לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

מחשבים מול ספרנים



 

בעבודה שלי אני לא רואה ספר. אני עובדת עם מחשבים, תוכנה לניהול ספרייה, מאגרי מידע ממוחשבים, בנייה ואחזקת אתר הספרייה וכמובן אופיס, יישומי אינטרנט למיניהם ותוכנות עזר כדי לבצע את כל מטלות הספרייה. אני מאד אוהבת את העבודה שלי ולומדת כל הזמן דברים חדשים. מכיוון שהתחומים האלה מתפתחים בקצב מהיר, אני כל הזמן צריכה ללמוד כדי להישאר מעודכנת.

 

אחד הדרכים להישאר מעודכנת זה בעזרת קורסים. למדתי לא מעט קורסים במרכז ההדרכה לספריות וגם השתתפתי בהשתלמויות של מורי מחשבים במקום עבודתי. עם כל זה שבהרבה תחומים הידע שלי במחשבים לא נופל מהידע של מורי המחשבים אני רואה את עצמי כספרנית/מידענית ולא כאשת מחשבים.

 

מה ההבדל העיקרי? אני משתמשת במחשב ככלי, כדי לעשות איתו משהו, כדי להשיג מטרה. המחשב כמחשב לא מעניין אותי. החלק הטכנולוגי חשוב רק אם הוא עוזר לי להשיג את המטרה שלי.

לי חשוב התוכן, המידע שאפשר להשיג ולהפיץ בעזרת המחשב. ממש לא חשוב לי לדעת את כל הפונקציות של WORD . כן חשוב לי לדעת לעשות חיפושים מושכלים כדי להגיע למידע הרלבנטי ביותר, בעיקר אם קשה למצוא אותו בכלים הקונבנציונליים.

 

כל פעם שאני משתתפת בהשתלמות עם מורי מחשבים אני רואה כמה שהמבט המקצועי שלי שונה משלהם. לא מעניין אותי אם הכפתור המסוים נמצא בצד שמאל או בצד ימין ואיפה צריך ללחוץ, מעניין אותי מה אפשר לעשות עם היישום.

 

היום הבעיה היא עודף אינפורמציה. כל פעם שעושים חיפוש בגוגל מקבלים אלפי תוצאות. אני רוצה 20 תוצאות, אבל כולן טובות, רציניות ורלבנטיות. אין זמן היום לעבור על אלפי תוצאות כדי במזל למצוא תוצאה

אחת טובה. עולמי הוא עולם התוכן לא עולם הטכנולוגיה.

 

אני משווה את זה להפעלת מכונת הכביסה שלי. יש לי מכונה מאד משוכללת עם 12 תוכנות. בפועל אני משתשמשת תמיד באותם 4 תוכנות שאותם אני מכירה היטב. ממש לא מעניין אותי להתעמק בהפעלת התוכנות הלא שימושיות רק בגלל שהם שם.

 

בעקבות התקדמות מנועי החיפוש, שמשתמשים באלגוריתמים מתוחכמים לאחזור מידע, יותר קל למצוא

מידע איכותי. המחקר היום עובד על הפיתוח של הרשת הסמנטית המשתמשת בשפה טבעית.

אבל, כדי לחפש ברשת הנסתרת יש צורך לדעת איך לגשת אליה, מה שמחזק את הדרישה למידענים

מתמחים בחיפוש מקצועי ברמה גבוהה. הטכנולוגיה לא מספיקה.

נכתב על ידי , 6/4/2008 20:47   בקטגוריות מחשבים, ספרנות -מידענות, אינטרנט, עבודה  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-9/4/2008 00:29




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)