לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אמא של מתבגרים


חיים על רכבת הרים בתור אמא ל-2 מתבגרים וספרנית שעובדת בעיקר עם מחשבים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2008

סוף שנת הלימודים


זהו, שנת הלימודים במכללה הסתיימה. עוד שנה עברה מהר כל כך.

סטודנטים עושים עכשיו מבחנים, כותבים עבודות, יש אקשן בספרייה.

 

המשמעות של סוף שנת הלימודים עבורי היא שאני צריכה כבר להתחיל להתכונן לשנה הבאה.

יש את העבודות של הספרייה עצמה. בדיקות שנתיות שגרתיות, אבל גם פרויקטים גדולים והסבות. אי אפשר לעשות הסבות באמצע שנת הלימודים. יש יותר מדי עבודה שותפת.

בנוסף, לא רצוי לשנות תוכנות באמצע השנה, הקוראים יתבלבלו.

 

אז מה על הפרק?

קודם כל בדיקת מדף, איתור ספרים אבודים ורכישתם מחדש אם צריך. בדיקת ביבליוגרפיות וסילבוסים של קורסים לשנה הבאה. אמנם המרצים אמורים לעשות את זה, אבל בפועל אי אפשר לסמוך עליהם עד הסוף. חלקם אחראיים מאד וחלקם פשוט מניחים שכל הספרים שהם צריכים לקורסים שלהם נמצאים בספרייה בדרך קסם. אנחנו לא סומכים על הנס ובודקים אם כל הספרים נמצאים בספרייה, אם אין, צריך לרכוש אותם.

 

ויש 3 פרויקטים.

מעבר לגרסה יותר מתקדמת של התוכנה לניהול הספרייה, אלף 500. עכשיו אנחנו בגרסה 16 ועוברים לגרסה 18. זה מצריך הרבה עבודת התאמה של הנתונים הקיימים. למקטלגים תהיה עבודה רבה וכנראה גם לי. קראתי שספרייה אחת שכבר עברה הסבה, עבדה בערך חודשיים על הפרויקט ועוד יש בעיות. קטן עלינו! עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

 

מעבר לגרסה יותר מתקדמת של מאגרי מידע לועזיים. כל הזמן הספקים עובדים על ממשקים יותר ידידותיים למשתמש הקצה. כולם רוצים להיות גוגל ולפשט את החיפושים. לאפשר חיפושים לפי שפה חופשית, לגרום לתוכנה לחשוב כמו בן אדם. את הסבת הניסיון הראשונה כבר עברנו. לדעתי הממשק החדש מוצלח מאד.

פה לא נדרשים מאיתנו תיקונים, רק בדיקות ודיווח על בעיות. גם זה לוקח זמן. כמוכן, הספרנים חייבים ללמוד בעצמם להשתמש בכל האפשרויות של מאגר המידע, כדי להסביר לסטודנטים ולמרצים איך לחפש בצורה מושכלת בממשק החדש.

בנוסף, צריך לכתוב דפי הדרכה חדשים. הדפים הישנים כבר לא רלבנטיים.

 

פרויקט שלישי לקיץ הוא עדכון הלומדה להכרת משאבי הספרייה. בשנה שעברה עבדתי כמו חמורה כדי שהלומדה תהיה מוכנה לתחילת שנת הלימודים. לא היה לי זמן לסגור את כל הקצוות. הקיץ הזה עליי להשלים את מה שלא הספקתי בקיץ שעבר.

 

במישור האישי, אני רוצה לחדש את הקורסים שאני מלמדת. ללמוד מהטעויות של שנה שעברה כדי לשפר. אני אמורה להסיק מסקנות מהמשובים של הסטודנטים ולשנות את השיעורים לפי התובנות החדשות.

 

זה נשמע נהדר, בפועל המשובים לא עוזרים לי. יש רמות מאד שונות בכיתה וקשה עד בלתי אפשרי לרצות את כולם. לא משנה מה אני עושה, יש תלמידים שלא מרוצים.

לדוגמא, חלק אומרים שאני מלמדת יותר מדי מהר וחלק אומרים שאני מלמדת יותר מדי לאט. איזה מסקנות אני אמורה להסיק מזה, אה?

 

אני רוצה לחפש מאמרים חדשים לסילבוס. אינני רוצה להיות כמו אותם המרצים המגישים את אותה הביבליוגרפיה במשך עשרים שנה.

 

בקיצור, כבר הבנתם. לי אין זמן להתבטל הקיץ.

נכתב על ידי , 1/7/2008 14:16   בקטגוריות ספריה, ספרנות -מידענות, עבודה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-13/7/2008 11:31




Avatarכינוי: 

בת: 69




135,217
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , דת , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביילע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביילע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)