לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2008

כנס Multiידע – יום שלישי


ביום ג' בבוקר השתתפתי במושב של בלוגרים כיצרני המידע של העולם הוירטואלי.

 

גרישה אסמולוב, עיתונאי בערוץ 9 ומנהל בלוג חדשותי בשפה הרוסית, שאל עד כמה הבלוגוספירה יכולה להוות מקור מידע בעל ערך חדשותי ותחליף לעיתונים. הוא התייחס לאמינות של בלוגרים והבלוגוספירה לעומת כתבים והגיע למסקנה שהבלוגים הם דווקא כן מקור מידע שימושי וערכי.

הבעיה לדעתו קשורה לכריית המידע מתוך הבלוגים. צריך להשקיע הרבה אנרגיה כדי למצוא את המידע, בניגוד לתקשורת המסורתית שמגישה לצרכן מידע כמוצר מוכן.

 

דבורית שרגל, עיתונאית וותיקה ומבקרת קולנוע, הידועה בכינוי Velvet Underground, סיפרה את סיפור חייה כבלוגרית בעילום שם שכתבה ביקורות על עיתונים ועל עולם התקשורת. היום היא עורכת תפוז אנשים.

 

רועי ילין דיבר על בלוגים של פוליטיקאים. לדעתו אין הרבה בלוגים אמיתיים של פוליטיקאים בארץ. אין כתיבה אישית, אלא דיווח על מה הם עושים והעברת מסרים פוליטיים מפני שהמדיום קל לשימוש.

 

 המושב אחרי הצהריים היה מוקדש לנושא של "רשת לכל המשפחה". בדיוק מה שרציתי לשמוע.

 

 

הייתה הרצאה של דודי פלס, מומחה למשחקים ולטכנולוגיות אינטראקטיביות, על משחקי מחשב שהתפתחו רבות מתחילת שנות ה-70 והולידו תרבות משחקים חדשה אשר זכתה לכינוי בשנים האחרונות Casual Games. המשחקים האלה נגישים, זולים ואפילו חינמיים, קל ללמוד אותם ולא נדרש הרבה זמן בכדי לשחק בהם. הודות למאפיינים האלה קהל היעד שלהם אינו רק נערים מתבגרים, אלא כל המשפחה ללא הבדל גיל או מין. בינינו, גם אני אוהבת לשחק במשחקים האלה, הם מרגיעים וכיפיים.

 

רן פרלמן, פסיכולוג קליני, דיבר על  יחסים בין-אישיים המתפתחים בתוך הרשת ומחוצה לה. הוא התייחס לסכנת ההתמכרות לאינטרנט וההסתגרות עם המחשב. לדעתו הכול תלוי באופי השימוש ואין תחליף ליחסים בין-אישיים.

 

נראה שבכל מה שקשור לאינטרנט המוטו צריך להיות "הכול במידה"

 

צביה אלגלי, מומחית לתרבות דיגיטלית, הביאה תוצאות של מחקר שבדק אם יש הבדלים מגדריים בין גיימרים. כצפוי יש חלוקה מגדרית מאד ברורה, בנים משחקים יותר ומכורים יותר מבנות.

 

עופר שעיו התייחס לשינויים שחלו בחוויה האישית ובחוויה החברתית של צפייה באמצעי תקשורת לאור הטכנולוגיות היום המאפשרות לקבוע איזה תוכן רוצים לראות ואפילו להתבטא על התוכן.

 

רן סטון דיבר על האינטרנט כטכנולוגיה משבשת. מה קורה כאשר האינטרנט מגיע למשפחה? יש צורך לשמור על תקשורת ואינטראקציה בתא המשפחתי, גם כדי להבטיח גלישה בטוחה של הילדים.

 

אסי ניב הציגה רשת של תמיכה משפחתית באתר "הורות ומשפחה", המספקת ייעוץ בהתנדבות להורים דרך האינטרנט. היא הזכירה כמה סיפורי הצלחה. שווה לנסות, אולי יעזרו לי עם המתבגרים שלי.

נכתב על ידי , 7/2/2008 23:42   בקטגוריות ספרים, ספרנות -מידענות, ספריה, אינטרנט, עבודה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Iuoastel ב-31/8/2014 17:15




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)