לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2007

העצה הטובה ביותר


מכיוון שאני כבר לא כל כך צעירה קיבלתי במשך חיי הרבה עצות, טובות, פחות טובות

ורעות. על הרעות אינני רוצה לכתוב.

 

לגבי הטובות, קשה לי לבחור איזה מהם הייתה הטובה ביותר. קשה גם להגיד שהערכתי

מספיק את כל העצות הטובות שקיבלתי בזמן שקיבלתי אותם.

 

חלק מהם נראו לי מאד סתמיים, מין קלישאות כאלה.

חלק נראו לי מגוחכים, במיוחד אלה שקיבלתי בתור צעירה מאנשים מבוגרים.

מחלק התעלמתי כי חשבתי שאותו אדם שנתן לי אותן לא מבין כלום מהחיים שלו.

 

הייתי יותר מדי צעירה להבין שחלק מהעצות שקיבלתי נבעו מחכמת חיים וניסיון.

רק כאשר התבגרתי והייתי מוכנה נפשית לקבל את העצה יכולתי להעריך אותה.

 

מסתבר, בראייה לאחור שאת העצות הכי טובות קיבלתי מאמי ז"ל.

כואב לי שהיא כבר לא בחיים ושאני לא יכולה להגיד לה כמה היא הייתה חכמה וכמה

היא צדקה בהרבה דברים שהיא אמרה לי.

 

רוב העצות שהיא נתנה לי נאמרו ביידיש, מבוססות בחלקן על חכמת החיים שלה

וחלקן על פתגמים ואמרות מזרח-אירופאים שהיא עצמה שמעה בביתה.

 

לפעמים היא לא הייתה אומרת לי ישירות "כדאי שתעשי כך" או "אני מייעצת לך לעשות

את זה אחרת", אלא היא הייתה משתמשת בביטויים ביידיש ומסבירה אותם.

 

מקרה כזה זכור לי מלפני 18 שנה ומלווה אותי עד היום.

הייתי עקרת בית מאד פדנטית ונקייה וכל לכלוך שהייתי רואה בבית הייתי ישר רצה לנקות.

ממש בית מרקחת. גם בעלי כזה ומנקה באותה מידה כמוני אם לא יותר.

 

כאשר בני נולד לא ראיתי שום סיבה להפסיק עם הנוהל הזה. עד שהקטנצ'יק התחיל לזחול.

הוא היה נוגע בידיים המלוכלכות שלו ברהיטים, בחלונות, בדלתות, במראות של הארונות

ובכל דבר שרק אפשר. אני כמו משוגעת הייתי רצה אחריו עם סמרטוט ביד ומנקה אחריו.

אין מה להגיד, זאת הייתה עבודה סיזיפית והייתי יוצאת מדעתי שלא לדבר על זה שהייתי

מתה מעייפות כי הילד היה מאד פעיל.

 

עד שיום אחד אמי באה לבקר, ראתה אותי רצה עם הסמרטוט ואמרה לי ביידיש:

"די מיסט ביליגער געבן" בתרגום: "את צריכה לתת/למכור יותר בזול".

הכוונה הייתה שאני צריכה להוריד את המחיר הגבוה שאני משלמת עבור רמת הניקיון בבית

שאני דורשת מעצמי ומכל המשפחה.

היא הוסיפה, תורידי את הרף אי אפשר להמשיך ככה.

 

קיבלתי את עצתה. אימצתי את הסיסמא:

 

"הבית שלי נקי מספיק בשביל שנהיה בריאים ומלוכלך מספיק בשביל שנהיה מאושרים"

 

וככה אנחנו חיים באושר עד עצם היום הזה.

 

פוסט זה שייך לפרויקט  הר העצה הטובה של חומות של תקווה

נכתב על ידי , 22/7/2007 19:48   בקטגוריות משפחה, אמא, אישי  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-2/8/2007 19:33




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)