לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2007

תחילת שנת הלימודים



השבוע התחילה שנת הלימודים האקדמית במכללה. אצלנו מתחילים ללמוד שבוע

לפני האוניברסיטאות. אחרי כמה חודשים של שקט יחסי התחילה העבודה האינטנסיבית.

 

סטודנטים חדשים נכנסים לספרייה בהססנות ולא יודעים לאן לפנות ואיפה לחפש.

סטודנטים וותיקים נכנסים לספרייה כמו לבית שלהם ובאים להגיד לנו שלום.

 

מרצים חוזרים ללמד ושואלים אותנו "איך היה החופש"? הם רק שוכחים שהם היו

בחופש חודשים, אנחנו לא. הספרייה הייתה סגורה בסך הכול שבועיים בקיץ.

להפך, אנחנו עובדים קשה בקיץ כדי להכין את הספרייה לשנת הלימודים החדשה.

 

בנוסף לעבודה הרגילה שלי בספרייה אני גם מרצה בבית הספר לספרנות במכללה

כבר 4 שנים.

זה מאד נחמד ולהפתעתי הרבה אני נהנית להרצות. למה להפתעתי הרבה?

מכיוון שלא רציתי אף פעם ללמד. תמיד הייתה לי פחד קהל. לא הייתי מסוגלת לעמוד

לפני כיתה ולדבר. עד כדי כך פחדתי שכאשר התבקשתי, במסגרת הלימודים, להציג

עבודה סמינריונית לפני הכיתה הקראתי את כל הטקסט, מילה במילה, מהנייר.

כל כך התרגשתי שעברתי בטעות 2 דפים והמשכתי לקרוא בלי לשים לב שאין קשר בין

המשפט שהתחלתי להקריא לבין המשפט שהמשכתי בו.

 

היום יש לי ביטחון עצמי, אבל בכל זאת אני מתרגשת מחדש בכל תחילת שנת לימודים.

השנה אני מלמדת 2 קורסים, "מבוא לבניית אתר ספרייה" ו"משאבי מידע דיגיטליים".

לימודי הספרנות מרוכזים ביום אחד בשבוע, ביום ה' והיום התחלתי ללמד.

 

השקעתי הרבה עבודה בהכנת השיעורים, הייתי מוכנה מבחינת החומר ובכל זאת נכנסתי

לכיתה עם פרפרים בבטן. כיתה חדשה, אנשים חדשים, זה מלחיץ קצת.

אני גם לא מרגישה את עצמי "מרצה" אלא ספרנית שבאה לחלק  את הידע שרכשתי עם

ספרנים אחרים.

 

כאשר מלמדים מחשבים צריך להתמודד עם פערים גדולים בין הסטודנטים באותה כיתה.

חלק בקושי יודעים איפה מקש ה-ENTER וחלק ממש מומחים. החוכמה היא למצוא איזון בין

כל הרמות ולרתום את החזקים לעזור לחלשים.

 

עכשיו שאני "אחרי" אני שמחה לספר לכם שהשיעורים עברו בשלום. הסטודנטים ממש נחמדים

והייתה כימיה טובה בינינו. איזה הקלה, השיעור הראשון הוא תמיד הכי קשה.

 

אני מקווה שזה ימשיך ככה במשך כל הסמסטר ושאצליח ללמד אותם בכיף.

נכתב על ידי , 18/10/2007 18:23   בקטגוריות אני, ספריה, ספרנות -מידענות, עבודה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-26/10/2007 12:35




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)