לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008

הכנות לפורים


יש כל כך הרבה הכנות וסידורים לפורים שאני לא יודעת מאיפה להתחיל.

אולי אם אכתוב את הכול בצורה מסודרת אני אצליח להתארגן יותר טוב.

 

השנה המצב במיוחד מסובך בגלל הפורים המשולש בירושלים. כמו שאתם בוודאי יודעים בירושלים חוגגים בשושן פורים ולא בפורים. מכיוון שהשנה שושן פורים חל בשבת, דוחים את החג ליום ראשון. אצל היהודים אי אפשר לעשות את הדברים בצורה פשוטה ולכן לא סתם דוחים את שושן פורים ליום ראשון, אלא מפרקים אותו לגורמים ופורסים את החג על 3 ימים.

 

באופן רגיל קוראים בירושלים את המגילה בליל שושן פורים ובשושן פורים בבוקר, אבל בשנה ששושן פורים חל בשבת, ובשבת לא קוראים את המגילה, קוראים את המגילה גם בירושלים כמו בכל מקום  ביום חמישי בלילה וביום שישי בבוקר.  

זה יהיה מוזר, מכיוון שאנחנו רגילים לקרוא את המגילה על בטן מלאה ולא על בטן ריקה בסיום תענית אסתר. היתרון הוא שיקראו את המגילה יותר מהר כי כולם יהיו רעבים, אני מקווה.
גם את המנהג של מתנות לאביונים מקדימים ליום שישי.

 

לעומת זאת, את סעודת פורים ומשלוח מנות מקיימים בירושלים ביום ראשון.

בשבת עצמו, שהוא "שושן פורים"  אומרים בתפילות מיוחדות לחג.

 

אני בקושי שורדת יום אחד של פורים כך שהמצב השנה נראה לי בלתי נסבל לחלוטין.

הייתי צריכה לברוח לאילת!

בבקשה, בשנה הבאה תזכירו לי בזמן לעשות את זה.

 

אז מה התכנית ועל מה אני צריכה לתת את הדעת?

 

  • אוכל; מה, מתי, לכמה אנשים, איפה, מה צריך לקנות בשביל להכין אותו.
  • תחפושת; איזה, לאיפה, מה צריך לקנות או להכין.
  • מסיבות; לאיזה הולכים, מה צריך להביא, תחפושת, הכנת משהו לתכנית האמנותית.
  • לוגיסטיקה משפחתית; מי נמצא איפה ומתי.
  • לוגיסטיקה הלכתית

ü      מגילה; איפה קוראים אותה ומתי.

ü      משלוח מנות; למי, כמה, מה צריך לקנות .

ü      סעודת פורים; ( אצלי), כמה אורחים, מה התפריט, מה צריך לקנות, מתי מבשלים כל תבשיל.

ü      שבת פורים

 

השנה המצב יותר מסובך משנים קודמות כי עברנו לשכונה חדשה ואין לנו את הסדר הקבוע שהיה לנו בשכונה הישנה.

בנוסף, מכיוון שאפשר לנסוע בפורים, אנחנו מוזמנים לאירועי החג גם בשכונה הישנה וגם בשכונה החדשה.

אנחנו עוד לא סגורים על מה אנחנו עושים איפה ועם מי.

 

החגיגות התחילו אתמול בעבודה עם מסיבה לעובדים.

אוכל – כל אחד הביא משהו, אני הבאתי פשטידת ברוקולי ותרד שהכנתי כבר בכמות כפולה ב-2 תבניות. השנייה בשביל מסיבת פורים ביום חמישי בערב.

תחפושת – פאה אפרו ירוקה שמשמת לי ככיסוי ראש בבית הכנסת בקריאת המגילה.

 

היום תענית אסתר, הערב קריאת מגילה + מסיבה.

מגילה – נקרא אותה בבית הכנסת בשכונה החדשה.

מסיבה – יש מסיבה עם החברים בשכונה הישנה. צריך תחפושת ולהביא פשטידה.

קניות – נעשה היום לכל החג.

 

יום ששי

מגילה – בדרך כלל זיס קורא את המגילה בשבילי בבית בבוקר. השנה יש קריאת נשים בבית הספר של הבת שלי אז אולי נלך לשם. נראה אם אתעורר בזמן.

שבת

אנחנו נהיה בשבת אצל חברים בשכונה הישנה. הילדים לא באים איתנו. הם מעדיפים להיות בשבת עם חברים.

 

יום ראשון

סעודת פורים – אצלי, עם חברים מהשכונה הישנה. נהיה 9 לכל הסעודה ויבואו עוד 4 חברים מחוץ לירושלים באיזה שהוא שלב, אבל לא לכל הארוחה.

משלוח מנות – סימן שאלה ענקי! אין לי מושג מה נהוג פה. האם שכנים מביאים אחד לשני משלוחי מנות? מה עם החברים של הילדים? מה עם חברים בשכונה הזאת? ממש אי אפשר לדעת.

לא נעים שמביאים לך ואין לך להחזיר, אז צריך להכין משלוחי מנות על כל מקרה.

 

הבעיה היא שאין לי מושג כמה ואני לא רוצה להיתקע עם כמויות של ממתקים חודש לפני פסח.

למזלי אני תמיד יכולה להביא את העודפים לעבודה. הסטודנטים תמיד שמחים לאכול ממתקים.

 

פורים שמח! 

נכתב על ידי , 20/3/2008 09:24   בקטגוריות הלכה יהודית, חגים  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-23/3/2008 19:43




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)