לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008

יום שגרתי בעבודה


כתבתי כבר פוסטים הקשורים לעבודה שלי בספרייה, אבל אני לא חושבת שכתבתי על יום עבודה שגרתי. למזלי הרב העבודה שלי מגוונת ויש הרבה ימים לא שגרתיים. יש ימים רגועים יותר ויש ימים לחוצים יותר. יש תקופות של פרויקטים, יש את השיעורים שאני מלמדת, ההשתתפות שלי בוועדות המקצועיות ויש סתם ימים שגרתיים.

היום היה לי יום די שגרתי. כאשר אני מגיעה בבוקר לעבודה הדבר הראשון שאני עושה זה לבדוק את המיילים שלי. יש לי שלוש כתובות שונות לבדוק, אחת של הספרייה עצמה, אחת שלי בעבודה ואחת פרטית בג'י מייל שמשמת לקבלת קבצים גדולים או לקבלת מיילים המסוננים דרך שרת הדואר של העבודה. מרוב פרנויה הסינון הקפדני לא מאפשר לקבל דואלים לגיטימיים לגמרי.

אחר כך אני מתפנה למשימות יומיומיות נוספות. בתוכנה לניהול ספרייה, "אלף", שתפעולו באחריותי, אפשר להריץ ג'ובים בלילה ובבוקר אני בודקת את התוצאות. רוב הג'ובים האלה נועדו להקל על עבודת הספרנים ולייעל אותה.

לדוגמא, יש מחיקה אוטומטית של הזמנות על ספרים מושאלים. לפעמים סטודנטים זקוקים לספר מושאל והתוכנה מאפשרת להם להזמין אותו. המשמעות היא שכאשר הספר יחזור תקפוץ הודעה שפלוני הזמין את הספר. הספרנים לא יחזירו אותו למדף ויתקשרו למזמין כדי להודיע שהספר הגיע. במצב כזה, כדי לשמור על התור, אף קורה אחר לא יכול להשאיל את הספר עד אחרי השאלתו לקורא שהזמין אותו, או עד שההזמנה נמחקת. 

בפועל, הרבה פעמים הקוראים מסתדרים בלי הספר המוזמן, אבל שוכחים למחוק את ההזמנה. כאשר זה קורה, וסטודנט אחר רוצה להשאיל את הספר,  צריך קודם למחוק את ההזמנה ואחר כך להשאיל את הספר. מכיוון שיש לחץ בהשאלה ואין להם זמן מיותר לבצע את 2 הפעולות אני מפעילה כל לילה את הג'וב הזה שמוחק באופן אוטומטי את ההזמנות אחרי חודשיים. סביר להניח שאם הקורא לא קיבל את הספר תוך חודשיים הוא כבר לא זקוק לו.  התוכנה גם יכולה לשלוח דואל, המיידע את הקורא שהזמנתו נמחקה, במקרה שהוא בכל זאת זקוק לספר. זו רק דוגמא לג'וב אחד, יש עוד כמה.

עד פה הכול טוב ויפה, אלא מה, אני ייקית ואני בודקת את דוח הג'ובים כל בוקר כדי לוודא שהכול רץ כשורה.  דרך התוכנה אני גם שולחת מכתבי התרעה לקוראים עבריינים שלא החזירו ספרים בזמן.

מדי יומיים אני שולפת קובץ של ספרים חדשים כדי להנפיק להם ברקודים ומדביקות לגב הספר. את השליפה אני עושה דרך אלף, את הדפסת הברקודים אני עושה דרך מחולל מדביקות. יש 4 סוגי ברקודים ולכל אחד מהם צריך לשלוף קובץ נפרד ולהדפיס באופן נפרד.

המטלה הבאה היא לטפל בתדפיסים סרוקים של מאמרים לקורסים. המרצים מבקשים לסרוק ולקטלג מאמרים, כדי להעמידם לרשות הסטודנטים של אותו הקורס דרך הקטלוג. החלק שלי בתהליך הוא להעביר אותם לשרת הווב.

את המטלות הנוספות אכתוב בפוסט אחר כי הגיע הזמן ללכת לשון.

לילה טוב.

נכתב על ידי , 18/3/2008 23:38   בקטגוריות עבודה, ספריה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-19/3/2008 23:22




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)