאשר התברר לי שהכוונה לשטיפה ידנית, לעומת שטיפה במכונה, ואחר כך "עיסוי" ווקס. עוד מעט יקראו למקומות האלה "ספא למכוניות".

 

תורים במספרות – מכיוון שמנהג לא להסתפר בספירת העומר, המספרות בערב פסח מלאות וקשה להשיג תור. הסתפרתי לפני כמה שבועות וחשבתי שאספיק להסתפר עוד פעם לפני החג, אבל לא היה לי פנאי. כנראה שאגיע לל"ג בעומר עם שער יותר ארוך ממה שאני רגילה. לא נורא. זיס דווקא חיכה עד היום כדי להסתפר ואמר שהמצב היה סביר אצל הגברים, אבל די לחוץ אצל הנשים.

 

דוכנים איפה שאפשר למכור חמץ, ליד בתי הכנסת, ליד סופרמרקטים וכמובן קבצנים מכל סוג וצבע שאוספים כסף לקמחה דפסחא. יש גם עמדות להגעלת כלים, בעיקר בשכונות החרדיות. לי זה נראה מסוכן כל ההתעסקות הזאת עם מים רותחים, אבל מי שעושה את זה נראה מאד מתורגל.

 

בני נוער בסופרמרקטים שעומדים בפתח החנות ומבקשים מהנכנסים לקנות מוצר אחד נוסף, כשר לפסח, כדי לתרום לעניים.

 

שיחות ליד המדפים בסופר בענייני כשרות. "זה כשר לפסח או חמץ?" "אוףףףףף, זה לאוכלי קטניות בלבד!", "תראו איזה מבחר של מוצרים כשר לפסח, יש אפילו פסטה כשרה לפסח!"

 

יש הרבה מוניות "נשר", המורידים תיירים המגיעים לארץ לפסח. רואים תיירים ברחובות, במסעדות, בחנויות. שומעים שפות זרות וניסיונות לדבר עברית ולהסתדר, למרות הקושי שלהם עם השפה. בדרך כלל אני מרחמת עליהם ופונה אליהם בשפה שלהם כדי לעזור.

 

יש "תחיית המתים" של "דירות רפאים". באזור איפה שאני גרה יש לא מעט כאלה. אלה דירות שנקנו על ידי תיירים מחו"ל, שרוצים לחגוג את החגים בירושלים ויש להם את האמצעים לקנות דירה בעיר. הם גרים בהן, במקרה הטוב, רק בחגים ואולי גם בחופשת הקיץ. כל שאר השנה הדירות האלה עומדות ריקות.

זאת תופעה מעצבנת למקומיים, כי המחסור בדירות גורם לעלייה במחירי הדירות, לקנייה ולשכירות, כך שלזוגות צעירים ירושלמים כמעט בלתי אפשרי להשיג דירה בעיר. למרות ההבטחות של ברקת, לא ראיתי שום צעדים של העירייה לטפל בבעיה. אל תבינו אותי לא נכון, אין לי בעיה עם תיירים, להפך, אני מאד בעד "הסבר פניך לתייר", אבל זה לא צריך לבוא על חשבון התושבים המקומיים.

 

יש מבצעי התרמות לעניים. זאת הזדמנות נהדרת להיפטר מבגדים, חפצים, כלי בית וכו' שלא צריכים ויכולים לעזור למישהו אחר. יש מבצע כזה בבית הכנסת שלנו הערב. כבר אספתי לא מעט דברים לתרום וזה נותן הרגשה טובה. אפילו ל"אוגרים" שבינינו זה מאפשר להיפטר מדברים שכבר לא צריכים, כי זה הולך למטרה טובה ומקל עליהם את הפרידה מהחפצים שלהם.

 

בקיצור, יש בירושלים אווירת חג וזה כיף. אם לא אספיק לכתוב עוד פעם לפני החג, אני מאחלת כבר עכשיו לכולנו חג כשר ושמח ובעיקר שקט.

 

 

נכתב על ידי , 14/4/2011 18:19   בקטגוריות חגים, יהדות, ירושלים, פסח  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-20/4/2011 18:38




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)