לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

סגירת הספרייה הציבורית בקרית שמונה


כאשר שואלים את השאלה "מה המשאב הלאומי הכי חשוב בישראל?" התשובה היא בדרך כלל מאד קצרה: "האנשים!". או יותר נכון השכל, המוח, הידע והיצירתיות של האוכלוסייה בארץ. הרי לא סתם מדברים בדאגה על תופעת "בריחת המוחות" של המשכילים מישראל. אין לנו נפט, גז, זהב, יהלומים וכו', יש לנו רק הון אנושי.

 

רוב האנשים גם מסכימים עם הקביעה שיש פערים חינוכיים, חברתיים וכלכליים גדולים בין יישובי המרכז החזקים לבין היישובים בפריפריה. האוכלוסייה בעלת ההשכלה האקדמית, המתגוררת במרכז, מגיעה באופן כללי להישגים גבוהים יותר מאשר התושבים מהפריפריה. לכן יש צורך להשקיע בחינוך, לחזק ולטפח דווקא את האוכלוסייה שגרה בפריפריה, כדי להגדיל את ההון האנושי של מדינה ישראל.

 

אז אם קיימת כזאת הסכמה רחבה שיש להשקיע משאבים לצמצום הפערים בין האוכלוסייה המבוססת במרכז לבין האוכלוסייה החלשה בפריפריה, לטובת המדינה כולה, למה סוגרים את הספרייה הציבורית היחידה שיש בעיר קרית שמונה?

 

"ביום ד' הקרוב, 15.6.2011, תינעל הספריה העירונית של קרית שמונה. הסיבה - חוב של רשת המתנס"ים לנושים שונים. ההחלטה היא של בית המשפט המחוזי בנצרת עילית."

 

את הספרייה כבר רצו לסגור לפני שנה, אבל אז בנק הפועלים תרם, בנדיבות הראויה להערכה, את המימון להפעלת הספרייה למשך שנה שלמה. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות, לא?

 

ומה יש ליו"ר ועדת החינוך והתרבות זבולון אורלב להגיד על סגירת הספרייה בקרית שמונה

 

"הרשויות מטילות זו על זו את האחריות ומונעות מילדי קריית שמונה לקרוא ספרים. סגירת ספרייה היא פשע חמור יותר מלסגור בית ספר"


כאות מחאה על סגירת הספרייה הוחלט על ידי ועד המנהל של ארגון הספרנים והמידענים בישראל ולהשבית את כל הספריות בארץ ביום ד' – י"ג בסיוון 15.6.2011 – למשך שעה אחת בלבד בין השעות 13:00-12:00, לאות הזדהות עם תושבי קרית שמונה.

 

בספרייה בה אני עובדת כבר תלינו מודעה שנסגור את הספרייה למשך שעה. לשמחתי מנהלת המכללה הכירה בחשיבות השביתה ונתנה את אישורה להשבתת הספרייה. כל מי שהחינוך, התרבות, חופש המידע והמחקר חשובים לו צריך להזדהות עם המאבק הזה, כי אם הספרייה של קרית שמונה נסגרת אי אפשר לדעת איפה זה ייעצר.

 

בנוסף, סגירת ספריה בישוב עירוני כלשהו מהווה עבירה על חוק הספריות הציבוריות, חוק שמחייב גם את המחוקקים, את הרשות המבצעת ואת ראשי השלטון המקומי.

 

ישנה עצומה אלקטרונית באינטרנט שתישלח לראש הממשלה, לשר החינוך ולשרת התרבות. אנא היכנסו וחתמו על העצומה. חשוב להראות למנהיגנו שאנחנו לא מזלזלים בהון היחיד שיש לנו, ההון האנושי, ולא ניתן לסגור ספרייה ציבורית במקום שכל כך זקוק לה בלי מאבק.

 

http://www.atzuma.co.il/kiryatshmon

 

כמה אירוני שמחר מתחיל שבוע הספר העברי ובמקביל סוגרים את הספרייה הציבורית היחידה בעיר קרית שמונה. עצוב!

נכתב על ידי , 15/6/2011 00:48   בקטגוריות חינוך, חברתי, ספריה, ספריות, ספרייה ציבורית, ספרניות, ספרנים, ספרנות -מידענות, עבודה  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-18/6/2011 21:26




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)