לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2008

סוף הסמסטר


לא ייאמן שכבר מסתיים הסמסטר הראשון של הלימודים. נראה לי רק אתמול שכתבתי את הפוסט הזה על תחילת שנת הלימודים. איך הזמן טס. מפחיד!

אז זהו, אתמול היה היום האחרון של הלימודים לסמסטר הראשון. לימדתי בו 2 קורסים בספרנות ובסמסטר ב' אני לא מלמדת בכלל.
בקורס אחד ביקשתי שיעשו עבודה ובקורס השני בחינה. בשיעור אתמול עשיתי חזרה על כל החומר והבחינה תהיה בשבוע הבא. אני מקווה שהסטודנטים יצליחו. הם צחקו עליי ואמרו לי שנראה להם שלי יותר חשוב שיצליחו בבחינה מאשר להם. יש בזה משהו.

סיימתי את הקורסים בהרגשה טובה. קיבלתי מילות תודה (נראה בשבוע הבא מה כתבו במשובים האנונימיים...) ועכשיו בא החלק הפחות נחמד, והוא לתת ציונים.

אני שונאת לתת ציונים. מי שחושב שזאת ההזדמנות של המורה להתנקם בתלמידים, שיחשוב פעמיים. אתם לא יודעים כמה אני מתלבטת כאשר אני צריכה לתת ציונים.

קודם כל אני מאד רחמנית וקשה לי לתת ציונים גרועים. בנוסף, אני מנסה לקחת בחשבון את התפקוד של הסטודנטים במשך כל השנה, למרות שרשמית לגורם הזה אין מקום בציון.

זאת לא הבעיה העיקרית. הבעיה העיקרית היא איך נותנים ציונים לכיתה שלמה. אם אני צריכה לתת ציון לאדם אחד זה יותר קל, אבל עם כיתה שלמה נכנס הגורם של היחסיות בין כל התלמידים בכיתה. הגורם הזה הוא מאד קשה למדידה.

למה אני מתכוונת? נגיד שיש כמה תלמידים שבצורה בולטת עשו עבודה ברמה יותר גבוהה מאשר שאר הכיתה, שגם הם עשו עבודה טובה. איך אני נותנת לזה ביטוי בציון? אני לא יכולה לתת יותר ממאה.
ז"א שבכיתה שיש בה תלמידים מצטיינים אני צריכה לתת לתלמידים האחרים ציון יותר נמוך כדי לתת ביטוי לרמה היחסית בין התלמידים. אילו אותם תלמידים טובים היו לומדים בכיתה הומוגנית, בלי מצטיינים, הם היו מקבלים ציון יותר גבוה.
אני מקווה שהצלחתי להבהיר את הבעיה. אני מנסה לתת ציון כמה שיותר אובייקטיבי ובכל זאת להתחשב בגורם היחסי וזה לא קל.

גורם היחסיות בא לביטוי בעצם בכל מערך המבוסס על ציונים.
לדוגמא,
הבחינות הפסיכומטריות. יש ציון אובייקטיבי, אבל יש גם גורם יחסי בסיכויים של סטודנט להתקבל ללימודים. בכל שנתון האוניברסיטאות בוחרות בגדול את הסטודנטים שקיבלו את הציונים הכי גבוהים במבחן הפסיכומטרי. הן בוחרות בעצם אחוז מסוים של סטודנטים, מתוך כלל הנבחנים באותה שנה, שקיבלו את הציונים הכי גבוהים. אם השנתון הוא שנתון חכם, אז צריך ציון יותר גבוה כדי להתקבל לפקולטה יוקרתית מאשר בשנתון יותר חלש. ייתכן מצב שסטודנט יתקבל בשנה מסוימת עם ציון 760 לפקולטה יוקרתית ובשנה אחרת אותו ציון לא יספיק לו כדי להתקבל מכיוון שיש הרבה סטודנטים עם ציונים יותר גבוהים. זה אולי נשמע לא הוגן, אבל ככה זה עובד.

מסקנה - כמו שאבי ז"ל היה אומר – גרם מזל שווה קילו שכל.

למה לי לשבור את הראש עכשיו בקשר לציונים? אעשה זאת בבוא העת, כאשר אקבל את התוצאות.

בינתיים, שבת שלום.

נכתב על ידי , 25/1/2008 13:24   בקטגוריות אישי, עבודה, הוראה, לימודים  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-29/1/2008 18:41




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)