לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

פחד מרופא שיניים


נשברה לי שן. אותה שן, האחרונה בשורה, שנשברה כבר לפני 3 שנים.

אז, רופא השיניים שלי הצליח לתקן אותה, בלי צורך בטיפול שורש וכתר.

אשף הרופא שיניים שלי, עדין, נחמד וסבלני, בן אדם טוב שתמיד שם כאשר אני צריכה אותו ומתחשב בכל השיגעונות שלי כבר 26 שנה.

 

אז למה אני כל כך מפחדת ממנו? אני לא יודעת.

 

אם הוא יום אחד יעזוב את המקצוע אני חוששת שזה יהיה בגללי. כמה זמן אפשר לטפל באנשים כמוני עם כזאת פחד מטיפולי שיניים?

 

למזלי ולמזלו, אין לו הרבה פציינטים כמוני. ככה לפחות הוא אומר. אולי הוא משקר מתוך התחשבות בי, אינני יודעת. מה שבטוח, שלא נעים לי. למרות שההתנהגות שלי לא רציונאלית, זה מביך אותי.

 

זה בוודאי קשור לכאב, למרות שאני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה הוא הכאיב לי. גם את זריקת ההרדמה אני לא מרגישה כי הוא משפריץ קודם איזה חומר הרדמה על החניכיים לפני שהוא מזריק את חומר ההרדמה הרציני.

 

אין לי סף כאב נמוך. עברתי כבר דברים יותר כואבים בחיי. לדוגמא, כאשר שברתי את ידי בשנה שעברה לא הלכתי ישר לחדר מיון, אלא עוד נסעתי לאוניברסיטת תל-אביב באוטובוס, השתתפתי בישיבה כאילו לא קרה כלום ורק אחרי הישיבה נסעתי לאיכילוב.

 

אני ממש לא רואה את עצמי עושה טיפול שיניים בהרדמה כללית, כמו שמציעים המומחים. אני מפחדת מהרדמה כללית עוד יותר מאשר מרופא שיניים. כנראה שאסתדר כמו שהסדרתי עד עכשיו.

קצת הומיאופתיה, קצת כדורי הרגעה טבעיים, קצת תא קמומיל והרבה עבודת שכנוע עצמית.

 

הפעם לצערי הרב הסתימה הזמנית לא החזיקה מעמד אפילו יום אחד וכנראה שלא תהיה ברירה אלא לעשות טיפול שורש וכתר אחרי פסח. בנוסף לפחד ולכאב מדובר גם בהוצאה כספית גדולה.

לא נראה לי הוגן להוציא כל כך הרבה כסף על משהו שאני ממש לא רוצה.

מי אמר שהחיים הוגנים? שרק לא יהיה יותר גרוע. (אי אפשר בלי קצת פולניות)

  

קישורים בנושא פחד מרופא שיניים, נקרא באנגלית Dental phobia

 

פחד מרופא שיניים - אתם לא לבד. מאת ד"ר מאיר אנג'י. האם המילה  "רופא שיניים " מעבירה בכם רעד? האם חשתם פרפרים בבטן לפני טיפול שיניים ?ובכן אתם לא לבד.

 http://www.drjerry.co.il/Articles/Dental-Phobia.asp

 

מי מפחד מרופא שיניים? שיטות להפחתת החרדה. פורסם ב-25.09.06 ב-Ynet מאת ד"ר איתי גל. אחד מכל חמישה ישראלים סובל מדנטופוביה, פחד מרופא שיניים. קולות המקדחות, ריח המרפאה ואפילו המחשבה על הטיפול גורמים להם לדחות טיפולים עד לפגיעה חמורה בשיניים. איך מפחיתים את מיפלס הפחד?

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3306936,00.html

7 דברים שלא ידעת על פחד מרופא שיניים. באתר של GreatSmile מדוע אנחנו מפחדים מרופא השיניים ? - 7 דברים שלא ידעת בנושא.
 http://www.greatsmile.co.il/articles/fear-from-dentist.php

להיכנס עם חיוך. פורסם ב- 05/03/2008 מאת ד"ר ורד רייך

איך למנוע מהילדים פחד מרופא השיניים, ד"ר ורד רייך מנדבת כמה עצות שאולי יועילו לכם. http://ligdol.co.il/newchannels/Article.aspx?ArticleID=10460&channelId=3

נכתב על ידי , 10/4/2008 16:41   בקטגוריות בריאות  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-15/4/2008 18:34




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)