לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2007

דירה להשכיר


דירה להשכיר

בעתיד הקרוב לא יהיה לי הרבה זמן לבלוג, כי אנחנו חייבים לעבור דירה בסוף החודש.

לא כתבתי אף פעם על נושא הדיור מכיוון שזה נושא כאוב, מעיב, מעצבן ומורט עצבים שמעסיק

אותנו בארבע השנים האחרונות.

 

לא אלאה אתכם בכל הפרטים של הסיפור, זה ארוך מדי וגם אין לי כוח לזה.

 

גרנו בדירה שלנו בשכונה ירושלמית אשר עברה שינויים דמוגראפיים שלא התאימו לנו.

בעקבות החלפת שכנים בבניין החיים שלי נהפכו לסיוט. על כן מכרנו את הדירה שלנו ותכננו

לקנות דירה בקרבת מקום לאחותי.

 

מאז חוסר המזל רודף אותנו.

מיד אחרי שמכרנו את דירתנו, מחירי הדירות בירושלים התחילו לעלות בצורה מטורפת.

(אל תשאלו אותי למה לא קנינו קודם דירה אחרת, זה לא לבלוג)

האחראים לזינוק המחירים הם תושבי חוץ אשר קונים דירות בירושלים "שיהיה".

בינתיים הם נשארים בחו"ל, אבל קונים דירות שיהיה להם לאן לברוח אם יתגבר האנטישמיות בארצם.

הישראלים לא יכולים להתחרות בהם.

כך שכונות שלמות בירושלים, כמובן הכי יפות, הופכים לשכונות רפאים מכיוון שלא גרים בהן.

 

מכיוון שמכרנו את דירתנו ולא מצאנו דירה אחרת לקנייה, נאלצנו לעבור לדירה שכורה.

חשבנו שתוך שנה נמצא דירה לקניה ונעבור אליה.

אולם, זה לא קרה. אני יכולה לכתוב ספר על כל הסיפורים שקרו לנו בזמן החיפושים.

 

אני מודה, יש לנו דרישות המקשות על מציאת דירה.

הגבלנו את עצמנו לאזורים מסוימים בירושלים, קרוב לאחותי ולחברים שלנו.

הבעיה העיקרית היא שאנחנו מחפשים דירה שתהיה או בקומה עליונה (עם מעלית) או

בקומת קרקע. אני לא רוצה דירת סנדוויץ', בין 2 קומות, היות שאני נורא נורא רגישה

לרעש בכלל ושל שכנים בפרט.

 

גם במקרים שמצאנו דירה לטעמינו, וזה קרה לנו מספר פעמים, העסקה התפקששה

מסיבה זו או אחרת.

בעיקר נתקלנו באנשים שחזרו בהם ברגע שאמרנו שאנחנו מעוניינים לקנות את הדירה.

אחרים העלו את המחיר ברגע שהסכמנו למחיר שביקשו בהתחלה.

מילה לא הייתה מילה, הבטחה לא הייתה הבטחה, הדהים אותנו לראות עד כמה אנשים

נהיים חסרי יושר ברגע שמדובר בכסף.

שלא לדבר על המתווכים. חוץ מכמה צדיקים בסדום רוב המתווכים שפגשנו לא היו אמינים.

 

במקרים אחרים היו בעיות חוקיות עם הדירה, חריגות בנייה, תוספות שנבנו בלי רישיון וכד'.

לפעמים היה מדובר בדירת ירושה, ולא הייתה הסכמה בין היורשים לגבי המחיר או אפילו

המכירה עצמה.

 

ואז קרה הדבר הכי נבזי. בעל הבית של הדירה שאנחנו גרים בה בשכירות כיום מכר את הדירה

ולא סיפר לנו!

היינו המומים, מכיוון שהוא הבטיח לנו שהוא לא מוכר את הדירה, אחרת לא היינו שוכרים אותה.

בנוסף הוא עוד לקח מאיתנו שכר דירה עבור התקופה שהדירה כבר הייתה מכורה.

 

נודע לנו במקרה, כאשר שמאי של בנק למשכנתאות צלצל על מנת לקבוע זמן לראות את הדירה עבור

הקונים שרצו לקחת משכנתא. לא יאומן כי יסופר.

 

בחוזה השכירות שלנו הייתה אופציה להארכת השכירות לשנה, והודענו לבעלים החדשים שאנחנו מעוניינים

להאריך את השכירות, אבל הם לא הסכימו.

 

בקיצור, לפני חודש בערך הבנו שאנחנו חייבים לחפש דחוף דירה אחרת לשכירות.

ואז בעלי חלה ועבר ניתוח ושבועיים של חיפושים הלכו לנו.

 

ביקשנו מבעלי הדירה שייתנו לנו הארכה של חודש אחד, אבל גם לזה הם לא הסכימו.

השורה התחתונה היא שבעוד שבועיים אנחנו צריכים לפנות את הדירה שאנחנו גרים בה,

כאשר כבר מאוחר מאד למצוא דירה פנויה במצב טוב ובמחיר סביר.

 

אנחנו מבלים את זמנינו באתרים של שכירות, בטלפונים למתווכים, ובניסיון לארגן

חברת הובלות וכל הדברים האחרים הנחוצים למעבר דירה כאשר עוד אין לנו דירה

לעבור אליה.

 

אני יוצאת מדעתי. במיוחד קשה לי בגלל הילדים. החוסר יציבות הזאת לא טובה להם.

הם רוצים כבר פינה משלהם, חדר שיכולים לעצב ולצבוע איך שרוצים ולא להיות תלויים

בחסדי בעל בית שיכול להוציא אותם מביתם אם זה מה שמתחשק לו.

 

גם לי נמאס, אנחנו כבר חיים שנים על ארגזים, חבל לי לפרק אותם בדירה שכורה כאשר

אני מקווה שכל יום נמצא דירה משלנו.

 

אני יודעת שאין דירה מושלמת, אני יודעת שצריך להתפשר, את כל זה כבר שמעתי מיליון פעם.

יש דברים שאני לא יכולה להתפשר עליהם. אני לא רוצה למצוא את עצמי בעתיד עוד פעם

במצב שבו הייתי בדירה הקודמת בגלל שעשיתי פשרות מתוך ייאוש עכשיו.

 

אני גם יודעת שאין ערבה שבדירה אחרת לא יהיו בעיות, אבל אני כן יכולה לנסות למצוא דירה

איפה שיש הכי פחות סיכון שיהיו בעיות וזה מה שאני מנסה לעשות.

 

תאחלו לי הצלחה, שנמצא דירה לשכירות ומהר, ובעיקר שכבר נמצא דירה לקנייה.

 

אם מישהו מכם יודע על דירה של 4 חדרים בירושלים להשכרה במצב טוב שפנויה מיולי,

אשמח שתודיעו לי.

 

נ.ב. בעקבות כמה תגובות שביקשו לדעת באיזה איזורים אנחנו מחפשים דירה (באמת תודה

על הרצון לעזור, זה מחמם את הלב) אני מוסיפה לפוסט את האיזורים הרצויים בירושלים:

מרסקו עד לארנונה. זה כולל רסקו, סן סימון, קטמון הישנה, קטמון, קרית שמואל, בקעה,

מקור חיים, המושבה היוונית, המושבה הגרמנית, תלפיות וארנונה.

גם הקטמונים "הטובים", קרוב לעמק רפאים, באים בחשבון.

 

נכתב על ידי , 13/6/2007 23:50   בקטגוריות אישי, שחרור קיטור, דיור  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-23/6/2007 23:15




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)