לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2008

שלג על עירי



שלג ביער ירושלים – מבט על הדסה עין-כרם

 

יורד שלג בירושלים, איזה כיף, ממש כמו יום ראשון בחוץ לארץ. ישנים מאוחר, לא הולכים לעבודה או לבית הספר

ואפשר פשוט להתבטל בכיף.

 

יש לנו מסורת משפחתית שביום שלג אני מכינה לארוחת בוצר וופל בלגי, מה שנקרא gaufres belges . הבאתי מכשיר מיוחד להכנת הוופלים מבלגיה כיאה ליוצאת בלגיה גאה. רק שומעים תחזית של שלג וה-gaufrier  בהיכון. אנחנו אוכלים אותם עם אבקת סוכר או סירופ מייפל אמיתי. תענוג.



כמובן שגם היום קיימנו את מצוות היום ואני אחרי הכנה ואכילה של הגופרה. שאף אחד לא יזכיר לי את המילה דיאטה. אחרי השלג נעשה דיאטה.

 

יש סיבה נוספת לחגיגה, לבני יש היום יום הולדת 20. אני לא מאמינה איך הזמן טס, רק אתמול נולד.

הוא שייך למזל דלי, ובמקרה שלו זה ממש מתאים. כל אירוע הקשור ליום הולדתו מלווה במשקעים משמים, גשם, ברד, שלג, הכול הולך או בעצם הכל יורד.

 

כמו שכתוב: מזל חודש שבט הוא דלי – מאחר ובחודש זה מרובים הגשמים המזילים מים על הארץ נבחר הדלי כמזלו של החודש על פי הפסוק : "יזל מים מדליו" (במדבר כד' 7).

 

גשם בעיתו נחשב ביהדות לברכה ואכן עבורנו הבן שלנו הוא כזה. אני מאחלת לו את כל הברכות שבעולם, שיהיה לו רק טוב בעז"ה.

 

כאשר הוא נולד ירד גשם, כאשר זיס בא לקחת אותנו הביתה מבית החולים, מזג האוויר היה כל כך גשום וסוער שהיינו צריכים לעמוד לצד הכביש ולחכות שהסערה תירגע לפני שיכולנו להמשיך לנסוע.

 

ביום הברית מזג האוויר היה גשום וקר. בבית הכנסת איפה שעשינו את הברית הייתה הצפה. בכביש תל-אביב ירושלים היה ערפל כבד. האורחים שבאו מחוץ לעיר השאירו את המכוניות בתל-אביב ובאו באוטובוסים.

 

שנים רבות יורד שלג ביום הולדתו או בערב יום הולדתו. לפני בר-המצווה הייתי בהיסטריה שמא ירד שלג, יסגרו את הכבישים ואף אחד לא יוכל להגיע. למזלנו "רק" ירד מבול של גשם בשבת ולא שלג.

  

שמעתי אתמול גימטרייה נחמדה בנושא.

 

שלג בגימטרייה שווה 333

כב שבט בגימטרייה גם שווה 333

ובדרך כלל יורד שלג ב-כב שבט.

 

נחמד לא? אני ממליצה להעיף מבט באתר הזה לחישוב גימטריות.

בנוסף לחישוב מובאים גם צירופי מילים נוספים עם אותו ערך מספרי. משעשע ביותר.

 

לסיום, איך אפשר בלי השיר "שלג על עירי".

 

שלג על עירי (פירות חמישה עשר )

ביצוע: רוחמה רז
מילים ולחן: נעמי שמר

שלג על עירי, כל הלילה נח
אל ארצות החום, אהובי הלך

שלג על עירי, והלילה הקר
מארצות החום, לי יביא תמר
שלג על עירי, והלילה הקר
מארצות החום, לי יביא תמר

.
דבש התאנה, מתק החרוב
ואורחת גמלים, עמוסי כל טוב

הנה שוב ישוב, שמש לבבי
ומשם תפוח, זהב יביא
הנה שוב ישוב, שמש לבבי
ומשם תפוח, זהב יביא

שלג על עירי, נח כמו טלית
מארצות החום, מה הבאת לי

שלג על עירי, שלג על פני
ובתוך הפרי, כל געגועי
שלג על עירי, שלג על פני.
ובתוך הפרי, כל געגועי

נכתב על ידי , 30/1/2008 15:04   בקטגוריות יום הולדת, ירושלים, מתבגרים, מזג האוויר, משפחה  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-3/2/2008 18:07




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)