לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2007

בהמשך לפוסט הקודם - תוכנות לניהול ספריה


באחת התגובות לפוסט הקודם סמדי המליצה לצפות בסרטון פרסומת של ספריה אקדמית בקנדה.

הסרטון באמת נחמד ומה שהכי מצא חן בעיני הוא שהשחקנים והזמר בסרטון כולם ספרנים באותה ספרייה.

הם חמודים, שרים רוקדים ובעיקר ניכר עליהם שהם ממש נהנו להשתתף בסרטון.

ניסיתי לדמיין את ספרני הספריות האקדמיות בארץ מככבים בסרטון כזה ולא הצלחתי.

(סטריאוטיפים, דעות קדומות... נו, נו, נו ביילע, לא יפה לחשוב ככה, לא כולם מרובעים כמוך).

 

יש כמה שניות בסרטון איפה שרואים על המסכים של הספרנים את תוכנת ניהול הספרייה

אשר בה הם משתמשים לבצע השאלות. סיקרן אותי לדעת באיזה תוכנה הם משתמשים.

מה לעשות, מסקרנים אותי פרטים מקצועיים כאלה.

למרות שרואים את התוכנה רק כמה שניות, עיני הנץ שלי (ביחד עם המשקפיים המולטי-פוקאליים

החדשים, שעלו הון תועפות) הבחינו שהתוכנה לא מוכרת לי.

 

זאת הזדמנות טובה לספר לכם קצת מה אני עושה בספריה. אחד מתפקידיי הוא להיות אחראית

על התפעול השוטף של תוכנת ניהול הספרייה. קיימות מגוון תוכנות כאלה בעולם.

הספרייה שלנו משתמשת בתוכנת אלף של חברת אקס ליבריס.

"אלף" מוכרת לכל הסטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים בישראל. התוכנה שפיתחה

החברה משרתת את הספריות האקדמיות בישראל וגם ספריות רבות בחו"ל.

 

אקס ליבריס התחילה את דרכה בשנות ה-80 כמענה לצורך של ספריית האוניברסיטה

העברית בקטלוג ממוחשב בעברית. את הבסיס שלה יצר צוות של מתכנתים וספרנים.

מטרתם הייתה פיתוח תוכנה ידידותית רב-לשונית לניהול הספריות.

 

תוכנת אלף עברה פיתוחים רבים עד שהגיע לגרסה הנוכחית הנקראת אלף 500.

החברה התפתחה מחברה מקומית קטנה לחברה בינלאומית המגלגלת מיליונים.

בשנה שעברה אקס ליבריס נרכשה על יד קרן השקעות אמריקנית פרנסיסקו פרטנרס

(Francisco Partners), תמורת 62 מיליון דולר!

 

מה עושים באמצעות "אלף"?

לגבי האוסף -  מנהלים את רכישת הספרים וכתבי העת, קטלוגם והשאלתם.

בעזרתה גם מנהלים את קובץ הקוראים, קובץ הספקים, השאלה בין-ספרייתית

והרבה פונקציות נוספות שאין כאן מקום לפרט אותן.

 

מדובר על תוכנה מסובכת עם המון אפשרויות. היא מבוססת על מסד נתונים עם הגדרות רבות

שיש להתאימן לכל ספריה וספריה.

התוכנה מצריכה תחזוקה שותפת, חלק אני עושה וחלק החברה עושה על פי בקשות הספרייה.

אני אמורה להכיר את מגוון האפשרויות של התוכנה ולדעת להפעיל אותן בצורה היעילה ביותר לספרייה.

 

לכן הסקרנות שלי לגבי התוכנה שראיתי בסרטון. אז כתבתי להם מייל.

הצגתי את עצמי, סיפרתי להם שראיתי את הסרטון ושנהניתי ממנו ושאלתי באיזה תוכנה הם משתמשים.

הם ענו לי מיד באדיבות והתרגשו מהמכתב שלי. הספרנית שענתה לי מופיעה בסרטון.

 

We are currently using Voyager for cataloguing and Circulation  

Glad you liked the video! …It's so nice to get a question from so far away,

I was telling a few of my colleagues… We did have a lot fun making the video. 

I was one of the women in the video, my talented friend Mike was the singer

 

נחמד נכון? מנפלאות הבלוגוספירה!

 

הם משתמשים בתוכנתVoyager  של חברת Endeavor.

הקטע הוא שהחברה הזאת גם נרכשה על ידי הפרנסיסקו פרטרנרס ומוזגה עם חברת אקס ליבריס.

מסתבר שתוכנות לניהול ספריות הם מצרך מבוקש!

 

באקס ליבריס טוענים שימשיכו לפתח את שתי התוכנות, אל"ף ו- Voyager בשנים הבאות.

למרות ההצהרות האלה, אני צופה שבעתיד תפותח תוכנה אחת חדשה לגמרי.

השאלה רק מתי ואיך יקראו לה. 

נכתב על ידי , 24/4/2007 09:46   בקטגוריות אני, ספרנות -מידענות, עבודה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-29/4/2007 08:59




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)