לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2006

השיר "אנא בכוח" של עובדיה חממה


יום חמישי ה-8 לנובמבר היה היום שלפני קיום מצעד הגאווה בירושלים.

הפגנות, קללות, עלבונות, איומים, שריפת פחי זבל, כל המדינה סערה

 

נסעתי הביתה מהעבודה וכהרגלי הקשבתי לרדיו.

לא רציתי יותר לשמוע דיבורים על המצעד, רציתי רק מוסיקה, אז האזנתי לרשת ג'.

הקריינית הודיעה שהיא משמיעה שיר להרגעת הרוחות בשם "אנא בכוח", בלי אף פרט נוסף על השיר.

התחיל להתנגן שיר תפילה שמימי שהוקסמתי ממנו על המקום.

שיר תפילה שנכנס ישר לנשמה.

 

המילים של השיר הם פיוט של רבי נחוניא בן הקנה, "אנא בכוח"

נוסח הפיוט

אנא בכח גדולת ימינך תתיר צרורה

 

קבל רנת עמך, שגבנו טהרנו נורא

 

נא גבור דורשי יחודך כבבת שמרם

 

ברכם טהרם רחמי צדקתך תמיד גמלם

 

חסין קדוש ברב טובך נהל עדתך

 

יחיד גאה לעמך פנה זוכרי קדשתך

 

שועתנו קבל ושמע צעקתנו יודע תעלומות

 

בקבלה מייחסים לפיוט הזה כוח רב וסגולות טובות.

 

הייתי חייבת לשמוע את השיר עוד פעם.

 

בבית התחלתי לחפש את השיר באינטרנט, עם המעט מידע שהיה לי, ו...לא מצאתי כלום.

שום זכר לשיר.

חשבתי לעצמי, איך זה יכול להיות שאף אחד לא מתעניין בשיר היפה הזה.

לא ויתרתי, המשכתי לחפש.

אחרי מאמצים רבים מצאתי את השיר באתר של יוסמיוסיק.

 

השיר הולחן על ידי עובדיה חממה.

 

איתרתי את הדוא"ל של עובדיה באתר ושאלתי אותו איפה ניתן להשיג את הדיסק.

תוך זמן קצר קיבלתי תשובה בלתי צפויה:

 

"תודה על תגובתך מחממת הלב.

צרפי לי נא כתובת דואר רגיל למשלוח ואעניק לך את התפילה שהלחנתי במתנה.

בברכה חממה עובדיה"

 

עשיתי זאת ואכן קיבלתי את הדיסק בדואר.

כל כך התרגשתי.

פשוט מדהים. 

 

המלחין צירף לדיסק מכתב בכתב ידו שבו בין היתר כתב:

"שמחתי מאוד נוכח הפירגון שלך וזוהי זכות גדולה מאד לי להעניק לך תפילה זו

(אותה הלחנתי ועיבדתי) על כל סגולותיה לטובה."

 

אדם נדיר. איזה צניעות.

 

אני לא מפסיקה להקשיב לשיר והוא מרגש אותי כל פעם מחדש.

 

המוסיקה מזכירה לי את השירים של לנרד כהן.

מקווה שתהיה לי חוויה דומה כאשר אשמע את הדיסק החדש "שמים וארץ" שאמור להגיע לחנויות במהלך חנוכה.

 

בחיים קורים דברים מוזרים, מין כדורי שלג שמתחיל בקטן והופך בסוף למפולת שלגים.

 

אחרי שקיבלתי את הדיסק השיר התחיל להתפרסם.

  • שלשום ואתמול השמיעו את השיר בתכנית "פותחים ערב" של שמעון פרנס בגלי צה"ל.
  • היום שמעון פרנס ראיין את חממה בתכנית שלו "פותחים ערב" ברדיו.
  • עשיתי חיפוש  נוסף באינטרנט ומצאתי שעוד אנשים התוועדו לשיר וכתבו עליו.
  • יש לעובדיה חממה אתר שבו אפשר לשמוע את הפסקול של השיר. (איכות לא משהו לצערי.)

בקיצור, פתאום כולם מדברים על השיר הזה.

 

אני מאד שמחה בשביל עובדיה חממה ואני מאחלת לו הרבה הצלחה.

 

שיזכה להלחין עוד הרבה שירים יפים כמו "אנא בכוח".

שסגולות התפילה יעזרו לכל עם ישראל.

  

נכתב על ידי , 5/12/2006 20:21   בקטגוריות אופטימי, מוזיקה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-19/10/2009 16:27




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)