יש פה כתבה הנקראת "הבהלה לחלב" באתר ,y-net על המקום של החלב בחג השבועות.
ציטוט מתוך הכתבה:
פולקלור שהפך למרכזי יותר ויותר - עד שנהיה לסמל החג ממש.
"היום בציבור החילוני הסמלים נותנים את המהות לחג, לכן החלב באמת הפך לסמל, שזה יפה, אבל עדיין הדגש בחג הוא על לימוד תורה. דבר לא קל שלא כולם יודעים איך לעשות אותו, ולכן יש כאלה המעדיפים לברוח לפתרונות היותר קלים, יותר סמליים. קל יותר לצאת ידי חובה באכילה של ארוחה טעימה מאשר להישאר כל הלילה ללמוד תורה".
מכיוון שאני לא אוכלת דברי חלב (בגלל אלרגיה) נשאר לי "רק" תיקון ליל שבועות. לשמחתי הרבה באזור איפה שאני
גרה יש מבחר עצום של שיעורים מעניינים וכל מה שנשאר לי לעשות זה לבחור לאן אני הולכת ובאיזה שעה.
היו לי תכניות ללכת לתפילת וותיקין בכותל, שזאת חוויה אדירה, אבל נראה לי שזה לא יהיה מעשי. אשאיר את זה
לשאר בני ביתי. אני חושבת שאהיה מסוגלת ללכת לכותל, אבל לא לחזור. אז עדיף כבר להתפלל בבית הכנסת או בתפילת השכמה בטיילת שרובר עם תצפית על העיר העתיקה.
שמעתי פעם פירוש קצר אודות שלושת הרגלים שאהבתי. הוא שונה מרוב הפירושים אודות הקשר בין פסח, שבועות וסוכות והוא כמובן לא היחיד. אביא אותו במילים שלי.
מה משותף בין שלושת הרגלים? הם מלמדים את האדם להעריך את מה שיש לו בשאר ימות השנה.
בכל אחד משלושת הרגלים נשללת מהאדם דבר קיומי אחר.
בפסח האוכל. לחם הוא המזון הבסיסי ביותר ובמשך שבוע אסור לאכול אותו.
בסוכות הבית. דווקא בסתיו, כאשר מתחיל להיות קר, האדם יוצא מביתו החם ושוהה שבוע בסוכה.
בשבועות השינה. תיקון ליל שבועות, לימוד התורה המסורתי בליל חג השבועות נמשך כל הלילה. על פי המסורת התורה ניתנה לעם ישראל בבוקר חג השבועות והלימוד הוא ההכנה ליום מתן התורה. (מקור המנהג בספר הזוהר)
אני הולכת לסדר את ערימת הפרחים שזיס קנה.
גם זה אחד ממנהגי החג, לקשט את הבית בירוק ובפרחים.
חג שמח.
קישורים נוספים:
מנהגי עדות ישראל לחג השבועות באתר דעת
שלושת הרגלים מבטאים 3 קשרים באתר אוריינית