לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2007

ספרנים בקולנוע


 

 

רייצל וייז בסרט המומיה

 

לכל מקצוע יש דימוי בחברה.

 

לכל מקצוע יש את אוסף הבדיחות שלו. יש מקצועות שהבדיחות מתייחסות אליהם בצורה

 

מרושעת במיוחד. לא שמעתי הרבה בדיחות מפרגנות על פוליטיקאים, כנראה המקצוע

 

המושמץ ביותר בבדיחות.

 

 

 

אני מתארת לעצמי שכל אחד בודק איך מתייחסים למקצוע שלו בספרים, בסרטים, בתקשורת,

 

בפרסומות, בבדיחות  ובחברה בכלל. אישית, אני מאד שמה לב איך מתייחסים למקצוע שלי,

 

ספרנות, בכל המקומות האלה.

 

אני מיד, כמעט אינסטינקטיבית שמה לב להופעה של דמות ספרנית באמצעי התקשורת.

 

פרסומות עם ספרנים ישר צדות את העין שלי.

 

 

 

אם אני רואה סרט עם אירוע חברתי שבו אנשים מספרים על המקצוע שלהם, ב-90%

 

מהמקרים אני לא אזכור עד סוף הסרט מה היה המקצוע של כל אחת מהדמויות.

 

אולם, אם יש ספרנים ביניהם, אני אזכור אותם, גם הרבה זמן אחרי שראיתי את הסרט.

 

 

 

אחת הדמויות הספרניות האהובות עליי מככבת בסרט "המומיה".

 

אווילין (רייצ'ל וויז) היא ספרנית מומחית לתרבות מצרים עתיקה, שקוראת כתב הירוגליפי .

 

בסרט ריק אוקונל, (ברנדון פרייז'ר) הרפתקן אמריקני נועז המשרת בלגיון הזרים הצרפתי,

 

חושף במקרה     את הריסות עיר המתים הפרעונית אמונאפטרה. אוולין משכנעת אותו לצאת

 

לעיר המתים במטרה לחפש את "ספר החיים", אבל מעלה דווקא את "ספר המתים" ואיתו

 

את המומיה אימהוטפ - קללה בת 3000 שנים. המומיה קמה לחיים במטרה להחיות את

 

אהובתו ולהטיל הרס על העולם.

 

 

 

אוולין חכמה, יפה, חזקה ואמיצה.

 

היא גם קצת מגושמת ומצליחה להפיל את כל המדפים בספריה בסצנה הראשונה של הסרט.

 

הקטע הזה של הסרט מצחיק אותי מאד.

 

 אני מדמיינת לעצמי מה היה קורה אילו אני הייתי עושה דבר כזה בספרייה שלי.

 

 

 

מכיוון שאני ספרנית, ויש לנו עיוות מקצועי כזה שגורם לנו להביא מקורות מידע לכל נושא אפשרי,

 

אני מביאה פה גם מבחר מקורות המתייחסות לנושא של דמות הספרן בקולנוע.    

 

 

 

    * רשימה של סרטים בהם מופיעים ספרנים:

 

Librarians in the Movies, An Annotated Filmography  Maintained by Martin Raish David O. McKay Library, Brigham Young University - Idaho

 

http://emp.byui.edu/raishm/films/introduction.html

 

 

 

    * באתר של Martin Raish     יש רשימה ביבליוגרפית של מאמרים בנושא של ספרנים בקולנוע:

 

http://emp.byui.edu/raishm/films/bibliography.html

 

 

 

* הרשימה הזאת כוללת סרטים שבהם מככבים ספרנים וגם סרטים שאין בהם ספרנים,

 

אבל מתרחשים בספריות:

 

Movie Librarians: Notable Librarians & Libraries in Films

 

http://home.earthlink.net/~movielibrarians    /

 

 

 

    * מאגר מידע מקוון על סרטים עם ספרנים:

 

Film Librarian – an online database of films featuring librarians

 

http://www.filmlibrarian.info    /

 

 

 

    * מאגר קולנוע ענק -  תוצאות חיפוש במאגר הזה של המילה      "LIBRARIAN"    :

 

Internet Movie Database. – IMDb

 

http://us.imdb.com/keyword/librarian/

 

  

 

    * מאמר על דימוי הספרן הסטריאוטיפי בקולנוע:

 

The Librarian Stereotype and the Movies by Stephen Walker and V. Lonnie Lawson MC Journal: The Journal of Academic Media Librarianship, v1 no.1, Spring 1993:16-28.

 

http://wings.buffalo.edu/publications/mcjrnl/v1n1/image.html

 

  

 

    * ניתוח קצר על דימוי הספרן בסרטים:

 

     The image of librarians in the media. Librarians in the movies

 

http://www.slais.ubc.ca/courses/libr500/03-04-wt1/assignments/www/K_Mulhern/movies.htm

 

 

 

* אתר על דימוי הספרן במדיה, באתרים, ספרים ובסרטים:

 

Cool librarians

 

http://valinor.ca/waycool.html

 

 

 

נכתב על ידי , 17/4/2007 20:26   בקטגוריות ספרנות -מידענות, סרטים, אני, עבודה, ספרניות, ספרנים  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של --- ב-14/9/2007 09:05




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)